[РЕШЕНИЕ] Замяна на бутоните на волана на Avensis T25 ПРЕДИ фейслифта с такива от фейслифта
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
[РЕШЕНИЕ] Замяна на бутоните на волана на Avensis T25 ПРЕДИ фейслифта с такива от фейслифта
Днес му дойде най-после времето и на това:
От почти 2 години в гаража се търкаляха двата модула със бутоните за управлението на радиото, които трябваше да подкарам (някак си).
Каква е идеята - преди фейслифта бутоните са със силиконова мембрана на повърхността, след фейслифта са със пластмасови тела. Моята мебрана беше започнала да се напуква, по повъхността и си мисля че събира по-лесно мръсотия, докато пластмасовите бутони се износват по-трудно, не им личи че стареят и са по-толерантни към почистваща химия.
Както и да е - доводи "за" или "против" сигурно има 1000, и не смятам да задълбавам в темата "Струва ли си?" (намерете си отговора сами).
Та на темата:
== Бърза сверка с каталозите показа че лентовия ми кабел е еднакъв с тоя на донора - CABLE, SUB-ASSY, SPIRAL - 84306-05050. Това поне ми намаля вероятността да претрепя някой компютър, чрез късо съединение към маса/минус, или да подам напрежение на грешен крак.
== Имам свалени на масата и двата комплекта модули със бутноните - преди и след фейслифта. Свалят се елементарно - развиват се 2 винта мисля Т40 от двете страни на волана, изважда се еърбега в клаксона напред и отдолу излизат по 2 винта със глава Т25 мисля. И четирите винта са "звездички", "торксове" и т.н. Разпробивате нита за кабела за +12 волта на клаксона и го заменяте с винт от лаптоп или не-повече от 2.5мм. След това се разкачат кабелите на самите модули и си разплитате кабела от кухината във волана (при мен е лентов преди фейса), зад клаксона и еърбега. Навън ги събирате по обратния ред. Получава се на финала това: == Буксите и на двата модула са със еднаква форма и поне на пръв поглед са опроводени еднакви крачета, на еднакви места в буксата, със изключение на това че на фейслифтовия комплект, има още един черен кабел, който го няма на другия модул.
== Разглобих и двата модула и им извадих платките. Натискайки един по един бутоните и проследявайки крачетата на буксата стигнах до извода че левите модули са еднакви откъм окабеляване и откъм подредба на кабелите в буксата. Със десния обаче нещата не бяха така - имам почти същите крачета като на модела преди фейслифта, обаче има и един допълнителен черен кабел (DP-) който го няма на стария модул и като крак и като опроводяване. Съответно и бутоните не излизаха със същите съпротивления, или изобщо не работеха - не помня че беше преди 2 години, като ги разпарчедисах. Факта е че като ги закачих дясната част не ѝ работеше подсветката на бутоните и бутоните не работеха. Снимки на двете букси:
На стария модел: На новия модел (долния черен кабел вдясно на снимката е излишният DP-): == На десния панел имате бутон DISPLAY и бутон VOICE, на стария панел имате 1 комбиниран, който изпълнява функцията и на двата. Има снимка как изглежда платката му по-долу.
== На панела който имам бутона VOICE е затапен / обездвижен, но отдолу на ниво мебрана и платка си е съвсем фунционален - махнах пластмасата която го подпираше и запълних тялото му с горещ силикон до ниво да може да натиска мембраната. Недостатъците са че му липсва тактилната връзка на другите бутони (щракването), няма надпис и не свети при включено осветление в тъмната част от денонощието, защото липсва светловода му и прозчачния надпис. За мен си е приемливо. За вас ако не е - търсете си панел с двата бутона. След намесата по-долу бутона DISPLAY ще ви командва дисплея в центъра на таблото, и предполагам ще изпълнява функцията си и на радиото - с Андроидно радио съм и не ми се сменяше със стоковото W53904 за да проверя. Бутона VOICE трябва да си работи и той както преди - поне на моето радио си тръгна със зададената функция без да се налага ново обучение.
Какво следва:
-- черния кабел DP- е дефакто масата / мунусовия извод на целия панел. През него със сигурност затварят подсветката и бутона DISPLAY. VOICE при натискане затваря веригата между крачетата EAU и AU2, и по спомен работеше.
-- Справка със ел.схемата показа че бутона DISPLAY трябва да затвори при натискане към маса / -12V, през EAU крачето. При мен видно от снимките по-долу опроводяването водеше до затваряне през крак DP-, съответно и подсветката затваря веригата към -12V през DP-. Вчера измерих с уреда всичко за последно, слезнах в колата и открих че пина на буксата във волана, където влиза проводника за DP- не е свързан с нищо.
Парче от електрическата схема по отношение на двата панела със бутоните: Решението - спойка с поялника между крачетата DP- и EAU, и изваждане за всеки случай на кабела DP- от конектора към модула с бутоните,че е по-лесно:
Остава да си съберете обратно волана във "добър търговски вид"...
От почти 2 години в гаража се търкаляха двата модула със бутоните за управлението на радиото, които трябваше да подкарам (някак си).
Каква е идеята - преди фейслифта бутоните са със силиконова мембрана на повърхността, след фейслифта са със пластмасови тела. Моята мебрана беше започнала да се напуква, по повъхността и си мисля че събира по-лесно мръсотия, докато пластмасовите бутони се износват по-трудно, не им личи че стареят и са по-толерантни към почистваща химия.
Както и да е - доводи "за" или "против" сигурно има 1000, и не смятам да задълбавам в темата "Струва ли си?" (намерете си отговора сами).
Та на темата:
== Бърза сверка с каталозите показа че лентовия ми кабел е еднакъв с тоя на донора - CABLE, SUB-ASSY, SPIRAL - 84306-05050. Това поне ми намаля вероятността да претрепя някой компютър, чрез късо съединение към маса/минус, или да подам напрежение на грешен крак.
== Имам свалени на масата и двата комплекта модули със бутноните - преди и след фейслифта. Свалят се елементарно - развиват се 2 винта мисля Т40 от двете страни на волана, изважда се еърбега в клаксона напред и отдолу излизат по 2 винта със глава Т25 мисля. И четирите винта са "звездички", "торксове" и т.н. Разпробивате нита за кабела за +12 волта на клаксона и го заменяте с винт от лаптоп или не-повече от 2.5мм. След това се разкачат кабелите на самите модули и си разплитате кабела от кухината във волана (при мен е лентов преди фейса), зад клаксона и еърбега. Навън ги събирате по обратния ред. Получава се на финала това: == Буксите и на двата модула са със еднаква форма и поне на пръв поглед са опроводени еднакви крачета, на еднакви места в буксата, със изключение на това че на фейслифтовия комплект, има още един черен кабел, който го няма на другия модул.
== Разглобих и двата модула и им извадих платките. Натискайки един по един бутоните и проследявайки крачетата на буксата стигнах до извода че левите модули са еднакви откъм окабеляване и откъм подредба на кабелите в буксата. Със десния обаче нещата не бяха така - имам почти същите крачета като на модела преди фейслифта, обаче има и един допълнителен черен кабел (DP-) който го няма на стария модул и като крак и като опроводяване. Съответно и бутоните не излизаха със същите съпротивления, или изобщо не работеха - не помня че беше преди 2 години, като ги разпарчедисах. Факта е че като ги закачих дясната част не ѝ работеше подсветката на бутоните и бутоните не работеха. Снимки на двете букси:
На стария модел: На новия модел (долния черен кабел вдясно на снимката е излишният DP-): == На десния панел имате бутон DISPLAY и бутон VOICE, на стария панел имате 1 комбиниран, който изпълнява функцията и на двата. Има снимка как изглежда платката му по-долу.
== На панела който имам бутона VOICE е затапен / обездвижен, но отдолу на ниво мебрана и платка си е съвсем фунционален - махнах пластмасата която го подпираше и запълних тялото му с горещ силикон до ниво да може да натиска мембраната. Недостатъците са че му липсва тактилната връзка на другите бутони (щракването), няма надпис и не свети при включено осветление в тъмната част от денонощието, защото липсва светловода му и прозчачния надпис. За мен си е приемливо. За вас ако не е - търсете си панел с двата бутона. След намесата по-долу бутона DISPLAY ще ви командва дисплея в центъра на таблото, и предполагам ще изпълнява функцията си и на радиото - с Андроидно радио съм и не ми се сменяше със стоковото W53904 за да проверя. Бутона VOICE трябва да си работи и той както преди - поне на моето радио си тръгна със зададената функция без да се налага ново обучение.
Какво следва:
-- черния кабел DP- е дефакто масата / мунусовия извод на целия панел. През него със сигурност затварят подсветката и бутона DISPLAY. VOICE при натискане затваря веригата между крачетата EAU и AU2, и по спомен работеше.
-- Справка със ел.схемата показа че бутона DISPLAY трябва да затвори при натискане към маса / -12V, през EAU крачето. При мен видно от снимките по-долу опроводяването водеше до затваряне през крак DP-, съответно и подсветката затваря веригата към -12V през DP-. Вчера измерих с уреда всичко за последно, слезнах в колата и открих че пина на буксата във волана, където влиза проводника за DP- не е свързан с нищо.
Парче от електрическата схема по отношение на двата панела със бутоните: Решението - спойка с поялника между крачетата DP- и EAU, и изваждане за всеки случай на кабела DP- от конектора към модула с бутоните,че е по-лесно:
Остава да си съберете обратно волана във "добър търговски вид"...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост