Здравейте,
преди известно време си взех Toyota RAV4 D-CAT 2008 година, евро 4. Но когато загрее малко двигателят, колата почва да пуши супер много. Първоначално светнаха лампите check engine, check 4x4 system и check VSC system. Закарахме я на сервиз, казаха ни, че DPF филтърът е запушен и, че трябва или да се изчисти, или да се махне. Странното е, че веднъж изкарахме колата и с висока скорост на ниска предавка я карахме за около десетина секунди. Всички лампи изгаснаха и повече не влизаше в авариен режим. Почнахме да слагаме добавка за дизел, но и тя не помогна. Това се случи два пъти и и двата пъти лампите сами си загасваха след като изсилвахме колата извънградско. Проблемът обаче си остава, че много пуши и мирише (вече не светят лампи поне), а нови или втора употреба dpf филтри трудно мога да намеря на по-ниски цени. Въпросът ми е кое е по-добре в тази ситуация: да се изчисти, да се смени или напълно да се премахне филтърът? Прочетох някои мнения от хора с подобен проблем, но повечето твърдят, че чистенето на филтъра не помагало. А пък не знам дали искам напълно да премахна филтъра.
Или пък не е филтърът, вече не знам. Какво мислите?
Ще се радвам на вашите мнения.
Поздрави
Бял/сив пушек от RAV4 D-CAT 177 к.с.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 22 Апр 2025 22:17
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota RAV4 III
- Благодарил/а: 2 пъти
Бял/сив пушек от RAV4 D-CAT 177 к.с.
Последно промяна от Akima на 22 Апр 2025 23:22, променено общо 1 път.
Причина: Преместена в правилния раздел.
Причина: Преместена в правилния раздел.
- zorbata
- Мнения: 341
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 48 пъти
- Получена благодарност: 62 пъти
Бял/сив пушек от RAV4 D-CAT 177 к.с.
Ако караш на къси разстояния винаги ще го имаш този проблем.
Пробвай да го изчистиш, че смяната е май малко скъпичка, а ако го премахнеш напълно не се знае дали ще можеш да минеш на ГТП-то.
Миризмата може и да е от катализатора.
Пробвай да го изчистиш, че смяната е май малко скъпичка, а ако го премахнеш напълно не се знае дали ще можеш да минеш на ГТП-то.
Миризмата може и да е от катализатора.
caryЦар
-
- Мнения: 1430
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 340 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Бял/сив пушек от RAV4 D-CAT 177 к.с.
Кристалната топка ми каза - намери дизел-сервиз с читава диагностика.
На последната си излиза всичко като параметри и който знае какво означават те, ще направи необходимите изводи!
Според мен сив дим не е DPF.
Въпреки това миене, чистене и т.н. са дейности за смукане на пари от клиентите!
DPF се премахва механично и чрез изменение на програмата в ECU. От човек, който има опит и знае какво да промени в конкретния контролер.
А не да качи някакъв /-ви файлове от някъде с неизвестен произход.
Димността и твърдите частици при изправен двигател са в нормите след правилно премахнат DPF.
Прочети си упътването на автомобила!
За да влезе в нормална регенерация на DPF и да я завърши успешно има няколко условия. Основното от които е двг да е загрял над 80C.
Излизаш на магистралата, вдигаш обороти според упътването и ги поддържаш указаното време.
Именно в движение, за да може да се охлажда интензивно двг. За да не се "окоти" от високата температура при регенерацията.
На последната си излиза всичко като параметри и който знае какво означават те, ще направи необходимите изводи!
Според мен сив дим не е DPF.
Въпреки това миене, чистене и т.н. са дейности за смукане на пари от клиентите!
DPF се премахва механично и чрез изменение на програмата в ECU. От човек, който има опит и знае какво да промени в конкретния контролер.
А не да качи някакъв /-ви файлове от някъде с неизвестен произход.
Димността и твърдите частици при изправен двигател са в нормите след правилно премахнат DPF.
Прочети си упътването на автомобила!
За да влезе в нормална регенерация на DPF и да я завърши успешно има няколко условия. Основното от които е двг да е загрял над 80C.
Излизаш на магистралата, вдигаш обороти според упътването и ги поддържаш указаното време.
Именно в движение, за да може да се охлажда интензивно двг. За да не се "окоти" от високата температура при регенерацията.
- WoLF
- Мнения: 3442
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 687 пъти
- Получена благодарност: 268 пъти
Бял/сив пушек от RAV4 D-CAT 177 к.с.
Винаги когато излезе проблем с DPF съветвам да се намери проблема. Запушването на DPF само демонстрира наличието на този проблем преди него. Нещо като да ти падне бушон и да се чудиш какво да правиш бушона, а не защо е паднал...



-
- Мнения: 1430
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 340 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Бял/сив пушек от RAV4 D-CAT 177 к.с.
Прав си, ама функцията на DPF само официално е еко.
Неофициално - да приберат парите на народа със "зелени", разбирай скъпи и ненужни технологии. Последната - "екологичните" електрокарчета с най-неекологичното "гориво" - акумулаторите!
В действителност DPF е една кофа за сажди, които след като се съберат определено количество, трябва при определени условия да се изгорят накуп.
И всичко отива пак в атмосферата, но не постепенно, а наведнъж. Следиш ли ми мисълта?
Когато ги няма условията за регенерация, саждите се натрупват и забиват филтъра.
Особено когато отиваш зимата с дизела за ракийка до магазина, който е на 500м.
Отделно износването на двигателите, които повечето са не втора, ами n-та употреба. С поне веднъж върнат пробег минимум 100К.
Та "зелените" - те си знаят!
Неофициално - да приберат парите на народа със "зелени", разбирай скъпи и ненужни технологии. Последната - "екологичните" електрокарчета с най-неекологичното "гориво" - акумулаторите!
В действителност DPF е една кофа за сажди, които след като се съберат определено количество, трябва при определени условия да се изгорят накуп.
И всичко отива пак в атмосферата, но не постепенно, а наведнъж. Следиш ли ми мисълта?

Когато ги няма условията за регенерация, саждите се натрупват и забиват филтъра.
Особено когато отиваш зимата с дизела за ракийка до магазина, който е на 500м.

Отделно износването на двигателите, които повечето са не втора, ами n-та употреба. С поне веднъж върнат пробег минимум 100К.
Та "зелените" - те си знаят!
- WoLF
- Мнения: 3442
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 687 пъти
- Получена благодарност: 268 пъти
Бял/сив пушек от RAV4 D-CAT 177 к.с.
Чети себе си и разбери мен

Ако (много голямо и смрадливо) всичко е наред преди филтъра, той самия не прави проблеми. Дали е финансов капан или друга измишльотина не е важно в случая.



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта