За логиката и рационалността

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

За логиката и рационалността

Мнение от LEXUS » 09 Мар 2025 13:31

Тук вече теми се заключват който когато реши и защото реши. Затова пускам нова тема , за да отговоря на Boz за рационалността на лекия автомобил за градско и магистрално шофиране. Boz, не си ме разбрал, казвам,че не е нито логично, нито рационално, като двете имат връзка, да използваш СУВ за градско и магистрално шофиране, защото, първо- той е висок, челното съпротивление е по-високо, разходът също за магистрала, на всякакви шосета със завои СУВ е с по-лошо пътно поведение заради високия център на тежестта, ходовата част е подложена на по-голямо износване, а и често габаритите на СУВ са по-големи и неудобни за градски маневри. Затова е създаден лек автомобил,който е нисък, по-аеродинамичен, по-ефективен като разход и динамика, както и по-стабилен. Това е.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

За логиката и рационалността

Мнение от BOz » 09 Мар 2025 13:48

Ами тогава всички да караме Яриси или по-малки, защото са по-рационални, по-евтини, с по-нисък разход.
Ако е само това, има логика.
Ама да се изтъква, че СУВ-а имал по-висок център на тежестта и това било проблем... хайде няма нужда.
И с БМВ-то ми (лек автомобил), и сега със СУВ-а, все тъй карам до морето, въпреки по-високия център на тежестта. Това ме вълнува като ходя на Калояново, не като си ходя със семейството на море. :whistle:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

За логиката и рационалността

Мнение от LEXUS » 09 Мар 2025 13:59

Говоря за физически характеристики, независимо дали това харесва на някого, или не. Може да не ти харесва и гравитацията, но я има и упражнява определeна сила. Както и инерционните сили. Ако беше по-хубаво колата да стърчи, нямаше да са произвеждани никога леки коли. Те са произвеждани и се произвеждат, противно на модата и масовата истерия, защото са по-рационални както за магистрално каране, така и за извънградско каране на шосета със завои. Отделно проблемът със СУВ е ,че са и по-тежки, което е напълно излишно за ефективността на даден автомобил- повишава разхода на гориво, износва ускорено ходовата част и влошава пътното поведение.

С това не казвам,че човек трябва да кара само леки, ниски коли. Пиша само за рационалността, а както знаем, човекът често е нерационален. Затова факторът психология е водещ.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
zorbata
Мнения: 335
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 45 пъти
Получена  благодарност: 58 пъти

За логиката и рационалността

Мнение от zorbata » 09 Мар 2025 18:39

Физическите характеристики на колите и моите "физически характеристики" са много различни неща и предпочитам физически аз да съм добре.
Повечето коли се правят за удобство на ползващите ги, но винаги има изключения.
caryЦар

Аватар
ico1
Мнения: 396
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 59 пъти

За логиката и рационалността

Мнение от ico1 » 09 Мар 2025 19:01

От 2006 се качих на Пежо Парнер и от тогава карам само ВАН или СУВ и не мисля да се гърча в лек автомобил.От тогава и годините и килограмите се увеличиха тъй,че на височко и широчко ми е по добре. tooth.gif А на младини съм карал и Ф ка с вадещи фарове там си на земята ,но всичко с времето си.Затова има различни коли за всеки вкус и на всеки според приоритети те. :thumbsup:
LEXUS RX450hl

Аватар
gimara
Мнения: 1710
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 49 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

За логиката и рационалността

Мнение от gimara » 09 Мар 2025 19:19

Lexus написа: 09 Мар 2025 13:48 проблемът със СУВ е ,че са и по-тежки,
Аз за това харесвам вановете, тежат колкото лека кола, позицията при сядане даже е по-удобна от някои СУВ.

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

За логиката и рационалността

Мнение от memorex » 09 Мар 2025 19:31

+1
И на мен са ми слабост вановете.
Като този например.
Screenshot_2025-03-09-19-29-41-27_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg
Screenshot_2025-03-09-19-29-41-27_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg (431.22 KiB) Преглеждано 9893 пъти
3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg[/attachment]
Прикачени файлове
Screenshot_2025-03-09-19-40-25-40_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg
Screenshot_2025-03-09-19-40-25-40_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg (899.55 KiB) Преглеждано 9878 пъти
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Тинк
Мнения: 155
Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
Местоположение: България
Автомобил: Авенсис Т25
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

За логиката и рационалността

Мнение от Тинк » 09 Мар 2025 19:53

Логиката и рационалността показват, че за нашите условия СУВ е перфектното решение. Кола с нисък център на тежестта има повече смисъл само ако си рацер, въртиш понички, караш на Нюрнберг и пр. Колко от вас са такива?
Аз предпочитам да не ми закача по легналите полицаи, да минава лесно по ужасните ни междуградски и междуселски пътища, че и офроуд да може малко по някоя горска пътека, а не да задира ауспуха. punk.gif
Ако живеехме в Холандия нормална кола със сигурност щеше да е по-добрият избор. Обаче живеем в България. tooth.gif
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

За логиката и рационалността

Мнение от memorex » 09 Мар 2025 20:06

Има логика.Сюв отлично се вписва за нашите условия.
Един такъв например.
Screenshot_2025-03-09-20-03-41-49_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg
Screenshot_2025-03-09-20-03-41-49_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg (651.79 KiB) Преглеждано 9850 пъти
С този и на писти отивам. tooth.gif
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Тинк
Мнения: 155
Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
Местоположение: България
Автомобил: Авенсис Т25
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

За логиката и рационалността

Мнение от Тинк » 09 Мар 2025 20:30

memorex написа: 09 Мар 2025 20:06 Един такъв например.
А не, тия да си ги карат хамериканците. Това сигурно е с 4 литров двигател и гори 16/100. tooth.gif
За какво ми е?

Наскоро карах Ярис Крос - ето това е колата. :) Гори малко, минава върху дупките, автомат, не е голяма за паркиране. rolleyes.gif
А пък аз трябва да се мъча с моя Авенсис. Който отгоре на всичко е и твърде мощен - 150 к.с. му идват малко в повече. Редовно оставям другите коли на светофара с по няколко дължини отзаде. Мисълта ми е, че мощната кола провокира и мощно каране. Аз например съм от хората, които обичат да изстискват и последната капка от техниката. :angel12: И после се чудим защо толкова хора се трепят по пътищата. Ами като максималната скорост на пътя е 140, защо правите коли, които вдигат 240? :dontknow:
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

За логиката и рационалността

Мнение от biro » 09 Мар 2025 21:09

LEXUS написа: 09 Мар 2025 13:31леки, ниски коли
По мое мнение са отвратителни.
Като шофираш нощем е много по удобно да ти е висока колата. Не заслепяват фаровете насреща или отзад както при ниската кола. Обзора към пътя е също много добър от високо. А пък при ПТП ясно ти и е травматологията при ниски коли каква е в сравнение със СУВ
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

За логиката и рационалността

Мнение от slowtraveler » 10 Мар 2025 09:15

Тинк написа: 09 Мар 2025 20:30 не, тия да си ги карат хамериканците. Това сигурно е с 4 литров двигател и гори 16/100.
Не, 6.4 литров :) За писта и завои не става (макар можеш да видиш клипове от Нюрбургринг :) ) ... Масата му е голяма.. Не се накланя, но инерциите са огромни...
Обаче предложеният комфорт и безпроблемност са на друго ниво - щом съпругата след 21 дни обиколка на Европа из всякакви пътища при влизане във Варна сподели, че веднага би тръгнала за Владивосток - явно наистина е така :) Аз също все едно 'се връщах от почивка' след врътнати 13+х.км - свеж, и все едно току що тръгвам...
Удобствата, които предлага големият СУВ, комфортът на пътуване (голям просвет, с който да не се притесняваш за шахти и неравности), големите гуми (на този модел са 31' заводския размер), с които автомобилът просто плува над дупките и в реалност не ги усещаш - това не може да ти го предложи лек автомобил...
Затова веднага след като се качих в първият си що годе компактен СУВ (дето го взех за жената :) ), продадох лекият си автомобил и си взех горният по-голям СУВ.. Все още ми е тръпка като го срещна из града - много добри спомени :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

За логиката и рационалността

Мнение от WoLF » 10 Мар 2025 09:28

slowtraveler написа: 10 Мар 2025 09:15 (на този модел са 31' заводския размер)
Коя жена не би искала да се вози в комбайна wink.gif Слави одобрява tooth.gif
Шегата настрана, можете ли да отгатнете с коя кола пътувам на дълго? Няма база за сравнение там, нали затова си има и GT модификации. За града може да се направи компромис, поради късите разстояния и да се жертва удобството. Световните тенденции показаха, че човек предпочита да му е по-удобно пътуването, отколкото спирането/паркирането дори и при градски условия :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

За логиката и рационалността

Мнение от Krachunov » 10 Мар 2025 10:18

LEXUS написа: 09 Мар 2025 13:31 нито рационално, като двете имат връзка, да използваш СУВ за градско и магистрално шофиране, защото, първо- той е висок, челното съпротивление е по-високо, разходът също за магистрала, на всякакви шосета със завои СУВ е с по-лошо пътно поведение заради високия център на тежестта
това не е задължително вярно. Имам предвид разход и пътно поведение. Има толкова и различни модели и марки, че да, може да намериш две съпоставки, които да си прав, но също толкова може да намериш и да не си. Та не е общо валидно.
Тинк написа: 09 Мар 2025 19:53 Аз предпочитам да не ми закача по легналите полицаи, да минава лесно по ужасните ни междуградски и междуселски пътища, че и офроуд да може малко по някоя горска пътека, а не да задира ауспуха. punk.gif
Королата бидейки мн ниска се суркаше, ама па в същото време съм я водил на много черни пътища и не е драма. Въпроса е колко ти пука
Тинк написа: 09 Мар 2025 20:30 Наскоро карах Ярис Крос - ето това е колата.
Ето това е ни рак ни риба, хем малко па хем обемно.
Ни в града да се навираш по тесни парко места, ни на път да тръгнеш. Да става... ама. Като да пишеш с ла*на, чете се ама е гадно.
biro написа: 09 Мар 2025 21:09 А пък при ПТП ясно ти и е травматологията при ниски коли каква е в сравнение със СУВ
Едно много интересно видео имаше, вярно за сащ но то е валидно навсякъде. И обясняваха защо хората купували СУВове - за да са в по - голяма безопасност. Да де ама малко параграф 22 идва тук. Удар между две леки коли, щетите ще са по - малки, отколкото от удар между два СУВа при еднаква скорст, заради по - голямата маса, нали вече сув да удари лека кола хЕптем. И реално си купуваш СУВ защото е по - безопасен ако те друг сув.

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

За логиката и рационалността

Мнение от biro » 10 Мар 2025 11:02

И още няколко предимства на СУВ-а: преминаване през дупки. Тия с леките колички с 13ки гуми едва пълзят, другите със СУВ не намалят. В тесни улички се качвам по тротоара за да се размина с насрещен трафик. Малката кола седи и мисли кво да прави tooth.gif Даже и за градско не става без СУВ.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта