За логиката и рационалността
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
За логиката и рационалността
Тук вече теми се заключват който когато реши и защото реши. Затова пускам нова тема , за да отговоря на Boz за рационалността на лекия автомобил за градско и магистрално шофиране. Boz, не си ме разбрал, казвам,че не е нито логично, нито рационално, като двете имат връзка, да използваш СУВ за градско и магистрално шофиране, защото, първо- той е висок, челното съпротивление е по-високо, разходът също за магистрала, на всякакви шосета със завои СУВ е с по-лошо пътно поведение заради високия център на тежестта, ходовата част е подложена на по-голямо износване, а и често габаритите на СУВ са по-големи и неудобни за градски маневри. Затова е създаден лек автомобил,който е нисък, по-аеродинамичен, по-ефективен като разход и динамика, както и по-стабилен. Това е.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
За логиката и рационалността
Ами тогава всички да караме Яриси или по-малки, защото са по-рационални, по-евтини, с по-нисък разход.
Ако е само това, има логика.
Ама да се изтъква, че СУВ-а имал по-висок център на тежестта и това било проблем... хайде няма нужда.
И с БМВ-то ми (лек автомобил), и сега със СУВ-а, все тъй карам до морето, въпреки по-високия център на тежестта. Това ме вълнува като ходя на Калояново, не като си ходя със семейството на море.
Ако е само това, има логика.
Ама да се изтъква, че СУВ-а имал по-висок център на тежестта и това било проблем... хайде няма нужда.
И с БМВ-то ми (лек автомобил), и сега със СУВ-а, все тъй карам до морето, въпреки по-високия център на тежестта. Това ме вълнува като ходя на Калояново, не като си ходя със семейството на море.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
За логиката и рационалността
Говоря за физически характеристики, независимо дали това харесва на някого, или не. Може да не ти харесва и гравитацията, но я има и упражнява определeна сила. Както и инерционните сили. Ако беше по-хубаво колата да стърчи, нямаше да са произвеждани никога леки коли. Те са произвеждани и се произвеждат, противно на модата и масовата истерия, защото са по-рационални както за магистрално каране, така и за извънградско каране на шосета със завои. Отделно проблемът със СУВ е ,че са и по-тежки, което е напълно излишно за ефективността на даден автомобил- повишава разхода на гориво, износва ускорено ходовата част и влошава пътното поведение.
С това не казвам,че човек трябва да кара само леки, ниски коли. Пиша само за рационалността, а както знаем, човекът често е нерационален. Затова факторът психология е водещ.
С това не казвам,че човек трябва да кара само леки, ниски коли. Пиша само за рационалността, а както знаем, човекът често е нерационален. Затова факторът психология е водещ.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- zorbata
- Мнения: 335
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 58 пъти
За логиката и рационалността
Физическите характеристики на колите и моите "физически характеристики" са много различни неща и предпочитам физически аз да съм добре.
Повечето коли се правят за удобство на ползващите ги, но винаги има изключения.
Повечето коли се правят за удобство на ползващите ги, но винаги има изключения.
caryЦар
- ico1
- Мнения: 396
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 59 пъти
За логиката и рационалността
От 2006 се качих на Пежо Парнер и от тогава карам само ВАН или СУВ и не мисля да се гърча в лек автомобил.От тогава и годините и килограмите се увеличиха тъй,че на височко и широчко ми е по добре.
А на младини съм карал и Ф ка с вадещи фарове там си на земята ,но всичко с времето си.Затова има различни коли за всеки вкус и на всеки според приоритети те. 


LEXUS RX450hl
- gimara
- Мнения: 1710
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
За логиката и рационалността
Аз за това харесвам вановете, тежат колкото лека кола, позицията при сядане даже е по-удобна от някои СУВ.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
За логиката и рационалността
+1
И на мен са ми слабост вановете.
Като този например. 3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg[/attachment]
И на мен са ми слабост вановете.
Като този например. 3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg[/attachment]
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_2025-03-09-19-40-25-40_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg (899.55 KiB) Преглеждано 9872 пъти
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
- Местоположение: България
- Автомобил: Авенсис Т25
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
За логиката и рационалността
Логиката и рационалността показват, че за нашите условия СУВ е перфектното решение. Кола с нисък център на тежестта има повече смисъл само ако си рацер, въртиш понички, караш на Нюрнберг и пр. Колко от вас са такива?
Аз предпочитам да не ми закача по легналите полицаи, да минава лесно по ужасните ни междуградски и междуселски пътища, че и офроуд да може малко по някоя горска пътека, а не да задира ауспуха.
Ако живеехме в Холандия нормална кола със сигурност щеше да е по-добрият избор. Обаче живеем в България.
Аз предпочитам да не ми закача по легналите полицаи, да минава лесно по ужасните ни междуградски и междуселски пътища, че и офроуд да може малко по някоя горска пътека, а не да задира ауспуха.

Ако живеехме в Холандия нормална кола със сигурност щеше да е по-добрият избор. Обаче живеем в България.

Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
За логиката и рационалността
Има логика.Сюв отлично се вписва за нашите условия.
Един такъв например. С този и на писти отивам.
Един такъв например. С този и на писти отивам.

"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
- Местоположение: България
- Автомобил: Авенсис Т25
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
За логиката и рационалността
А не, тия да си ги карат хамериканците. Това сигурно е с 4 литров двигател и гори 16/100.

За какво ми е?
Наскоро карах Ярис Крос - ето това е колата.


А пък аз трябва да се мъча с моя Авенсис. Който отгоре на всичко е и твърде мощен - 150 к.с. му идват малко в повече. Редовно оставям другите коли на светофара с по няколко дължини отзаде. Мисълта ми е, че мощната кола провокира и мощно каране. Аз например съм от хората, които обичат да изстискват и последната капка от техниката.


Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
За логиката и рационалността
По мое мнение са отвратителни.
Като шофираш нощем е много по удобно да ти е висока колата. Не заслепяват фаровете насреща или отзад както при ниската кола. Обзора към пътя е също много добър от високо. А пък при ПТП ясно ти и е травматологията при ниски коли каква е в сравнение със СУВ
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
За логиката и рационалността
Не, 6.4 литров


Обаче предложеният комфорт и безпроблемност са на друго ниво - щом съпругата след 21 дни обиколка на Европа из всякакви пътища при влизане във Варна сподели, че веднага би тръгнала за Владивосток - явно наистина е така

Удобствата, които предлага големият СУВ, комфортът на пътуване (голям просвет, с който да не се притесняваш за шахти и неравности), големите гуми (на този модел са 31' заводския размер), с които автомобилът просто плува над дупките и в реалност не ги усещаш - това не може да ти го предложи лек автомобил...
Затова веднага след като се качих в първият си що годе компактен СУВ (дето го взех за жената


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
За логиката и рационалността
Коя жена не би искала да се вози в комбайна


Шегата настрана, можете ли да отгатнете с коя кола пътувам на дълго? Няма база за сравнение там, нали затова си има и GT модификации. За града може да се направи компромис, поради късите разстояния и да се жертва удобството. Световните тенденции показаха, че човек предпочита да му е по-удобно пътуването, отколкото спирането/паркирането дори и при градски условия




-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
За логиката и рационалността
това не е задължително вярно. Имам предвид разход и пътно поведение. Има толкова и различни модели и марки, че да, може да намериш две съпоставки, които да си прав, но също толкова може да намериш и да не си. Та не е общо валидно.LEXUS написа: ↑09 Мар 2025 13:31 нито рационално, като двете имат връзка, да използваш СУВ за градско и магистрално шофиране, защото, първо- той е висок, челното съпротивление е по-високо, разходът също за магистрала, на всякакви шосета със завои СУВ е с по-лошо пътно поведение заради високия център на тежестта
Королата бидейки мн ниска се суркаше, ама па в същото време съм я водил на много черни пътища и не е драма. Въпроса е колко ти пука
Ето това е ни рак ни риба, хем малко па хем обемно.
Ни в града да се навираш по тесни парко места, ни на път да тръгнеш. Да става... ама. Като да пишеш с ла*на, чете се ама е гадно.
Едно много интересно видео имаше, вярно за сащ но то е валидно навсякъде. И обясняваха защо хората купували СУВове - за да са в по - голяма безопасност. Да де ама малко параграф 22 идва тук. Удар между две леки коли, щетите ще са по - малки, отколкото от удар между два СУВа при еднаква скорст, заради по - голямата маса, нали вече сув да удари лека кола хЕптем. И реално си купуваш СУВ защото е по - безопасен ако те друг сув.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
За логиката и рационалността
И още няколко предимства на СУВ-а: преминаване през дупки. Тия с леките колички с 13ки гуми едва пълзят, другите със СУВ не намалят. В тесни улички се качвам по тротоара за да се размина с насрещен трафик. Малката кола седи и мисли кво да прави
Даже и за градско не става без СУВ.

C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта