Честно казано мислите не мога да ти ги проследя.
Затова питам пак, какво ми пречи докато си карам колата? Ама не с разпокъсани мисли изляти в огромни писания, а накратко. Ще се блъскам, ще презавивам, ще се обърна по таван... Ей такива неща.
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от slowtraveler » 28 Апр 2025 17:49
Да, ама това мнооого се различава от предложеното от теб 'изчакване на превъртане на гуми, и включване след малко'

А за Джипа - самото предложение да има междуосов диференциал и мост, изключван от муфа показва поредното непознаване на материята


Раздатката (trasfer case) на Джипа е доста интересна и проста - MP3023 - муфата си е електрически управляем фрикционен пакет (моторче директно напряга пакета до каквото си положение му каже електрониката), като изхода на пакета през верига се предава на предния мост... Ако обаче превключиш на бавни, самото превключване прескача фрикционният пакет (там фрикционите вече не играят изобщо), и двата изходящи вала са свързани директно (през веригата разбира се

Диференциала се управляваше подобно на раздатката - моторче, което напряга фрикционният пакет в диференциала, като без проблем можеше да се блокира и на 100% (усилието на пакета надвишава възможният въртящ момент дори при бавни предавки).....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5669
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от Hursa » 28 Апр 2025 18:27
Различава се, силно се различава - означава, че при потегляне без превъртане - няма никакво участие моста, който се включва. Няма малко, няма 10% предаване на въртящ момент, няма 50% (каквито ги пишехте), дори при напълно задействана муфа - предава кръгла нула, докато не превъртят колелата на основния водещ мост.slowtraveler написа: ↑28 Апр 2025 17:49 Да, ама това мнооого се различава от предложеното от теб 'изчакване на превъртане на гуми, и включване след малко
По добре вие да се замислите за познанията си. Междуосевия диференциал се блокира, трябва да е с пълен блокаж (а не лцд) и така през муфа (с две положение - напълно освободена и "заключена") се изключва предната ос. Написал съм го. Бях писал и за две трансмисии с такива възможности при джип чероки. От вас - не виждам нищо показано (сега поне сте дали раздаткатаslowtraveler написа: ↑28 Апр 2025 17:49 А за Джипа - самото предложение да има междуосов диференциал и мост, изключван от муфа показва поредното непознаване на материята Добре би било да се замислите как би работил междуосовия диференциал ако единият му изходящ вал е 'изключен посредством муфа'

► Виж съдържание
Как накратко да ви изброя толкова много недостъци. Не за всеки са приемливи.
И какво излиза – за редките моменти при нормално шофиране на шосеен автомобил в които пълноприводността ще бъде действителност нужна – да заплатим по-високата цена за такъв, да се примирим с по-голямото натоварване на двигателя и загубата на мощност за задвижване на по-голямата маса и още повече от необходимостта от задвижване на ред допълнителни трансмисионни механизми, по-голямото натоварване на скоростната кутия, на окачването, на каросерията, със занижената надеждност, с по-високите разходи за обслужване и зареждане.
► Виж съдържание
Ето различни цитати:
"Седаните с AWD нито спират, нито завиват по-добре от своите братовчеди с две задвижващи колела."
"Ето главоблъсканицата с AWD: AWD седан на всесезонни гуми има значително по-малко сцепление при завиване или спиране на заснежени пътища, отколкото седан с предно или задно предаване на комплект от четири зимни (снежни) гуми. Доказахме това в тест за зимни гуми , който проведохме преди няколко години, където показахме, че зимните гуми са по-добри в тези две ключови ситуации на шофиране."
"В същото време задвижването на всички колела има и редица сериозни недостатъци, които могат да отблъснат начинаещите водачи. Въпреки факта, че 4х4 включва достойнството на другите две задвижвания, шофирането на такава кола в нетрадиционни условия е изключително трудно. Автомобилите със задвижване на всички колела при определени условия могат лесно да загубят стабилност. Може да бъде изключително трудно да излезете от поднасяне, когато управлявате кола със задвижване на всички колела. Това важи особено за неопитен шофьор, който не е в състояние навреме да реагира на бързо променяща се екстремна ситуация."
"В допълнение към общите оплаквания относно сложността на използване и работа в екстремни условия, има и чисто "битови" недостатъци на задвижването на всички колела. Този тип задвижване е много по-тежко, трансмисията е по-шумна, а разходът на гориво е по-висок в сравнение с другите видове задвижване. Много коли с 4х4 системи са и с по-скъпо обслужване, а не са рядкост и случаите на много скъпи ремонти дори и при малка повреда."
"Седаните с AWD нито спират, нито завиват по-добре от своите братовчеди с две задвижващи колела."
"Ето главоблъсканицата с AWD: AWD седан на всесезонни гуми има значително по-малко сцепление при завиване или спиране на заснежени пътища, отколкото седан с предно или задно предаване на комплект от четири зимни (снежни) гуми. Доказахме това в тест за зимни гуми , който проведохме преди няколко години, където показахме, че зимните гуми са по-добри в тези две ключови ситуации на шофиране."
"В същото време задвижването на всички колела има и редица сериозни недостатъци, които могат да отблъснат начинаещите водачи. Въпреки факта, че 4х4 включва достойнството на другите две задвижвания, шофирането на такава кола в нетрадиционни условия е изключително трудно. Автомобилите със задвижване на всички колела при определени условия могат лесно да загубят стабилност. Може да бъде изключително трудно да излезете от поднасяне, когато управлявате кола със задвижване на всички колела. Това важи особено за неопитен шофьор, който не е в състояние навреме да реагира на бързо променяща се екстремна ситуация."
"В допълнение към общите оплаквания относно сложността на използване и работа в екстремни условия, има и чисто "битови" недостатъци на задвижването на всички колела. Този тип задвижване е много по-тежко, трансмисията е по-шумна, а разходът на гориво е по-висок в сравнение с другите видове задвижване. Много коли с 4х4 системи са и с по-скъпо обслужване, а не са рядкост и случаите на много скъпи ремонти дори и при малка повреда."
► Виж съдържание
Ето част от недостатъците (само част), които не съм споменал - но хората пишат за тях и ги смятат за неприемливи
"Наиболее распространенный сегодня в мире тип полного привода - с электромеханической муфтой подключения задних колес - появился на тойотах еще в 1998-м (ATC). Изначально - на минивэнах, но постепенно он пришел и в младшие классы, вытеснив V-Flex, и на паркетники, ликвидировав остатки full-time. Недостатки схемы:
- ограниченная степень блокировки,
- ограниченное время работы под нагрузкой,
- износ опорных подшипников муфты."
"Стоит отметить еще один момент - конец 1990-х ознаменовался появлением новых моделей автоматов Toyota/Aisin (последние версии серии A24#, U-серии), ресурс которых по сравнению с предшественниками радикально уменьшился, что было особенно ощутимо в условиях повышенных нагрузок от полного привода. В итоге, 4WD-трансмиссии стали не только менее эффективными, но одновременно и менее надежными."
"Не лучшим образом отразился на возможностях полного привода отказ от автоматов в пользу вариаторов, постепенно идущий с середины 2000-х (моноприводные версии получали их еще раньше). Если для легких машин младших классов это не так принципиально, то для минивэнов и, тем более, кроссоверов именно вариатор становится наиболее узким, уязвимым и дорогим местом в цепи передачи мощности от двигателя к колесам."
"Еще один тип условно полного привода, известный еще с 2001-го, сформировали многочисленные гибридные модели (E-4WD). При внешней заманчивости идеи, красивых цифрах и графиках крутящего момента заднего электромотора, в реальности тяговые возможности не оправдали ожиданий - по эффективности E-4WD не дотягивает даже до ATC аналогичных не-гибридных моделей."
"Наиболее распространенный сегодня в мире тип полного привода - с электромеханической муфтой подключения задних колес - появился на тойотах еще в 1998-м (ATC). Изначально - на минивэнах, но постепенно он пришел и в младшие классы, вытеснив V-Flex, и на паркетники, ликвидировав остатки full-time. Недостатки схемы:
- ограниченная степень блокировки,
- ограниченное время работы под нагрузкой,
- износ опорных подшипников муфты."
"Стоит отметить еще один момент - конец 1990-х ознаменовался появлением новых моделей автоматов Toyota/Aisin (последние версии серии A24#, U-серии), ресурс которых по сравнению с предшественниками радикально уменьшился, что было особенно ощутимо в условиях повышенных нагрузок от полного привода. В итоге, 4WD-трансмиссии стали не только менее эффективными, но одновременно и менее надежными."
"Не лучшим образом отразился на возможностях полного привода отказ от автоматов в пользу вариаторов, постепенно идущий с середины 2000-х (моноприводные версии получали их еще раньше). Если для легких машин младших классов это не так принципиально, то для минивэнов и, тем более, кроссоверов именно вариатор становится наиболее узким, уязвимым и дорогим местом в цепи передачи мощности от двигателя к колесам."
"Еще один тип условно полного привода, известный еще с 2001-го, сформировали многочисленные гибридные модели (E-4WD). При внешней заманчивости идеи, красивых цифрах и графиках крутящего момента заднего электромотора, в реальности тяговые возможности не оправдали ожиданий - по эффективности E-4WD не дотягивает даже до ATC аналогичных не-гибридных моделей."
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от slowtraveler » 28 Апр 2025 19:54
И какво излиза - някой нещо написал в интернет, и изведнъж става аксиома?
Мнооого са силни тези доводи с цитати от интернет, в които видимо са написани глупости (нямам предвид, че спирането на AWD и 4х2 са еднакви)...
Точно затова и прекъсвам диалога - не виждам никакъв смисъл да се опитва да се обясни на човек, който явно никога не е шофирал продължително 4х4 за ЯВНИТЕ предимства на това задвижване по пътя и извън него...
Мнооого са силни тези доводи с цитати от интернет, в които видимо са написани глупости (нямам предвид, че спирането на AWD и 4х2 са еднакви)...
Точно затова и прекъсвам диалога - не виждам никакъв смисъл да се опитва да се обясни на човек, който явно никога не е шофирал продължително 4х4 за ЯВНИТЕ предимства на това задвижване по пътя и извън него...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5669
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от Hursa » 28 Апр 2025 20:02
Е отдавна трябваше да го прекъснете. Липсват ви доводи.
Нали написахте "явните предимства" - бързо се изчерпаха. Има си предимствата - но са малко при меките условия у нас и когато става дума за шосеен автомобил, със сравнително умерени възможности. А за недостатъците - освен с голословно отричане, не можете да ги оборите.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от slowtraveler » 28 Апр 2025 21:01


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: OutCold и 1 гост