Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 03 Мар 2025 18:35
- Местоположение: Германия
- Автомобил: Тойота аурис
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Здравейте на всички. Имам проблем който сам не мога да се справя. Тойотата е Аурис 2017 година турбо 1.2 двигател бензин. От известно време имам прекъсване при студен двигател когато подавам газ и влезе над 2000 оборота. След като загрее всичко се оправя. Това ме доведе до мисълта да сменя свещи но уви проблема остана. След което замерих и бобините, но и там всичко е на ред. Имам два скенера за откриване на грешки но на никой не открива грешка. Днес отново я закачих да видя на живо стойности но не са ми ясни много какво трябва показва. Но вече започвам да си мисля че е някой датчик за въздух или ламбда сонда. Но да не говоря на изуст. За това ще ви приложа снимки и се надявам някой да е запознат и да може да помогне благодаря предварително..
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_20250303_164739.jpg (504.76 KiB) Преглеждано 5050 пъти
-
- Screenshot_20250303_164445.jpg (598.24 KiB) Преглеждано 5050 пъти
-
- Screenshot_20250303_163355.jpg (648.64 KiB) Преглеждано 5050 пъти
-
- Screenshot_20250303_152946.jpg (565.59 KiB) Преглеждано 5050 пъти
-
- Screenshot_20250303_152719.jpg (580.54 KiB) Преглеждано 5050 пъти
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Имаш "забив" на 2000 оборота и нагоре, и даваш живи данни на празен ход при ~700-800. Да беше се опитал да свалиш данни с тоя (вероятно) ELM327 при тези обороти на които имаш проблем.
Като бягам се задъхвам и ми прилошава, но ето ви данни както си лежа в леглото, където нямам такива проблеми. Къде ми е проблема?!
Като бягам се задъхвам и ми прилошава, но ето ви данни както си лежа в леглото, където нямам такива проблеми. Къде ми е проблема?!
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 03 Мар 2025 18:35
- Местоположение: Германия
- Автомобил: Тойота аурис
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Да разбирам какво имате впредвид, но на мен ми е интересно точно тези редове, който са във синьо на снимките това ме доведе на мисълта че има проблем със въздуха, но добре утре сутринта ще направя замерване на среден двигател
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Няма какво да се чудиш - на студен двигател не играят роля лабдите (почти цитат от таратора е даже
)
Върни се с нещо използваемо

Върни се с нещо използваемо




- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
batececo, от investor.bg да четеш статии за автомобили, граничи със това да четеш за медицина от бг-мама. Може и да е вярно, ама в повечето случаи е зле преведен препис, от някой подобно посредствен сайт.
Имам няколко въпроса след тази статия:
- Как да разбера че ми е грешно маслото, като е сменено с такова каквото пише в книжката?
- Каква е ролята на knock sensor-a във двигателите (примерно) след 2000 година? Без изключение за бензиновите, вероятно и дизелите го имат.
- Как стандартизиран (евентуално и контролиран, дори на нашия келяв пазар) бензин, се запалва предварително, или не се изпарява?

Имам няколко въпроса след тази статия:
- Как да разбера че ми е грешно маслото, като е сменено с такова каквото пише в книжката?
- Каква е ролята на knock sensor-a във двигателите (примерно) след 2000 година? Без изключение за бензиновите, вероятно и дизелите го имат.
- Как стандартизиран (евентуално и контролиран, дори на нашия келяв пазар) бензин, се запалва предварително, или не се изпарява?
Не знаех че на мотора не му е добре да е на ниски обороти, когато е студен. От утре започвам да го ръчкам с мръсна газ до 3500-5000 оборота да не прави LSPI...Избягвайте дълги периоди на шофиране с ниски обороти особено при по-студено време, тъй като това може да допринесе за LSPI.

Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Статията е зле написана, но може би не трябва така да се отрича проблема. Ще е интересно да се разгледа по-подробно от други източници. Но дали има отношение към случая - не мисля. Питащия пише за прекъсване, а така нареченото "LSPI" - свързват с детонации.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Аз мисля че акустичния датчик (knock sensor) е точно за тази цел - за откриване на преждевременната детонация в цилиндирите. Резултатите са че се подава сигнал към горивния компютър (ECM/ECU) да промени(обедни) горивната смес, за се предотврати на следващият горивен цикъл преждевременната детонация. Другият видим ефект е мисля увеличението на броячите за misfire/пропуски в запалването (тук може и да греша). Но това мисля че няма отношение към оплакванията в първото мнение. Над 2000 оборота е логично да се включва турбината и там вероятно нещо се случва - засмуква неотчетен въздух по турбо-пътища, турбината има някакъв проблем. Предвид на отрицателните корекции поне от снимките по-горе, се предполага да няма излишен въздух когато турбината не работи. Ако имаше паразитен въздух корекциите щяха да клонят към плюсови стойности (или поне в повечето случаи). Не знам колко е нормалната стойност на предварението на запалването - трябва да се рови в сервизното ръководство за референтните стойности на този двигател. На моят го дават нормално ъгъла на предварението на запалването (Ignition timing advance) да "плува" между 10 и 19 градуса по спомен. По снимките горе е 6-7 и ми се вижда малко, но това нищо не значи, предвид че ги сверявам с моят двигател, който няма нищо или почти нищо общо.
Отделно че е много препоръчително диагностиката да не се прави със ELM327...
Отделно че е много препоръчително диагностиката да не се прави със ELM327...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
► Виж съдържание
Турбината се "включва" много по-рано. Турбокомпресора си "работи", просто ефекта от него е осезаем над определени обороти (и натоварване на ДВГ). В случая вижте характеристиката "Въртящ момент 185 Нм @ 1500-4000 об/мин" т. е. и под 1500 оборота компресора вече осезаемо е повишил налягането в колектора (но това при "пълно" натоварване) и въртящият момент нараства "стръмно" до "максимума" си. Къде е датчика за температура на "входящия въздух"?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Обикновено - в MAF сензора или във входящия колектор.
Зависи от конкретния тип двг и инженерните решения.
Зависи от конкретния тип двг и инженерните решения.
Последно промяна от gena_bs на 06 Мар 2025 08:51, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Така и аз знам. Защо тогава показва такава температура.
Ако е след компресора (макар, че в случая е на празен ход), ако е след егр ("турбинираните" бензинови обикновено нямат) - разбираемо.
Ако е след компресора (макар, че в случая е на празен ход), ако е след егр ("турбинираните" бензинови обикновено нямат) - разбираемо.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Ако тръбата за засмукване на въздух преди филтъра е зад левия фар или някъде из коша на мотора, е нормално. Засмуква стоплен въздух от двигателя. Малко или много под капака си е относително затворено пространство, и предвид че данните са от празен ход на място, за мен е нормално да показва такава температура на входящия въздух. И при мен на около -2 до -10 градуса съм виждал плюсови температури на входящия въздух, но трябва двигателя да е загрял.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
За това не бях мислил. И ако теста е правен в подземен гараж, може 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Аз чакам някакви, евентуално, адекватни данни.
Да гадаем къде е правен тестът, ама дали капакът е бил отворен, каква е температурата на маслото и охлаждащата течност при тези показания и т.н. е безсмислено.
Ако и четецът на грешки е от серията ELM327, няма да можем да познаем причината/ -те.
Да гадаем къде е правен тестът, ама дали капакът е бил отворен, каква е температурата на маслото и охлаждащата течност при тези показания и т.н. е безсмислено.
Ако и четецът на грешки е от серията ELM327, няма да можем да познаем причината/ -те.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо
Така като гледам всичките картинки са на загрят двигател. Антифриза навсякъде е над 85 градуса. От там и тия 34 на въдуха са очаквани за мен. За температурата на маслото май почти няма Тойотски двигатели да я показват на диагностика - заменили са датчика с математически изчисления.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта