1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти
Rhino111
- slowtraveler
- Мнения: 6244
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 352 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти
Мнение от slowtraveler » 08 Апр 2025 07:54
Единственият разумен съвет би бил да я закарате на диагностика (съдейки по последното Ви изречение, сте я карали само на електронна такава).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Rhino111
WoLF
- slowtraveler
- Мнения: 6244
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 352 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти
Мнение от slowtraveler » 08 Апр 2025 09:43
Не разбирам колега... Колата е в сервиз, като компресията на 'сто-годишен' автомобил е далеч от необходимата...
Искате съвет как да ремонтирате силно износен двигател?
Смятате сам да си го ремонтирате (имате оборудването, мерака и знанията)?
Или искате да 'научите сервиза какво трябва да направи'? Сервизът който сам сте избрали, и който за разлика от нас вижда автомобила пред себе си - затова може да прецени много по-добре отколкото 'съвет по телефона'...
Наистина не разбирам целта на такава тема....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- mapamop
- Мнения: 5237
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 602 пъти
1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти
Мнение от mapamop » 08 Апр 2025 10:36
А случайно да има монтирана газова уредба?
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
mapamop
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 106 пъти
1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти
Мнение от vfr800 » 08 Апр 2025 11:39
Под 7 атмосфери повечето двигатели изобщо не могат да запалят. Първо проверете дали сте направили правилно замерване. Ако се потвърди замерването нещата са ясни. Отваря се мотора и се гледа какво е за ремонт. Ако цилиндрите са в добро състояние, нови сегменти, ремонт глава и обратно на пътя. Ако цилиндрите не са добре става лошо, защото тоя мотор май беше с никасил или някакво производно и става скъпичко........ Има и някакъв вариант да е прескочила веригата, ама нали е в сервиз това би трябвало да са го проверили ...............
vfr800
- mapamop
- Мнения: 5237
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 602 пъти
1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти
Мнение от mapamop » 08 Апр 2025 12:01
За прескочил зъб на веригата мисля че ще ревне VVT-i, датчика на разпределителния вал, или датчика на коляновия вал. Имам бегла мисъл, че като отварях моя мотор, доста се измъчих да вкарам обратно веригата по валовете горе, защото нямаше място къде да я мръдна да нахлузя зъбните колела. Долу около маслената помпа има едно ребро което вероятно са го направили с идеята да ѝ пречи да се измъкне и да прескочи. И ли поне не без осезателен шум от стъргане на метал в метал. Горе "кутията" на веригата и тя е толкова обрано направена, че пак ще е трудно веригата да прескочи без да я чуят през 2 квартала че пили по алуминия.
Ризи на буталата по сервизно не се сменят - сменя се блок, че са изляти в него, и няма официално резервни набивки. То май и няма и как лесно да се набият за да стоят вътре.
На мен ми мирише на опечени клапани и глава от газ, за която вероятно е спестено в мнението. Или поне това е най-тривиалното по нашите ширини. Не толкова тривиалното, е маслояда да е изгризал цилиндрите и/или сегментите.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
mapamop
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 106 пъти
1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти
Мнение от vfr800 » 08 Апр 2025 13:16
Няма как да има еднаква компресия на 4те цилиндъра. Клапаните не прогарят/пропадат еднакво. Веригата беше просто хрумване понеже темата е написана сякаш това се е случило изведнъж. Компресията в двигателя не се променя на всички цилиндри рязко. Единственото логично обяснение е прескочила верига. Разбира се това е мое тълкувание на база написаното от потребителя. Не съм запознат в детайли с управлението на двигателя , може и да си прав за vvti. Колкото до ризите , затова написах ,че ще е скъпо. И не блок не се сменява т.е по сервизно ръководство се сменява, но тук отдавна ги правят с нови ризи, защото само блок не можеш да купиш от тойота. Купува се заедно с коляновия вал и всичко прилежащо, сглобен. Цената ще надмине тази на автомобила и затова ги ремонтират, но дори и ремонта не е особено бюджетен. Да видим какво ще излезе 

vfr800
Rhino111
- slowtraveler
- Мнения: 6244
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 352 пъти
- Получена благодарност: 384 пъти
1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти
Мнение от slowtraveler » 08 Апр 2025 20:36
Радвам сте, че сте намерили решението... И най-вече - че споделихте реалният проблем (който както и предполагахме - може да се види само на място) 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 0 госта