Софтуер за диагностика на Toyota

Публикувай отговор
vfr800
Мнения: 535
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 105 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от vfr800 » 07 Май 2025 15:46

Възможно е любезни джамбази да са заличили флаговете за грешки, но на тойота не е толкова лесно. Поне преди не беше, защото адресите не бяха публично достъпни. Точно затова за денсо се ползваше powerbox или тем подобни с цел увеличаване на мощността. Директна манипулация можеха да правят много малко хора в световен мащаб. Но все пак минаха години нещата може да са други вече. Т.е накратко да възможно е да са ви заличили флаговете. Теста е елементарен откачете дебитомера и запалете колата, ако флаговете ги няма , няма да ви светне чека ;)

gena_bs
Мнения: 1437
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 343 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от gena_bs » 07 Май 2025 20:08

Ако колата се държи нормално вече, аз не бих ровил повече!
Когато се пови проблем - тогава на компетентен сервиз!

@vfr800,
От чисто любопитство само искам да питам нещо във връзка с флаговете.
С какво толкова са по-сложни или се различават блоковете на Toyota (Denso) от тези на другите производители?
Знам, че от 2017 ECU на дизелите на Volvo (неизвестно защо DENSO) се "заключват".
С KESS и подобни могат да се разкодират, като след това спокойно и се препрограмират.

vfr800
Мнения: 535
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 105 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от vfr800 » 08 Май 2025 14:02

Не е проблем да изтеглиш съдържанието, проблем е , че то е в 16тичен вид. Имаш адреси и в тях някакви 16тични стойности. Тези стойности не означават нищо, ако не си наясно , от кой до кой адрес за какво се ползва. Трябва да се инвестира доста ресурс , за да се установи кой адрес за какво е или да имаш вътрешна информация със съответните DataMonitoringSystem files познати още като DAMOS. Denso си ги пазят и вътрешна информация за техните ECUта никога не е излизала, за европейските има доста. Съответно това е и една от причините да е доста по-лесно да се модифицират. Отделно на Bosch ECUтата се ползват в много повече автомобили и съответно е по-логично да се инвестира ресурс за reverse engineer-инг в тях, а не в Denso. Доколкото съм запознат руснаците имат най-много информация относно модификацията на Denso ECU-та. Отделно модификациите са свързани най-вече със силовия тунинг, а както знаем немските марки залагат повече на спортните модели, японците вече не инвестират в тази посока. Иначе всички ECUта са заключени от години просто се променят защитите. Криптират се последните години, но то е симетрично криптиране и съответно не може да е много тежко, защото ще изисква много ресурс за декриптиране при работа, а както знаем в автомобилите се слага възможно най-евтиното, т.е чиповете не са особено производители, често много от тях дори се овърклокват и се слага допълнително охлаждане , защото в някакъв момент става ясно , че ресурса е недостатъчен и трябват бързи и евтини решения на проблема :)

gena_bs
Мнения: 1437
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 343 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от gena_bs » 08 Май 2025 17:34

Благодаря за подробното обяснение!
Имах предвид модифицирането в смисъл правилното премахване на всякакви екологични глупости. Което пак опира до DAMOS.
Аз следя един латвийски канал, който все още не е станал "демократичен":
https://mods.lv/ru/
Имам предвид, че собственикът му продължава да го води на руски.
https://www.youtube.com/@MODSServiceandCHIPTUNING
За разлика от няколко украински канала за диагностика и авто електроника, които демонстративно преминаха на непонятен за мен език.
Най-много ме е яд на този, защото имаше доста стойностни и обучаващи видеа:
https://www.youtube.com/@EugeneIrimia

Аватар
mapamop
Мнения: 5205
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 582 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от mapamop » 08 Май 2025 19:39

gena_bs, това какво общ има с Техстрийма от 3-4 мнения насам?
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

gena_bs
Мнения: 1437
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 343 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от gena_bs » 08 Май 2025 20:51

Изтрий ги, ако смяташ, че нямат връзка с темата!
Общото е, че Tech и останалото са диагностични интерфейси за автомобили.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6186
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 367 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от slowtraveler » 08 Май 2025 21:17

Софтуерите (със съответния хардуер) с които може да се 'пипа' Тойота съвсем не са единствено Техстрийм... :thumbsup: tooth.gif
Да, факт е, че Техстрим е специализираният за Тойота и е лесен за работа от масовите сервизни техници...
Но това не значи, че с друг хардуер/софтуер не можеш да постигнеш подобни или същите резултати... А за 'по-дълбоко' ровене в картите и фирмуера Техстрийм май не става tooth.gif
Така, че не виждам нищо странно в това да се обсъжда и друг софтуер в темата... Защото вариантите са много и резултата зависи от много фактори...
Например 'ъпдейтнат' Launch Diag( 'ъпдейтнат' до PRO заради когото си пазя един стар таблет, защото софтуера спря да работи на по-новите андроиди на телефона) се справяше прекрасно с настройката на клапата за рециркулация на климатика на РАВ-ката :) В същият момент оригинален Launch, на който му преинсталирах софтуера преди седмица (китайците реагираха много бързо да възстановят име/парола за съответния акаунт) не искаше да чете новичък евтин Фиат.... Включих го към Нисана - ами оригиналния Launch се представяше по-зле от кракнатия (въпреки, че оригиналния имаше доста по-нови ъпдейти)...
mapamop, знаеш, че в IT сферата всичко зависи от версийки, компановки и т.н. и т.н. - бъди по-снизходителен tooth.gif :cheers:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

vfr800
Мнения: 535
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 105 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от vfr800 » 12 Май 2025 13:05

gena_bs написа: 08 Май 2025 17:34 Благодаря за подробното обяснение!
Имах предвид модифицирането в смисъл правилното премахване на всякакви екологични глупости.
Ползва се основно затова при дизеловите автомобили и като бонус към "чипа" :). Всъщност дизеловите евро 5 автомобили на тойота бяха причината да се инвестира време в reverse engineer на Denso ECU, заради DPF проблеми , но сега това не е на дневен ред. Особено като се има предвид, че тойота вече масово продава почти само хибриди в европа и тук таме някой малолитражен бензин. Като цяло всички вече заклеймиха дизела за конвенционални автомобили, тук таме някой германец още произвежда , но и това ще спре. Една от причините това да се случи е именно, че не могат да се оправят със софтуерните модификации и премахването на системите за екология. Които системи между другото си работят много добре, но голяма част като DPF например не могат да бъдат успешно приложени в определени режими на работа при конвенционален автомобил и създават само проблеми, но това не ги прави неефективни. Живота на DPF при правилна експлоатация не е по-различен от тази на катализатора, за справка тировете с евро 6, но за разлика от катализатора неправилната експлоатация скъсява живота на DPF десетки пъти. Друг е въпроса, че правилната експлоатация не винаги е възможна чисто от логистична гледна точка, но производителя това не го интересува дори при лоша експлоатация повечето DPFи си изкарват гаранцията от там нататък няма значение :) Поради факта, че автомобилите с директно впръскване започват да отделят сажди, няма да влизам в подробности защо се случва това вече имаме и GPF при бензиновите автомобили. Разликата е, че саждите при бензиновите автомобили са по-малки като размер и не са толкова много. Т.е би трябвало да няма същите проблеми, с които се сблъскват собствениците на дизелови автомобили с DPF. Разбира се сигурен съм , че отново ще се модифицират и ще се изключват въпросните системи, понякога просто "за спорта". Хубавото в случая е , че махането на GPF-a не е чак толкова лошо както махането на DPF-a. ВСе пак саждите са много по-дребни и по-малко и съответно няма пушеци и миризми.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта