Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от BOz » 19 Апр 2025 19:14
Значи системата с муфа не ставала защото може да реагира със закъснения. Това ли е?
И какво правим с ЛС500х, който е с постоянно 4х4?

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от slowtraveler » 19 Апр 2025 19:36
Дори и в същият момент доста по-голям въртящ момент да е бил приложен на гумите със сцепление, може да не ги превърти (ролките са сравнително голямо препятствие - качване на бордюр макар и не голям).. Вероятно си виждал и клипчета, при които единствената гума с контакт с асфалта да започва да превърта, а колата все пак не успява или се мъчи да излезе от ролките..
Единственият вариант да не се опита да превърти някоя гума на ролките е да са заключени и раздатка и диференциали. Само че в такъв режим никога не би карал автомобила по пътя (аз лично за няколко години съм го включвал този режим само веднъж при катерене на едни камъни, на които братовчеда след време скъса гума на рейндж ровъра си

Най-точна информация за конкретното поведение при дадени условия можеш да видиш през диагностичен софтуер - предполагам за хибридите показва текущите консумации на различните ел-двигатели? Приятеля вече продаде LS-а и не мога да разгледам какви данни дава за преразпределението на въртящ момент... Но безспорно - изключително приятен за каране автомобил, и с типично 4х4 поведение (RX оставя някакво усещане за предноприводен - вероятно задният двигател продължава да му е мъничък

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от Hursa » 19 Апр 2025 19:46

Не само заради това, а най-вече заради недостатъците, които носи всеки вариант "4х4", при условие, че предимствата им не са особено необходими.
Не се интересуваме от него - след като дори не показва и някой от преимуществата, които би трябвало да има. И след като производителя дава толкова малко информация за пълноприводния вариант реализиран при него - явно и от тойота не смятат, че си заслужава.
Това не е показател, ако не сте шофирали и не пълноприводния вариант - той може да е много по-приятен. Все пак си е доста мощен и луксозен автомобил, лимузина - ще е приятен въпреки многобройните недостатъци, които дава задвижването и на четирите колела.slowtraveler написа: ↑19 Апр 2025 19:36 Но безспорно - изключително приятен за каране автомобил, и с типично 4х4 поведение

Hursa
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от BOz » 20 Апр 2025 00:45
Кажи ми с какви недостатъци се боря всеки ден, когато си карам 4х4 автомобила.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от slowtraveler » 20 Апр 2025 08:38

Страдам си от недостатъците на 4х4 с които се боря всеки ден

И заради които откакто подкарах 4х4 не ми се връща на 4х2


Честит празник !

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от dracunculus » 20 Апр 2025 08:48


Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
- zorbata
- Мнения: 344
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 53 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от zorbata » 20 Апр 2025 22:35
А на мен ми правиш забележка че съм ви броил постовете.
Нали в спора се раждаше истината?!?
Оцапахте темата на колегата за 4х4 при хибридите без видим резултат.
Да не говорим че сигурно 90% от хората купили си 4х4 хибрид не го ползват за оффроуд, където е истинската сила на 4х4.
Воистина воскресе! И весели празници.
zorbata
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от slowtraveler » 20 Апр 2025 23:01
Предполагам 90% от хората не избират 4х4 заради за офроуд (въпреки, че за офроуд то е незаменимо) и въпреки това избират и ползват 4х4 заради нормалното му пътно поведение.


Да съм правил забележка?! Просто ми стана интересно дали някой наистина е решил да брои постове

И да - в спора се ражда истината, стига да се появяват нови доводи... Когато доводите са несъстоятелни или се тъпче на едно място - спорът става излишен, защото често се превръща в кавга - не е трудно да се досети човек

Весели празници...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от BOz » 20 Апр 2025 23:50
Особено второто, често на светофар или да трябва да се включиш бързо в движението и включването не ти е старт от място с изправен волан, разликата е космическа.slowtraveler написа: ↑20 Апр 2025 08:38 който е усещал разликата в поведението при завой или старт (от знак Стоп) със завой между преден, заден и пълен привод ще ме разбере
Ама както казах, човека не е карал и няма как да знае какво говори.


Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 15 Авг 2023 18:21
- Местоположение: Оряхово
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от stelibg » 25 Апр 2025 10:50
stelibg
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от Hursa » 28 Апр 2025 12:00
Вярно ли не виждате проблема в себе си? Ето например какви аргументи използвате.slowtraveler написа: ↑20 Апр 2025 23:01 Когато доводите са несъстоятелни или се тъпче на едно място - спорът става излишен, защото често се превръща в кавга - не е трудно да се досети човек
И това го повтаряте (и не само това), вие циклите – а аз следвам тоя задаван от вас цикъл, опитвайки се да обясня, до колкото мога, едно и също, по различни начини. Това цитираното е измисляне на „доводи“, според мен. Било „качване на бордюр“. А всъщност е „слизане“ от ниска платформа. (Така колелата на този мост са вдигнати, което ги разтоварва и допълнително облекчава задвижването им от колелата на другия мост. Особено при задвижване на зад при преден или при задвижване напред при заден.) Вижте колко са „потънали“ колелата между ролките – може да се сравни с половината от дълбочината на слоя стар асфалт, който свалят при ремонт, при това със силно скосени страни, като в случая – задвижването е допълнително облекчено от подвижността на ролките.slowtraveler написа: ↑19 Апр 2025 19:36 Май продължаваш да не разбираш, че дори малък въртящ момент би превъртял гумите на ролките.. Независимо от системата 4х4 - дали е диференциал и т.н....
Дори и в същият момент доста по-голям въртящ момент да е бил приложен на гумите със сцепление, може да не ги превърти (ролките са сравнително голямо препятствие - качване на бордюр макар и не голям).. Вероятно си виждал и клипчета, при които единствената гума с контакт с асфалта да започва да превърта, а колата все пак не успява или се мъчи да излезе от ролките..
Когато се задвижва едното колело – това става през диференциал – защото той разпределя въртящите моменти, той задава различна скорост на превъртане. Но и означава, че се върти и задвижването на диференциала, „главната предавка“, а значи и свързаната с него муфа и щом това, което е свързано с изхода на муфата – не превърта (веднага), показва че тя не е задействана (или е задействана незначително). (Но грешката е моя, трябваше още от начало да се запозная с устройството на подобни муфи – и вече така да покажа, че много от тях се задействат само след превъртане на постоянно действащия мост, а не да давам за пример резултата от това при тестове, които го показват.)
И това го повтаряте. Ето схеми на автомобили с муфа - 1, 2, 3.slowtraveler написа: ↑19 Апр 2025 19:36 Единственият вариант да не се опита да превърти някоя гума на ролките е да са заключени и раздатка и диференциали. Само че в такъв режим никога не би карал автомобила по пътя
Вижте, че „тя“ си е „заключена“. Как се „отключва“ такава „раздатка“ (ако въобще имат „раздатка“)? С вдигане на подемник и разглобяване. (При „отворения“ диференциал (междуосевия в случая) може да превърти при задвижване на тази ос само едното колело на ролките, ако триенето в ролките, върху което е качено другото колело е по-голямо, например поради замърсяване в лагерите им, поради дефекти в тях или частични изкривявания е по-голямо от триенето в сателитите на диференциала, а това са само част от загубите в него.)
А ето при такава трансмисия може да се изключи предния мост от раздатката. Разрез на подобна (с „понижаващи предавки“).
И специално при нисан.
И опростени картинки на задействана „заключена“ муфа при разлика в скоростите на входящия и изходящия вал.
Да приноса на пълния привод в завой при нормално сцепление не е голям, от сравнително неголямо до никакво - и зависи от типа „пълноприводна“ трансмисия.
Затова ми е любопитна теорията по темата, а не кой колко „по-скъпи коли с механично задвижване“ има или би искал да има, нито колко добре шофират хората „които карат пълнопроводни автомобили“. И не, че не ми се ще да имам истински високопроходима кола, та и истински пълноприводен рали автомобил, ще ми се да ги „пилотирам“ в истинските им хабитати, но какво ще ги правя след като ги покарам малко – ще впиша в сивито си, че съм имал такива и че съм ги шофирал? За „семеен“, „всекидневен“ автомобил бих предпочел шосеен, до някъде „спортен“ - нещо от рода на гт, лек и нисък.
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от slowtraveler » 28 Апр 2025 13:43
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от Hursa » 28 Апр 2025 14:35
Hursa
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от BOz » 28 Апр 2025 14:49
Хурса, пак да се самоцитирам.
Кажи ми кои са толкова огромните недостатъци, с които се боря всеки път, когато си карам 4х4 автомобила?

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от Hursa » 28 Апр 2025 16:10

(Вероятно ще е добре да се пренесе голяма част от репликите в отделна тема, в офтопа.

Hursa
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост