


Преди 30 години.

Мнение от Hursa » 23 Май 2025 10:17
Hursa
Мнение от slowtraveler » 23 Май 2025 11:07
Тук пишат, че дизайнът на нов модел струвал около 10млн$... https://www.cadcrowd.com/blog/automotiv ... companies/
slowtraveler
Мнение от Hursa » 23 Май 2025 11:31
Hursa
Мнение от Тинк » 23 Май 2025 11:52
1. Говорех за всички автомобилни компании.
Тинк
Мнение от Hursa » 23 Май 2025 12:06
Hursa
Мнение от Тинк » 23 Май 2025 12:59
Така и правя. Съмнявам се 90% от купето на стария РАВ да могат да се сложат на новия.
О да, няма съмнение в това. То една матрица за химикалка струва хиляди левове, какво остава за големи матрици. Които отгоре на всичко се произвеждат по доста бройки. Нали не си мислите, че заводите във Франция, САЩ, Япония и др. щамповат калници с една матрица, дето си я препращат по DHL?
Тинк
Hursa
Мнение от mapamop » 23 Май 2025 13:09
mapamop
Мнение от Hursa » 23 Май 2025 13:20
Hursa
Мнение от Тинк » 23 Май 2025 14:45
Самата пластмаса е доста евтина, но калъпите за частите от нея не са. Няма как това да струва 10 000 евро. А всеки модел си има собствени калъпи. И то по много.
Тинк
Мнение от Hursa » 23 Май 2025 15:30
Hursa
Мнение от mapamop » 23 Май 2025 15:39
Изхвърляш стария калъп и фрезоваш нов от друг блок. Погледни колко чупки и нагънати повърхности има. Това отнема поне няколко часа на сериозна CNC фреза да го "изреже". Отделно че има и доста отвори със точен размер през които се инжектира пластмасата и после се избутва готовия детайл. Това което си показал в клипа не е никак просто за направа и не е никак евтино откъм труд и CAD.
mapamop
Мнение от Hursa » 23 Май 2025 15:50
Hursa
Мнение от Тинк » 23 Май 2025 18:04
Много. 4 врати, багажник, подлакътник, прагове, жабка, арматурно табло, странични греди, предна и задна броня, огледала... За всеки модел ги правят различни.
Всичко. Пресата може и да остане, но калъпа е различен за всеки панел.
Тинк
Мнение от Hursa » 23 Май 2025 18:15
Hursa
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта