Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Akima
-
- Мнения: 5669
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от Hursa » 06 Мар 2025 18:41

Hursa
WoLF
-
- Мнения: 5669
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от Hursa » 06 Мар 2025 18:52

Hursa
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 592 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от mapamop » 06 Мар 2025 19:52
Антифриза е бил на 88 градуса, на малко над 600 оборота е била грешката. Май месец 2023 година едва ли е било 51 градуса навън.
Ако толкова ви е дерт, дали е карана колата и колко - Engine Run Time параметъра показва колко време е минало от запалването.
- Прикачени файлове
-
- P2102FF.jpg (261.41 KiB) Преглеждано 2483 пъти
--
Тц...тц...тц...
mapamop
batececo
-
- Мнения: 5669
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от Hursa » 06 Мар 2025 20:40

Hursa
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от memorex » 06 Мар 2025 21:02
Този "проблем" е описан и от други собственици и в др.форуми.
Дали е от пренадуване на турбината при първоначално относително ниска температура на въздуха или време за калибриране на ЕСU не се посочва ясно и категорично.Факта е ,че при достигане на работна Т се оправя и до този момент не е желателно да се форсира.Интересна е охл.система .Подобна е и при други разработки на малолитражки с турбо.
https://toyota-club.net/files/faq/13-01 ... ne_eng.htm
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
memorex
- TATI
- Мнения: 3033
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 165 пъти
- Обратна връзка:
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от TATI » 06 Мар 2025 21:10
Не знам какво се мъчите да му давате съвети, след като очевидно, самия той няма интерес.
Или, както повечето участници в този форум - решил си е проблема и не е сметнал за нужно поне да каже, реших си проблема.
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 355 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от gena_bs » 06 Мар 2025 21:16
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=138:
The Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW) allows the engine to switch between the Atkinson and Otto cycle: start in the Otto cycle; switch to the Atkinson cycle at low and mid-rev operation to reduce fuel consumption; back to the Otto cycle at high engine rpm for more power.
The EGR valve quickly becomes dirty. The cleaning process for EGR valve may be needed already at 20,000 miles mileage.
gena_bs
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от LEXUS » 07 Мар 2025 19:24
Здравейте колеги, според моите знания, когато детонационният датчик подава сигнал към ECU, компютърът намалява ъгъла на запалването, тоест намалява предварението на запалването, а не обеднява сместа, поне не значително/според мен/, защото при бедна смес се получават детонации, като температурата се увеличава.mapamop написа: ↑05 Мар 2025 21:02 Аз мисля че акустичния датчик (knock sensor) е точно за тази цел - за откриване на преждевременната детонация в цилиндирите. Резултатите са че се подава сигнал към горивния компютър (ECM/ECU) да промени(обедни) горивната смес, за се предотврати на следващият горивен цикъл преждевременната детонация.
LEXUS
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 355 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от gena_bs » 07 Мар 2025 20:14
Можеш да получиш дори "кулак дружбы" (юмрук на дружбата) в двигателя:
https://addinol.kiev.ua/blog/chto-znach ... uQLKnK4jBX
gena_bs
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от memorex » 07 Мар 2025 21:01

'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
memorex
gena_bs
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 592 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Мнение от mapamop » 07 Мар 2025 21:37
Зависи от ред фактори. Какво е направил предния цикъл, за да предизвика преждевременна детонация. Това си го решава самия компютър на база предните събития. Като цяло идеята на датчика е да подаде сигнал на компютъра че има предварителна детонация, за да я елиминира. Грубо казано логиката му е да се върне от там откъдето е запалването е било без детонация, и да започне отново да играе със горивна смес и предварение, като се съобразява наново със текущите показания на датчиците - ламбда сонди, дебитомер, температура на антифриза и т.н.
Затова "обеднява" е в скоби - примерно ще я обедни, или ще я обогати, или освен че ще промени количеството гориво и ще бутне нанякъде предварението, евентуално ще избута и валовете на клапаните на някъде. Трудно е да се каже еднозначно какво ще направи, предвид че логиката му не е никак елементарна и зависи от много фактори, които пък не са никак статични.
gena_bs, трябва много да нахалстваме за да намерим по бензиностанциите чак толкова лошо гориво. По-скоро ако го има изобщо ще е в някоя останала туба от много, време но едва ли ще е цял малък варел. На Авенсиса резервоара е 60 литра, което не е никак малко. Другия сценарий за който се сещам е да се наливат разни разредители или подобните, или направо Етанол в автомобил който не е предвидено да се движи на Е85. Пак си има условности, и те май са трудно постижими в нашите трудноговорящи руски ширини. При тях може да се очакват всякакви дивотии, предвид че са склонни да експериментират до абсурдни нива.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта