Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мисля, че вие сте дълбоко заблуден. "Заключената" муфа прехвърля каквото е подадено изцяло. Къде? Как ще трансформира въртящия момент? Опитайте се да си го обясните. "Заключена" муфа имате винаги, когато въртящият момент е по-малък от триенето на покой между фрикционните му елементи, няма значение на какъв процент е задействана (ако преди достигане на тази степен на задействане е била неподвижна, какъвто е случая при потегляне). Ами спрете.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- zorbata
- Мнения: 335
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 58 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Вие двамата що не си направите тема пък си мерете акълите там!
От 61 мнения 25 са ваши и то за нещо което е измислено(не от вас) и обяснено пак не от вас - та за какво спорите?!?
От 61 мнения 25 са ваши и то за нещо което е измислено(не от вас) и обяснено пак не от вас - та за какво спорите?!?
caryЦар
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Ами погледнете "клипа" който сте дали - как се делял момента при 4wd. Като подобно "обяснение" има и на сайтове на производители. Спора е за подобни заблуди. 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Айде стига с тия електронни муфи вече.
Че ходи после доказвай, че нямаш сестра.
Както обикновено - чел недочел, бръщолевене и измислени теории.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
BOz, LS е друга бира... Муфите бяха намесени защото донякъде като начин на работа наподобяват работата на хибридната система на РАВ-ката, и на всички 4х4, при които липсва пряка постоянна механична връзка между 'основният двигател' и даден мост...
А Hursa отдавна се опитвам да го насоча към базовата наука - математика... Засега неуспешно, но се надявам най-накрая да вникне простата истина - че когато от едната страна сцеплението е нула (в идеалният случай), то при 'базова настройка' 50/50 въртящ момент между мостовете, автомобилът никога няма да тръгне - нужна е пренастройка на съотношението 100/0. А когато е с ненапълно затегната муфа - на ролките винаги първо ще превърти основният мост ако е на ролките, защото нужното усилие за излизане от ролките е достатъчно голямо и затягането при 'базово съотношение (например 20/80 или 40/60 - що годе стандартни стойности) трябва електрониката допълнително да подаде команда за затягане на муфата (на по-старите РАВ-ки) до близки до 100% стойности. Или да включи електродвигателя на по-новите РАВ-ки до доста висока мощност, която не я използва при нормално шофиране - имаш да преодоляваш 'бордюр'... При всички случаи ситуациите 'на ролките' са доста рядко срещани в реалният живот... Затова имаш видеа предимно на ролки, а в реалният живот са единици тези, които са ги виждали наяве

А Hursa отдавна се опитвам да го насоча към базовата наука - математика... Засега неуспешно, но се надявам най-накрая да вникне простата истина - че когато от едната страна сцеплението е нула (в идеалният случай), то при 'базова настройка' 50/50 въртящ момент между мостовете, автомобилът никога няма да тръгне - нужна е пренастройка на съотношението 100/0. А когато е с ненапълно затегната муфа - на ролките винаги първо ще превърти основният мост ако е на ролките, защото нужното усилие за излизане от ролките е достатъчно голямо и затягането при 'базово съотношение (например 20/80 или 40/60 - що годе стандартни стойности) трябва електрониката допълнително да подаде команда за затягане на муфата (на по-старите РАВ-ки) до близки до 100% стойности. Или да включи електродвигателя на по-новите РАВ-ки до доста висока мощност, която не я използва при нормално шофиране - имаш да преодоляваш 'бордюр'... При всички случаи ситуациите 'на ролките' са доста рядко срещани в реалният живот... Затова имаш видеа предимно на ролки, а в реалният живот са единици тези, които са ги виждали наяве

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Муфите бяха намесени в конкретика с ЛС-а, като теорията след това се разви в това да покаже защо е тъпо задвижването...
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Може, но моят контекст бе, че дори и с муфи задвижването съвсем не е тъпо - напротив... Ако софтуерът е писан грамотно - те се справят дори по-добре от чисто механичните 'немуфови' решения... А до момента не съм срещал кола с муфа, която да се представя зле (да, дори и при Джипа от време на време реват, че не можели да минат през някое място, но там става въпрос за по-сериозен офроуд)... Да, при хибридите на Тойота/Лексъс имам забележка относно логиката на сработване при тежки условия (дълбок сняг), но това са неща за които повечето от тези автомобили въобще не са предназначени, и които 'дефекти' могат да се изчистят и със сигурност се изчистват..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Милисекунди... Ако не е дало предварително... Е и?
Наистина е отегчително това дълго четене.. Защо не сравниш скоростта на АБС с автоматичната скоростна кутия? Или нещата малко се различават?
A относно различните начини на задвижване... Ами моя бе с управляеми муфи и диференциал и за него пише пише следното:
Quadra-Drive II takes capability up a whole notch by giving each axle its own electronically operated limited-slip differential with a clutch pack. This configuration allows Quadra-Drive II to move up to 100 percent of engine power to a single wheel... this system proactively and predictively reallocates power to compensate for lost traction.
Някъде имаше и 'карта' какви са базовите въртящи моменти при различните режими - СПОРТ (20/80 - това съм го запомнил ), Сняг (мисля близо до 50/50), Кал, Камъни и т.н...
Ако идваш към Варна, може да ти включа Launch и да видиш промяната на токът към актуатора на муфата на стария Кашкай - ще се убедиш, че на място ПРЕДИ дори да си решил да тръгваш, той ще е затегнал муфата (и там някъде в инструкцията май пишеше за 'проактивно действие')... Или пък може моментално да изключи муфата ако е сработил ЕСП за да не пречи на системата за сигурност... Варианти много..
Добре е да си изясниш как може 100% от въртящият момент да отиде другаде, а на моста, който е 'директно зацепен' към скоростната кутия да има 0%...

Точно заради горното неразбиране ми се струва, че бъркаш нещата (и бъркаш обороти и въртящ момент)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Да сравним с абс - колко време отнема на системата освобождаването на блокирано колело, по-малко от половин оборот успяват да направят не блокираните колела и това при скорост сто, и над сто. А вижте колко превъртат колелата преди да се задейства другата ос.
А забелязвате ли - че пишат за мощността, а не за въртящият момент. Ако примерно едното колело боксува и системата го спре до 0 - тогава и мощността, която е произведение на въртящ момент по обороти (в случая) - ще е нула. Но въртящият момент към него няма да е нула, а ще е равен на въртящият момент към другото колело - като се поема основно от спирачния апарат спрял колелото (е евентуално и от триенето с грунда, колкото и малко да е) (пс всъщност в случая за който пишат - ще се поеме от блокирания диференциал - т. е. при тръгване колелата ще се въртят с еднаква скорост, а съпротивителния момент ще е равен на сумата от съпротивителните моменти, генерирани от двете колела) Всъщност, ако така блокира колелото - то когато автомобила тръгне - то ще се влачи, т. е. скоро ще трябва да го освободи до толкова, че да позволи да се движи със скоростта на другото, ако автомобила се движи направо.) И обратно - когато колелото се върти, а съпротивителния момент е "нулев" (например "увиснало" във въздуха) - пак предаваната мощност към него е "нулева".
А забелязвате ли - че пишат за мощността, а не за въртящият момент. Ако примерно едното колело боксува и системата го спре до 0 - тогава и мощността, която е произведение на въртящ момент по обороти (в случая) - ще е нула. Но въртящият момент към него няма да е нула, а ще е равен на въртящият момент към другото колело - като се поема основно от спирачния апарат спрял колелото (е евентуално и от триенето с грунда, колкото и малко да е) (пс всъщност в случая за който пишат - ще се поеме от блокирания диференциал - т. е. при тръгване колелата ще се въртят с еднаква скорост, а съпротивителния момент ще е равен на сумата от съпротивителните моменти, генерирани от двете колела) Всъщност, ако така блокира колелото - то когато автомобила тръгне - то ще се влачи, т. е. скоро ще трябва да го освободи до толкова, че да позволи да се движи със скоростта на другото, ако автомобила се движи направо.) И обратно - когато колелото се върти, а съпротивителния момент е "нулев" (например "увиснало" във въздуха) - пак предаваната мощност към него е "нулева".
- та да си го изясним - твърдите, че "базовата настройка'" е 50/50? Как? На единия "край", на моста който буксува - съпротивителния момент приемаме, че е нула - значи и въртящия момент е нула. Тогава на другия край - на колелата с добро сцепление и ако муфата е зацепена - момента ще е 100%, ако не превърта муфата. А щом колелата на основния мост превъртат, то и муфата превърта - тогава част от момента получаван от двигателя - задейства това превъртане, а другата част - се предава на колелата на моста, който бива задействан от муфата. А така - колко слабо трябва да е задействана муфата, че да не може да свали автомобила от ролките? При това - толкова слабо, че дори позволява превъртане (при този малък съпротивителен момент нужен да се задвижи автомобила - този съпротивителен момент сумиран с момента нужен за приплъзване в муфата дава момента, получаван от двигателя, ако сте съгласни, че в случая към муфата отива 100% от въртящия момент на двигателя). Дали въобще е задействана, има ли смисъл да е толкова слабо задействана, та при нормално сцепление на всички колела, при нормална експлоатация - ще предава незначителен момент.slowtraveler написа: ↑19 Апр 2025 12:20Добре е да си изясниш как може 100% от въртящият момент да отиде другаде, а на моста, който е 'директно зацепен' към скоростната кутия да има 0%..
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- zorbata
- Мнения: 335
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 58 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
ВЕрно.
Пълните темата с никого не нужни разсъждения поне на 99,9% от хората, а и който се интересува няма да чете тук.
Като толкова ви се разисква 4х4 пишете в OFFRoad форума.
caryЦар
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Ами производителят е решил, че е достатъчно задействана (премина на хипотетични мерки - слабо/силно?!). Ако толкова те интересува има ли смисъл - питай го

Аз съм убеден, че има и съм го пробвал многократно и ежедневно. И както споделих - аналогичната на нехибридните РАВ-4 система явно прехвърля напълно достатъчно усилие, за да не позволи на 140к.с. автомобил да превърта гуми при нормална експлоатация.. Не да чака да превърти и тогава да зацепи муфата, а да я е зацепило дотолкова, че да не позволява НИКАКВО превъртане или сработване на ТС..
zorbata, това, че на Вас не ви е интересна темата, не означава, че някой може и да разбере за какво става въпрос и да се интересува от въпроса...
Защото това са базови 'истини', които се отнасят за ВСИЧКИ 4х4 автомобили. Независимо дали конкретното предаване е електрическо, хибридно или механично..
П.С. Офроуд форума го отписах преди доста години - има ли причина да ме съветваш да пиша там? И с какво е по-добър от този форум (освен мащабността вероятно и заради външно финансиране?)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Ами според мен - въобще не е задействан. И в клипа който е дал zorbata - обяснява, до колкото разбрах, че при тойота е така, а както обяснява се създава впечатление - че така е при всички марки и модели с подобни системи (с муфи). Ако е в твърде малка степен задействан - няма смисъл. А поне според мен, би трябвало да се задейства и при потегляне, и при ускорение, и без превъртане - съвсем не слабо, за да се осмисли в по-голяма степен купуването на такъв автомобил. Все пак условията, при които действително ще превъртят гумите при нормално, та и по-динамично потегляне и шофиране са относително малко от общото време за експлоатация, при мен - вероятно по-малко от 5%. А все пак такъв автомобил, с такава система си е по-скъп (макар, че е от по-евтините решения s awd) и си има своите недостатъци - които трябва да бъдат оправдани в много по-значителното, като време шофиране - когато не би се задействало. W клиповете (които прегледах) с подобни тестове на ролки, както и на лед - всички превъртат. Вярно повечето не като в дадения клип с новата хибридна рав. Но си е значително - според мен достатъчно да се "поокопае" на сняг или пясък.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта