1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Rhino111
Мнения: 3
Регистриран на: 07 Апр 2025 22:36
Местоположение: Бълагария
Автомобил: Аурис
Получена  благодарност: 5 пъти

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Мнение от Rhino111 » 07 Апр 2025 22:48

Здраеите . Имам проблем с моя Аурис 2008 г. 1.6 vvt-i 124 коня. Колата върти дълго време докато запали и като загрее добре не държи стабилно обороти на празен ход. Няма грешки на диагностика.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6209
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 345 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Мнение от slowtraveler » 08 Апр 2025 07:54

Единственият разумен съвет би бил да я закарате на диагностика (съдейки по последното Ви изречение, сте я карали само на електронна такава).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Rhino111
Мнения: 3
Регистриран на: 07 Апр 2025 22:36
Местоположение: Бълагария
Автомобил: Аурис
Получена  благодарност: 5 пъти

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Мнение от Rhino111 » 08 Апр 2025 08:33

Колата е в сервиз в момета. Прегледани са всмукателната система , горивната система, свщите бобини. Премерихме компресията и е 6 бара на всички цилиндри имал ли е някои подобен проблем

Аватар
WoLF
Мнения: 3470
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Приус '07
Благодарил/а: 705 пъти
Получена  благодарност: 278 пъти

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Мнение от WoLF » 08 Апр 2025 08:47

Има няколко вектора, които дават тези симптоми. Трябва да се видят живи данни при различни режими на работа.
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6209
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 345 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Мнение от slowtraveler » 08 Апр 2025 09:43

Rhino111 написа: 08 Апр 2025 08:33 Колата е в сервиз в момета
Не разбирам колега... Колата е в сервиз, като компресията на 'сто-годишен' автомобил е далеч от необходимата...
Искате съвет как да ремонтирате силно износен двигател?
Смятате сам да си го ремонтирате (имате оборудването, мерака и знанията)?
Или искате да 'научите сервиза какво трябва да направи'? Сервизът който сам сте избрали, и който за разлика от нас вижда автомобила пред себе си - затова може да прецени много по-добре отколкото 'съвет по телефона'...
Наистина не разбирам целта на такава тема....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 5218
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 594 пъти

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Мнение от mapamop » 08 Апр 2025 10:36

Rhino111 написа: 08 Апр 2025 08:33 Премерихме компресията и е 6 бара на всички цилиндри
А случайно да има монтирана газова уредба?
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

vfr800
Мнения: 535
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 106 пъти

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Мнение от vfr800 » 08 Апр 2025 11:39

Под 7 атмосфери повечето двигатели изобщо не могат да запалят. Първо проверете дали сте направили правилно замерване. Ако се потвърди замерването нещата са ясни. Отваря се мотора и се гледа какво е за ремонт. Ако цилиндрите са в добро състояние, нови сегменти, ремонт глава и обратно на пътя. Ако цилиндрите не са добре става лошо, защото тоя мотор май беше с никасил или някакво производно и става скъпичко........ Има и някакъв вариант да е прескочила веригата, ама нали е в сервиз това би трябвало да са го проверили ...............

Аватар
mapamop
Мнения: 5218
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 594 пъти

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Мнение от mapamop » 08 Апр 2025 12:01

vfr800 написа: 08 Апр 2025 11:39 прескочила веригата
За прескочил зъб на веригата мисля че ще ревне VVT-i, датчика на разпределителния вал, или датчика на коляновия вал. Имам бегла мисъл, че като отварях моя мотор, доста се измъчих да вкарам обратно веригата по валовете горе, защото нямаше място къде да я мръдна да нахлузя зъбните колела. Долу около маслената помпа има едно ребро което вероятно са го направили с идеята да ѝ пречи да се измъкне и да прескочи. И ли поне не без осезателен шум от стъргане на метал в метал. Горе "кутията" на веригата и тя е толкова обрано направена, че пак ще е трудно веригата да прескочи без да я чуят през 2 квартала че пили по алуминия.

Ризи на буталата по сервизно не се сменят - сменя се блок, че са изляти в него, и няма официално резервни набивки. То май и няма и как лесно да се набият за да стоят вътре.

На мен ми мирише на опечени клапани и глава от газ, за която вероятно е спестено в мнението. Или поне това е най-тривиалното по нашите ширини. Не толкова тривиалното, е маслояда да е изгризал цилиндрите и/или сегментите.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

vfr800
Мнения: 535
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 106 пъти

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Мнение от vfr800 » 08 Апр 2025 13:16

Няма как да има еднаква компресия на 4те цилиндъра. Клапаните не прогарят/пропадат еднакво. Веригата беше просто хрумване понеже темата е написана сякаш това се е случило изведнъж. Компресията в двигателя не се променя на всички цилиндри рязко. Единственото логично обяснение е прескочила верига. Разбира се това е мое тълкувание на база написаното от потребителя. Не съм запознат в детайли с управлението на двигателя , може и да си прав за vvti. Колкото до ризите , затова написах ,че ще е скъпо. И не блок не се сменява т.е по сервизно ръководство се сменява, но тук отдавна ги правят с нови ризи, защото само блок не можеш да купиш от тойота. Купува се заедно с коляновия вал и всичко прилежащо, сглобен. Цената ще надмине тази на автомобила и затова ги ремонтират, но дори и ремонта не е особено бюджетен. Да видим какво ще излезе :)

Rhino111
Мнения: 3
Регистриран на: 07 Апр 2025 22:36
Местоположение: Бълагария
Автомобил: Аурис
Получена  благодарност: 5 пъти

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Мнение от Rhino111 » 08 Апр 2025 20:26

Колеги проблема е решен. Изгоряла гарнитура на главата между цилиндрите. По точно между 1 и 2 и между 3 и 4
Колата си вървеше само когато реши пали трудно но пали и играят оборотите на празен ход

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6209
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 345 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

1,6 vvt-i пали трудно не държи обороти

Мнение от slowtraveler » 08 Апр 2025 20:36

Радвам сте, че сте намерили решението... И най-вече - че споделихте реалният проблем (който както и предполагахме - може да се види само на място) :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot], sevenpld и 1 гост