Двигател 2AD-FTV - Профилактична смяна на гарнитурата на капака на клапаните ?

Тинк
Мнения: 168
Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
Местоположение: България
Автомобил: Авенсис Т25
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Двигател 2AD-FTV - Профилактична смяна на гарнитурата на капака на клапаните ?

Мнение от Тинк » 03 Апр 2025 23:36

Здравейте, колеги

Колата наближава 200 000 км и кара 19-а година. Имам 2 основни въпроса:

1. Дали е добре да се смени гарнитурата на капака на клапаните? След 18 години служба сигурно вече се е втвърдила.
2. Дали е добре да се смени превантивно гарнитурата на главата? Тя също е на преклонната възраст от 18 години, а чувам че тези дизелови двигатели имат доста фабричен брак що се отнася до гарнитурите. Т.е. може скоро така или иначе да сдаде багажа. Идеята на "преждевременната" (т.е. преди да е пробила) смяна е да се спести свалянето на двигателя и шлифоването на главата. А така се сменя гарнитурата и минаваме с един вид превенция, а не с основен ремонт.

Какво мислите по въпроса?
Последно промяна от Akima на 04 Апр 2025 16:04, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Аватар
TATI
Мнения: 3033
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 165 пъти
Обратна връзка:

Двидател 2AD-FTV, дизел, 150 к.с. - гарнитури?

Мнение от TATI » 03 Апр 2025 23:39

1. Добре е
2. Добре е
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
ufer
Мнения: 2816
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Двидател 2AD-FTV, дизел, 150 к.с. - гарнитури?

Мнение от ufer » 04 Апр 2025 09:43

Ако свалиш главата, тя се мери за плановост и евентуално може и да се наложи шлайф. Като се свали главата, най-малкото е добре да се притрият клапаните, да се проверят водачите и да се сменят гумичките, т.е. малка ревизия, тъй като главата така или иначе е свалена. Тогава е желателно поне да се измерят цилиндрите, просто за информация, както и блока за плановост... Така че тези неща не са за подценяване... :thumbsup:

Тинк
Мнения: 168
Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
Местоположение: България
Автомобил: Авенсис Т25
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Двидател 2AD-FTV, дизел, 150 к.с. - гарнитури?

Мнение от Тинк » 04 Апр 2025 09:53

ufer написа: 04 Апр 2025 09:43 Ако свалиш главата, тя се мери за плановост и евентуално може и да се наложи шлайф.
Машинката в момента работи практически перфектно. Откъде ще дойде това изкривяване при положение, че гарнитурата е здрава и е нямало прегрявания?
ufer написа: 04 Апр 2025 09:43 Като се свали главата, най-малкото е добре да се притрият клапаните, да се проверят водачите и да се сменят гумичките, т.е. малка ревизия, тъй като главата така или иначе е свалена. Тогава е желателно поне да се измерят цилиндрите, просто за информация, както и блока за плановост... Така че тези неща не са за подценяване... :thumbsup:
Начи пак отиваме към основен ремонт. Май ще взема да се откажа от гарнитурата на главата, а само ще сменя гарнитурата на капака и дихтунгите (че и те не са сменяни 200К км). А гарнитурата на главата - като/ако умре. tooth.gif
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Аватар
ufer
Мнения: 2816
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Двидател 2AD-FTV, дизел, 150 к.с. - гарнитури?

Мнение от ufer » 04 Апр 2025 10:05

Това не е основен ремонт! Основен ремонт е, когато се сменят бутала, лагери, шлайфат се цилиндри и т.н. А е закон божи, свали ли се глава, мери се! При 200 000 км това са доста работни часове, има умора на материала, дори и да не е прегрявана, човек никога не знае. Не е задължително главата да е изкривена, но трябва да се измери, още повече е дизел! :thumbsup:

Аватар
max-2
Мнения: 2090
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

Двидател 2AD-FTV, дизел, 150 к.с. - гарнитури?

Мнение от max-2 » 04 Апр 2025 11:45

Глава не се сваля профилактично. Това не е перкинс и всяко отваряне създава проблеми с равнината на повърхностите. Карай си, прави проверка за изгорели газове веднъж годишно. Може този двигател никога да не духне гарнитурата.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Двидател 2AD-FTV, дизел, 150 к.с. - гарнитури?

Мнение от iovkito » 04 Апр 2025 11:51

Ако сваляш капака на клапаните, купи и оригинални уплътнители за дюзите. На 250-60к км започва леко да тече масло от тях. Ако сваляш дюзи, купи си нови болтове и дихтунги за излишната нафта.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
Митхат
Мнения: 3829
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 47 пъти
Получена  благодарност: 133 пъти

Двидател 2AD-FTV, дизел, 150 к.с. - гарнитури?

Мнение от Митхат » 04 Апр 2025 11:55

И защо да правите всичко това.

r34c7
Мнения: 302
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Двидател 2AD-FTV, дизел, 150 к.с. - гарнитури?

Мнение от r34c7 » 04 Апр 2025 14:02

С идеята да не останеш на пътя, 2.2 рано или късно ги очаква същата участ.
Последно промяна от r34c7 на 04 Апр 2025 14:04, променено общо 1 път.
Баба Яга - Изображение
Параход 3.2 - Изображение

Тинк
Мнения: 168
Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
Местоположение: България
Автомобил: Авенсис Т25
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Двидател 2AD-FTV, дизел, 150 к.с. - гарнитури?

Мнение от Тинк » 04 Апр 2025 14:04

Митхат написа: 04 Апр 2025 11:55 И защо да правите всичко това.
На предишната ми кола (VW) гарнитура на капака беше станала като пластмаса след 13-14 години употреба.
А така и така мисля да сменям дихтунги, капака ще се маха. И после нова гарнитура.
За гарнитурата на главата разбрах, колеги - няма да я пипам, пък колкото изкара. :thumbsup:
iovkito написа: 04 Апр 2025 11:51 Ако сваляш дюзи, купи си нови болтове и дихтунги за излишната нафта.
Не разбрах, освен дихтунги на дюзите, има и още дихтунги ли? Колко са и с какъв размер?
Защо да купувам нови болтове, по видеата дето ги сменят си ползват старите болтове. Пък и какво ще му стане на един болт? blush.gif
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Аватар
Митхат
Мнения: 3829
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 47 пъти
Получена  благодарност: 133 пъти

Двидател 2AD-FTV, дизел, 150 к.с. - гарнитури?

Мнение от Митхат » 04 Апр 2025 14:09

Тинк написа: 04 Апр 2025 14:04 така и така мисля да сменям дихтунги, капака ще се маха. И после нова гарнитура.
Е ,не бях разбрал за уплътненията на дюзите.
Щом там се пипа задължително гарнитура на капака,а гарнитура на глават....НЕ.

Stocher
Мнения: 12
Регистриран на: 06 Апр 2025 06:57
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Auris 1.33 vvt 2013г.
Благодарил/а: 25 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти

Двигател 2AD-FTV - Профилактична смяна на гарнитурата на капака на клапаните ?

Мнение от Stocher » 12 Апр 2025 07:09

Синът миналата година купи Авенсис 2.0 дизел 126кс, колата губеше антифриз… На 1000км около 1.0л. Сменихме гарнитура на глава, шлайф, верига комплект, мисля и повдигачи, проверихме дюзи… И вече няма проблеми!
Според мен, ако няма загуби и течове не правете излишни ремонти!?
Toyota Auris 1.33vvt

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: rotsen и 3 госта