Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
"Heat soak" се казва явлението - често срещано в "турбо" света.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
► Виж съдържание
Последно промяна от Hursa на 06 Мар 2025 18:47, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Нали затова има интеркулери. Няма как да изолират всичко наред и да е икономически изгодно...



-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Оставете го тоя въздух на мира. Не е той проблема. Ето ви FreezeFrame разпечатан от моят мотор по времето когато ми е отказал дросела. И не разбрах защо и как, че повече не се появи тая грешка.
Антифриза е бил на 88 градуса, на малко над 600 оборота е била грешката. Май месец 2023 година едва ли е било 51 градуса навън.
Ако толкова ви е дерт, дали е карана колата и колко - Engine Run Time параметъра показва колко време е минало от запалването.
Антифриза е бил на 88 градуса, на малко над 600 оборота е била грешката. Май месец 2023 година едва ли е било 51 градуса навън.
Ако толкова ви е дерт, дали е карана колата и колко - Engine Run Time параметъра показва колко време е минало от запалването.
- Прикачени файлове
-
- P2102FF.jpg (261.41 KiB) Преглеждано 2295 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Първият гугъл резултат на български. За да не пиша само 4 букви "LSPI".
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
► Виж съдържание

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
https://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=39568
Този "проблем" е описан и от други собственици и в др.форуми.
Дали е от пренадуване на турбината при първоначално относително ниска температура на въздуха или време за калибриране на ЕСU не се посочва ясно и категорично.Факта е ,че при достигане на работна Т се оправя и до този момент не е желателно да се форсира.Интересна е охл.система .Подобна е и при други разработки на малолитражки с турбо.
https://toyota-club.net/files/faq/13-01 ... ne_eng.htm
Този "проблем" е описан и от други собственици и в др.форуми.
Дали е от пренадуване на турбината при първоначално относително ниска температура на въздуха или време за калибриране на ЕСU не се посочва ясно и категорично.Факта е ,че при достигане на работна Т се оправя и до този момент не е желателно да се форсира.Интересна е охл.система .Подобна е и при други разработки на малолитражки с турбо.
https://toyota-club.net/files/faq/13-01 ... ne_eng.htm
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Като гледам, автора дойде, пусна едни снимки и толкова.
Не знам какво се мъчите да му давате съвети, след като очевидно, самия той няма интерес.
Или, както повечето участници в този форум - решил си е проблема и не е сметнал за нужно поне да каже, реших си проблема.
Не знам какво се мъчите да му давате съвети, след като очевидно, самия той няма интерес.
Или, както повечето участници в този форум - решил си е проблема и не е сметнал за нужно поне да каже, реших си проблема.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
https://www.google.com/search?q=8nr-fts ... s-wiz-serp
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=138:
The Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW) allows the engine to switch between the Atkinson and Otto cycle: start in the Otto cycle; switch to the Atkinson cycle at low and mid-rev operation to reduce fuel consumption; back to the Otto cycle at high engine rpm for more power.
The EGR valve quickly becomes dirty. The cleaning process for EGR valve may be needed already at 20,000 miles mileage.
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=138:
The Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW) allows the engine to switch between the Atkinson and Otto cycle: start in the Otto cycle; switch to the Atkinson cycle at low and mid-rev operation to reduce fuel consumption; back to the Otto cycle at high engine rpm for more power.
The EGR valve quickly becomes dirty. The cleaning process for EGR valve may be needed already at 20,000 miles mileage.
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Здравейте колеги, според моите знания, когато детонационният датчик подава сигнал към ECU, компютърът намалява ъгъла на запалването, тоест намалява предварението на запалването, а не обеднява сместа, поне не значително/според мен/, защото при бедна смес се получават детонации, като температурата се увеличава.mapamop написа: ↑05 Мар 2025 21:02 Аз мисля че акустичния датчик (knock sensor) е точно за тази цел - за откриване на преждевременната детонация в цилиндирите. Резултатите са че се подава сигнал към горивния компютър (ECM/ECU) да промени(обедни) горивната смес, за се предотврати на следващият горивен цикъл преждевременната детонация.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Най-"качествени" са детонациите, причинени от нискооктанов и/ или менте бензин.
Можеш да получиш дори "кулак дружбы" (юмрук на дружбата) в двигателя:
https://addinol.kiev.ua/blog/chto-znach ... uQLKnK4jBX
Можеш да получиш дори "кулак дружбы" (юмрук на дружбата) в двигателя:
https://addinol.kiev.ua/blog/chto-znach ... uQLKnK4jBX
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Нищо сериозно няма по темата.Мотора е супер ,но си има специфики с които трябва да се свикне.Доколкото разбирам от публикации са прешпорили пускането на производството поради нещо си. 

"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Винаги това нещо си е само и единствено едно - повече парични знаци!
Нищо друго, каквото, колкото и който да пише.
Нищо друго, каквото, колкото и който да пише.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Офтопик
Зависи от ред фактори. Какво е направил предния цикъл, за да предизвика преждевременна детонация. Това си го решава самия компютър на база предните събития. Като цяло идеята на датчика е да подаде сигнал на компютъра че има предварителна детонация, за да я елиминира. Грубо казано логиката му е да се върне от там откъдето е запалването е било без детонация, и да започне отново да играе със горивна смес и предварение, като се съобразява наново със текущите показания на датчиците - ламбда сонди, дебитомер, температура на антифриза и т.н.
Затова "обеднява" е в скоби - примерно ще я обедни, или ще я обогати, или освен че ще промени количеството гориво и ще бутне нанякъде предварението, евентуално ще избута и валовете на клапаните на някъде. Трудно е да се каже еднозначно какво ще направи, предвид че логиката му не е никак елементарна и зависи от много фактори, които пък не са никак статични.
gena_bs, трябва много да нахалстваме за да намерим по бензиностанциите чак толкова лошо гориво. По-скоро ако го има изобщо ще е в някоя останала туба от много, време но едва ли ще е цял малък варел. На Авенсиса резервоара е 60 литра, което не е никак малко. Другия сценарий за който се сещам е да се наливат разни разредители или подобните, или направо Етанол в автомобил който не е предвидено да се движи на Е85. Пак си има условности, и те май са трудно постижими в нашите трудноговорящи руски ширини. При тях може да се очакват всякакви дивотии, предвид че са склонни да експериментират до абсурдни нива.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.