2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
То хубаво, че има фабрични двигатели САМО на газ. Но те (със сигурност) са пригодени за това, докато други (пример този 2л ДВГ с директното впръскване) очевидно не са. Разбира се, че може да се монтира АГУ, но си се поема риска (явно), че може да има последствия. Пак ти казвам- конкретен случай около мен отпреди месец. Резултат- или нови дюзи за 4к лева (които между другото в момента НЕ са налични- изказване на ТМ Ауто), или "нови" от моргата (с потенциалните рискове), или бракуване на цялата кола. За да бъда обективен - лично аз не съм фен на газта и никога моя кола няма да се движи на газ...мои си убеждения. Въпреки това (излизайки от моята рамка) все пак нека бъдем обективни и не пишем навсякъде...."става без проблем". Така му беше пропагандирано и на моя човек- ето го резултатът. Да, има двигатели, които без проблем понасят насаденото допълнително гориво, примери не малко, но този явно не е такъв
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 1430
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 340 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
"Глупците в света са повече от мошениците, иначе мошениците не би имало от какво да живеят." Самюел Бътлър
Отдавна не вярвам на обещания. Още по-малко на сервизи. Със същия успех мога да ти обещая нещо в областта на научната фантастика.
Всичко е възможно да се направи.
Важното е кой с реален позитивен опит на конкретното оборудване (не сбирщайн!) ще се наеме, с каква уредба и колко ще струва в крайна сметка удоволствието да се движиш на газ.
Също така не по-маловажно е колко ще струва поддръжката и обслужването на автомобила след това.
Предполагам си има специфики, щом като тези, които продават корейските газови машинки (2У са) искат по време на гаранцията у нас, да се обслужват само при тях. Едва ли е нещо извънземно, но вероятно иска качествени части и консумативи. А не от разни латвийски, полски и т.н. прекупвачи с "европейски" произход.
Ето инфо за LPi, на когото му се чете:
https://www.google.com/search?q=lpi+eng ... e&ie=UTF-8
Отдавна не вярвам на обещания. Още по-малко на сервизи. Със същия успех мога да ти обещая нещо в областта на научната фантастика.
Всичко е възможно да се направи.
Важното е кой с реален позитивен опит на конкретното оборудване (не сбирщайн!) ще се наеме, с каква уредба и колко ще струва в крайна сметка удоволствието да се движиш на газ.
Също така не по-маловажно е колко ще струва поддръжката и обслужването на автомобила след това.
Предполагам си има специфики, щом като тези, които продават корейските газови машинки (2У са) искат по време на гаранцията у нас, да се обслужват само при тях. Едва ли е нещо извънземно, но вероятно иска качествени части и консумативи. А не от разни латвийски, полски и т.н. прекупвачи с "европейски" произход.
Ето инфо за LPi, на когото му се чете:
https://www.google.com/search?q=lpi+eng ... e&ie=UTF-8
Последно промяна от gena_bs на 07 Мар 2025 20:52, променено общо 1 път.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Според мен няма да навреди да диша малко газ до 10-15% при натиснат педал на газта, но иска прецизен реглаж и проверка от време на време. Максимална икономия 3-4 лв. /100 км и риск да счупиш двигателя ако влезе повече газ, което въобще не е изключено.
Carina E 4AFE LB 1992
- zorbata
- Мнения: 341
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 48 пъти
- Получена благодарност: 62 пъти
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Тези газови системи използват "газта" в нейната течна фаза и вместо през инжекторите да "върви" бензин минава "газ". Съответно колата си пали на "газ" и върви на "газ".dracunculus написа: ↑07 Мар 2025 17:58 То хубаво, че има фабрични двигатели САМО на газ. Но те (със сигурност) са пригодени за това, докато други (пример този 2л ДВГ с директното впръскване) очевидно не са.
ГИ - течна фаза не е нова система, преди 30-тина години струваше 3000$ и доколкото си спомням една холандска фирма беше №1 на пазара. 90-те год. виждах Волво 740 с такава ГУ.
Проблема в БГ е че газта не е много качествена, а тази ГУ ползва една помпа която се намира в резервоара и тя се прецаква бързо, а не е много евтина.
Но пък е най-доброто решение за дв. с дюзи.
п.п. газ е в кавички защото е в течно състояние
caryЦар
-
- Мнения: 1430
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 340 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Кое е точното означение на двигателя 147к.с.?
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Абсолютно точно си го описал, преди РАВ-та имах големи мераци за Киа К5 и бая попрочетох, а едни от първенците загаз в течна фаза са Виале , по спомен холандски производител, после и Принс, но те нямам идея какви са о народност.zorbata написа: ↑07 Мар 2025 21:55Тези газови системи използват "газта" в нейната течна фаза и вместо през инжекторите да "върви" бензин минава "газ". Съответно колата си пали на "газ" и върви на "газ".dracunculus написа: ↑07 Мар 2025 17:58 То хубаво, че има фабрични двигатели САМО на газ. Но те (със сигурност) са пригодени за това, докато други (пример този 2л ДВГ с директното впръскване) очевидно не са.
ГИ - течна фаза не е нова система, преди 30-тина години струваше 3000$ и доколкото си спомням една холандска фирма беше №1 на пазара. 90-те год. виждах Волво 740 с такава ГУ.
Проблема в БГ е че газта не е много качествена, а тази ГУ ползва една помпа която се намира в резервоара и тя се прецаква бързо, а не е много евтина.
Но пък е най-доброто решение за дв. с дюзи.
п.п. газ е в кавички защото е в течно състояние


NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Въпросът бе за конкретен двигател...
Това, което имах предвид и само предполагах, се потвърди като потърсих малко информация...
Видно е от параметрите - сравнение например между стандартен и двигател с директно впръскване:
1AZ-FE е с compression ratio 9.6:1, докато 1AZ-FSE е с 11:1..
На чисто газовите Хюндаи степента на сгъстяване също е по-малка отколкото директното впръскване на тойотските... Та и от там - не бих се хващал с такова решение
Обаче ако идеята е 'просто ей-така да видим дали ще стане' - там няма проблем да се пробват каквито си искате 'простотии' - въпросът е колко пари и време сте готови да отделите и рискувате
Това, което имах предвид и само предполагах, се потвърди като потърсих малко информация...
Видно е от параметрите - сравнение например между стандартен и двигател с директно впръскване:
1AZ-FE е с compression ratio 9.6:1, докато 1AZ-FSE е с 11:1..
На чисто газовите Хюндаи степента на сгъстяване също е по-малка отколкото директното впръскване на тойотските... Та и от там - не бих се хващал с такова решение

Обаче ако идеята е 'просто ей-така да видим дали ще стане' - там няма проблем да се пробват каквито си искате 'простотии' - въпросът е колко пари и време сте готови да отделите и рискувате

► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 62 пъти
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Според мен подводните камъни са няколко. Детонационното горене не мисля, че е фактор. Степента на сгъстяване не е толкова висока, дори и за бензинов двигател, а пропан-бутановата смес е с по-висока детонационна устойчивост.
Този FSE работи на 3 режима. Ниско натоварване до обределени обороти – впръсква в такт сгъстяване, таке че в зоната около електродите на запалителната свещ гориво-въздушната смес е подходяща за запалване, въпреки, че сумарната смес за целия обем е от обеднена до много бедна (ламбда 1.15-2.70). Втория режим – по-високо натоварване до определени обороти – впръсква се комбинирано и в процеса пълнене и в края на процеса сгъстяване, като отново около електродите се гони подходяща за запалване смес, но вече общото отношение за обема е обеднено до бедно (1.02-1.70). Третият режим, който е най-застъпен засяга останалата част от товарно-честотната диаграма. Там си работи като традиционен двигател с впръскване в колектора пред пълнителния клапан. Впръскава се само в процеса пълнене и горивовъздушната смес е 0.80-1.00.
Първи проблем – настройката. Защото не знам, какъв е алгоритъма за обратна връзка и корекция от кислородните сонди. Какви сонди се използват, защото нормалните AFS, не отчитат (по спомен) обедняване над 1.30. А ние с газовия инжекцион гоним горе-долу 1.00. Отделна сонда ли ще трябва? Или щатната ще показва нормално?
Второ – клапите в колектора (вихровите). Как ще повлияят? Дали не трябва де се блокират в постоянно отворено положение?
Трето – празния ход. Доколкото помня при този двигател той се регулира качествено с циклова порция при постоянен въздух (подобно на дизелов двигател), а не количествено, както е при нормален бензинов двигател. Тук не знам какво ще се получи с газовата.
Четвърто – как по-дяволите ще се пали този двигател, когато е студен? Предполагам, че се говори за газов инжекцион, а не за ежекторна газова с плочка и затова не ми е ясно как ще се запали без бързовар
Дори и газовите с течна фаза (Иком, защото май Виале фалираха), палят на бензин. Единствено южнокорейските са наистина само на пропан-бутан, но техните уредби са си заводски, а не допълнителен монтаж.
Този FSE работи на 3 режима. Ниско натоварване до обределени обороти – впръсква в такт сгъстяване, таке че в зоната около електродите на запалителната свещ гориво-въздушната смес е подходяща за запалване, въпреки, че сумарната смес за целия обем е от обеднена до много бедна (ламбда 1.15-2.70). Втория режим – по-високо натоварване до определени обороти – впръсква се комбинирано и в процеса пълнене и в края на процеса сгъстяване, като отново около електродите се гони подходяща за запалване смес, но вече общото отношение за обема е обеднено до бедно (1.02-1.70). Третият режим, който е най-застъпен засяга останалата част от товарно-честотната диаграма. Там си работи като традиционен двигател с впръскване в колектора пред пълнителния клапан. Впръскава се само в процеса пълнене и горивовъздушната смес е 0.80-1.00.
Първи проблем – настройката. Защото не знам, какъв е алгоритъма за обратна връзка и корекция от кислородните сонди. Какви сонди се използват, защото нормалните AFS, не отчитат (по спомен) обедняване над 1.30. А ние с газовия инжекцион гоним горе-долу 1.00. Отделна сонда ли ще трябва? Или щатната ще показва нормално?
Второ – клапите в колектора (вихровите). Как ще повлияят? Дали не трябва де се блокират в постоянно отворено положение?
Трето – празния ход. Доколкото помня при този двигател той се регулира качествено с циклова порция при постоянен въздух (подобно на дизелов двигател), а не количествено, както е при нормален бензинов двигател. Тук не знам какво ще се получи с газовата.
Четвърто – как по-дяволите ще се пали този двигател, когато е студен? Предполагам, че се говори за газов инжекцион, а не за ежекторна газова с плочка и затова не ми е ясно как ще се запали без бързовар

Дори и газовите с течна фаза (Иком, защото май Виале фалираха), палят на бензин. Единствено южнокорейските са наистина само на пропан-бутан, но техните уредби са си заводски, а не допълнителен монтаж.
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
От къде е информацията. (И ако е така, защо е заменен в последствие от двигател с предкамерно впръскване, но със същата висока "степен на сгъстяване" и същата мощност, при по-малък работен обем.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 62 пъти
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Когато имам по-малко работа, респективно някакво свободно време, ще потърся откъде е информацията. Карам по спомени…
А защо и с какво е бил е заменен - нямам представа.
А защо и с какво е бил е заменен - нямам представа.
- zorbata
- Мнения: 341
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 48 пъти
- Получена благодарност: 62 пъти
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Това с разликата в сгъстяването (9,6:1 и 10,5:1) ми прилича като скайактива на Мазда - 14.0:1 (13.0:1 за САЩ, Канада и Австралия заради октановото число).
caryЦар
-
- Мнения: 1430
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 340 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Характеристиките на бензините в САЩ и останалия свят си съответстват.
Само означенията се различават, заради стандартите - MON vs. RON (PON на бензиностанциите).
https://www.etuners.gr/fuel/
Както и почти всички мерни единици не съвпадат.
Imperial system, какво да ги правиш англосаксите?
Само означенията се различават, заради стандартите - MON vs. RON (PON на бензиностанциите).
https://www.etuners.gr/fuel/
Както и почти всички мерни единици не съвпадат.
Imperial system, какво да ги правиш англосаксите?
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Октана също оказва влияние при конструирането на ДВГ, но максималната степен над определена стойност е възможна само при директно впръскване поради обяснените по-горе причини... Или преминаване към цикъл на Аткинсън, където степента на сгъстяване не се отразява чак толкова на компресията (т.е. налягането в ГМТ при тази степен на сгъстяване е близко до на налягането в ДВГ със стандартно газоразпределение)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- zorbata
- Мнения: 341
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 48 пъти
- Получена благодарност: 62 пъти
2.0 147 к.с. ДИРЕКТНА инж някой минавал ли е САМО на газ?
Така е колега, но в САЩ бензинът има по-ниско октаново число. Обикновено, стандартният бензин е с октаново число 87 което няма аналог в Европа. Техният 91 по скоро отговаря на нашият 95.
Но това са бели кахъри и няма нищо общо с темата.
caryЦар
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта