Здравейте,
преди известно време си взех Toyota RAV4 D-CAT 2008 година, евро 4. Но когато загрее малко двигателят, колата почва да пуши супер много. Първоначално светнаха лампите check engine, check 4x4 system и check VSC system. Закарахме я на сервиз, казаха ни, че DPF филтърът е запушен и, че трябва или да се изчисти, или да се махне. Странното е, че веднъж изкарахме колата и с висока скорост на ниска предавка я карахме за около десетина секунди. Всички лампи изгаснаха и повече не влизаше в авариен режим. Почнахме да слагаме добавка за дизел, но и тя не помогна. Това се случи два пъти и и двата пъти лампите сами си загасваха след като изсилвахме колата извънградско. Проблемът обаче си остава, че много пуши и мирише (вече не светят лампи поне), а нови или втора употреба dpf филтри трудно мога да намеря на по-ниски цени. Въпросът ми е кое е по-добре в тази ситуация: да се изчисти, да се смени или напълно да се премахне филтърът? Прочетох някои мнения от хора с подобен проблем, но повечето твърдят, че чистенето на филтъра не помагало. А пък не знам дали искам напълно да премахна филтъра.
Или пък не е филтърът, вече не знам. Какво мислите?
Ще се радвам на вашите мнения.
Поздрави
Бял/сив пушек от RAV4 D-CAT 177 к.с.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 22 Апр 2025 22:17
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota RAV4 III
- Благодарил/а: 2 пъти
Бял/сив пушек от RAV4 D-CAT 177 к.с.
Мнение от viiii_24000 » 22 Апр 2025 22:35
Последно промяна от Akima на 22 Апр 2025 23:22, променено общо 1 път.
Причина: Преместена в правилния раздел.
Причина: Преместена в правилния раздел.
viiii_24000
- zorbata
- Мнения: 351
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 53 пъти
- Получена благодарност: 65 пъти
Бял/сив пушек от RAV4 D-CAT 177 к.с.
Мнение от zorbata » 23 Апр 2025 17:58
Ако караш на къси разстояния винаги ще го имаш този проблем.
Пробвай да го изчистиш, че смяната е май малко скъпичка, а ако го премахнеш напълно не се знае дали ще можеш да минеш на ГТП-то.
Миризмата може и да е от катализатора.
Пробвай да го изчистиш, че смяната е май малко скъпичка, а ако го премахнеш напълно не се знае дали ще можеш да минеш на ГТП-то.
Миризмата може и да е от катализатора.
caryЦар
zorbata
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 356 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Бял/сив пушек от RAV4 D-CAT 177 к.с.
Мнение от gena_bs » 23 Апр 2025 21:12
Кристалната топка ми каза - намери дизел-сервиз с читава диагностика.
На последната си излиза всичко като параметри и който знае какво означават те, ще направи необходимите изводи!
Според мен сив дим не е DPF.
Въпреки това миене, чистене и т.н. са дейности за смукане на пари от клиентите!
DPF се премахва механично и чрез изменение на програмата в ECU. От човек, който има опит и знае какво да промени в конкретния контролер.
А не да качи някакъв /-ви файлове от някъде с неизвестен произход.
Димността и твърдите частици при изправен двигател са в нормите след правилно премахнат DPF.
Прочети си упътването на автомобила!
За да влезе в нормална регенерация на DPF и да я завърши успешно има няколко условия. Основното от които е двг да е загрял над 80C.
Излизаш на магистралата, вдигаш обороти според упътването и ги поддържаш указаното време.
Именно в движение, за да може да се охлажда интензивно двг. За да не се "окоти" от високата температура при регенерацията.
На последната си излиза всичко като параметри и който знае какво означават те, ще направи необходимите изводи!
Според мен сив дим не е DPF.
Въпреки това миене, чистене и т.н. са дейности за смукане на пари от клиентите!
DPF се премахва механично и чрез изменение на програмата в ECU. От човек, който има опит и знае какво да промени в конкретния контролер.
А не да качи някакъв /-ви файлове от някъде с неизвестен произход.
Димността и твърдите частици при изправен двигател са в нормите след правилно премахнат DPF.
Прочети си упътването на автомобила!
За да влезе в нормална регенерация на DPF и да я завърши успешно има няколко условия. Основното от които е двг да е загрял над 80C.
Излизаш на магистралата, вдигаш обороти според упътването и ги поддържаш указаното време.
Именно в движение, за да може да се охлажда интензивно двг. За да не се "окоти" от високата температура при регенерацията.
gena_bs
- WoLF
- Мнения: 3470
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 705 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
Бял/сив пушек от RAV4 D-CAT 177 к.с.
Мнение от WoLF » 23 Апр 2025 21:54
Винаги когато излезе проблем с DPF съветвам да се намери проблема. Запушването на DPF само демонстрира наличието на този проблем преди него. Нещо като да ти падне бушон и да се чудиш какво да правиш бушона, а не защо е паднал...



WoLF
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 356 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Бял/сив пушек от RAV4 D-CAT 177 к.с.
Мнение от gena_bs » 24 Апр 2025 00:46
Прав си, ама функцията на DPF само официално е еко.
Неофициално - да приберат парите на народа със "зелени", разбирай скъпи и ненужни технологии. Последната - "екологичните" електрокарчета с най-неекологичното "гориво" - акумулаторите!
В действителност DPF е една кофа за сажди, които след като се съберат определено количество, трябва при определени условия да се изгорят накуп.
И всичко отива пак в атмосферата, но не постепенно, а наведнъж. Следиш ли ми мисълта?
Когато ги няма условията за регенерация, саждите се натрупват и забиват филтъра.
Особено когато отиваш зимата с дизела за ракийка до магазина, който е на 500м.
Отделно износването на двигателите, които повечето са не втора, ами n-та употреба. С поне веднъж върнат пробег минимум 100К.
Та "зелените" - те си знаят!
Неофициално - да приберат парите на народа със "зелени", разбирай скъпи и ненужни технологии. Последната - "екологичните" електрокарчета с най-неекологичното "гориво" - акумулаторите!
В действителност DPF е една кофа за сажди, които след като се съберат определено количество, трябва при определени условия да се изгорят накуп.
И всичко отива пак в атмосферата, но не постепенно, а наведнъж. Следиш ли ми мисълта?

Когато ги няма условията за регенерация, саждите се натрупват и забиват филтъра.
Особено когато отиваш зимата с дизела за ракийка до магазина, който е на 500м.

Отделно износването на двигателите, които повечето са не втора, ами n-та употреба. С поне веднъж върнат пробег минимум 100К.
Та "зелените" - те си знаят!
gena_bs
- WoLF
- Мнения: 3470
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 705 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
Бял/сив пушек от RAV4 D-CAT 177 к.с.
Мнение от WoLF » 24 Апр 2025 08:16
Чети себе си и разбери мен

Ако (много голямо и смрадливо) всичко е наред преди филтъра, той самия не прави проблеми. Дали е финансов капан или друга измишльотина не е важно в случая.



WoLF
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 гост