Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

IvoDimitrov
Мнения: 2
Регистриран на: 03 Мар 2025 18:35
Местоположение: Германия
Автомобил: Тойота аурис

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Мнение от IvoDimitrov » 03 Мар 2025 19:00

Здравейте на всички. Имам проблем който сам не мога да се справя. Тойотата е Аурис 2017 година турбо 1.2 двигател бензин. От известно време имам прекъсване при студен двигател когато подавам газ и влезе над 2000 оборота. След като загрее всичко се оправя. Това ме доведе до мисълта да сменя свещи но уви проблема остана. След което замерих и бобините, но и там всичко е на ред. Имам два скенера за откриване на грешки но на никой не открива грешка. Днес отново я закачих да видя на живо стойности но не са ми ясни много какво трябва показва. Но вече започвам да си мисля че е някой датчик за въздух или ламбда сонда. Но да не говоря на изуст. За това ще ви приложа снимки и се надявам някой да е запознат и да може да помогне благодаря предварително..
Прикачени файлове
Screenshot_20250303_164739.jpg
Screenshot_20250303_164739.jpg (504.76 KiB) Преглеждано 5054 пъти
Screenshot_20250303_164445.jpg
Screenshot_20250303_164445.jpg (598.24 KiB) Преглеждано 5054 пъти
Screenshot_20250303_163355.jpg
Screenshot_20250303_163355.jpg (648.64 KiB) Преглеждано 5054 пъти
Screenshot_20250303_152946.jpg
Screenshot_20250303_152946.jpg (565.59 KiB) Преглеждано 5054 пъти
Screenshot_20250303_152719.jpg
Screenshot_20250303_152719.jpg (580.54 KiB) Преглеждано 5054 пъти

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Мнение от mapamop » 03 Мар 2025 19:22

Имаш "забив" на 2000 оборота и нагоре, и даваш живи данни на празен ход при ~700-800. Да беше се опитал да свалиш данни с тоя (вероятно) ELM327 при тези обороти на които имаш проблем.
Като бягам се задъхвам и ми прилошава, но ето ви данни както си лежа в леглото, където нямам такива проблеми. Къде ми е проблема?!
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

IvoDimitrov
Мнения: 2
Регистриран на: 03 Мар 2025 18:35
Местоположение: Германия
Автомобил: Тойота аурис

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Мнение от IvoDimitrov » 03 Мар 2025 19:58

Да разбирам какво имате впредвид, но на мен ми е интересно точно тези редове, който са във синьо на снимките това ме доведе на мисълта че има проблем със въздуха, но добре утре сутринта ще направя замерване на среден двигател

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Мнение от WoLF » 03 Мар 2025 22:48

Няма какво да се чудиш - на студен двигател не играят роля лабдите (почти цитат от таратора е даже tooth.gif )
Върни се с нещо използваемо :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
batececo
Мнения: 619
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 365 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Мнение от batececo » 05 Мар 2025 18:13

Да не би да е LSPI?

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Мнение от mapamop » 05 Мар 2025 18:44

batececo, от investor.bg да четеш статии за автомобили, граничи със това да четеш за медицина от бг-мама. Може и да е вярно, ама в повечето случаи е зле преведен препис, от някой подобно посредствен сайт.
Имам няколко въпроса след тази статия:
- Как да разбера че ми е грешно маслото, като е сменено с такова каквото пише в книжката?
- Каква е ролята на knock sensor-a във двигателите (примерно) след 2000 година? Без изключение за бензиновите, вероятно и дизелите го имат.
- Как стандартизиран (евентуално и контролиран, дори на нашия келяв пазар) бензин, се запалва предварително, или не се изпарява?
Избягвайте дълги периоди на шофиране с ниски обороти особено при по-студено време, тъй като това може да допринесе за LSPI.
Не знаех че на мотора не му е добре да е на ниски обороти, когато е студен. От утре започвам да го ръчкам с мръсна газ до 3500-5000 оборота да не прави LSPI... tooth.gif
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Мнение от Hursa » 05 Мар 2025 20:35

Статията е зле написана, но може би не трябва така да се отрича проблема. Ще е интересно да се разгледа по-подробно от други източници. Но дали има отношение към случая - не мисля. Питащия пише за прекъсване, а така нареченото "LSPI" - свързват с детонации.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Мнение от mapamop » 05 Мар 2025 21:02

Аз мисля че акустичния датчик (knock sensor) е точно за тази цел - за откриване на преждевременната детонация в цилиндирите. Резултатите са че се подава сигнал към горивния компютър (ECM/ECU) да промени(обедни) горивната смес, за се предотврати на следващият горивен цикъл преждевременната детонация. Другият видим ефект е мисля увеличението на броячите за misfire/пропуски в запалването (тук може и да греша). Но това мисля че няма отношение към оплакванията в първото мнение. Над 2000 оборота е логично да се включва турбината и там вероятно нещо се случва - засмуква неотчетен въздух по турбо-пътища, турбината има някакъв проблем. Предвид на отрицателните корекции поне от снимките по-горе, се предполага да няма излишен въздух когато турбината не работи. Ако имаше паразитен въздух корекциите щяха да клонят към плюсови стойности (или поне в повечето случаи). Не знам колко е нормалната стойност на предварението на запалването - трябва да се рови в сервизното ръководство за референтните стойности на този двигател. На моят го дават нормално ъгъла на предварението на запалването (Ignition timing advance) да "плува" между 10 и 19 градуса по спомен. По снимките горе е 6-7 и ми се вижда малко, но това нищо не значи, предвид че ги сверявам с моят двигател, който няма нищо или почти нищо общо.
Отделно че е много препоръчително диагностиката да не се прави със ELM327...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Мнение от Hursa » 05 Мар 2025 21:41

► Виж съдържание
mapamop написа: 05 Мар 2025 21:02 Над 2000 оборота е логично да се включва турбината и там вероятно нещо се случва
Турбината се "включва" много по-рано. Турбокомпресора си "работи", просто ефекта от него е осезаем над определени обороти (и натоварване на ДВГ). В случая вижте характеристиката "Въртящ момент 185 Нм @ 1500-4000 об/мин" т. е. и под 1500 оборота компресора вече осезаемо е повишил налягането в колектора (но това при "пълно" натоварване) и въртящият момент нараства "стръмно" до "максимума" си. Къде е датчика за температура на "входящия въздух"?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

gena_bs
Мнения: 1420
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 91 пъти

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Мнение от gena_bs » 06 Мар 2025 08:30

Обикновено - в MAF сензора или във входящия колектор.
Зависи от конкретния тип двг и инженерните решения.
Последно промяна от gena_bs на 06 Мар 2025 08:51, променено общо 1 път.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Мнение от Hursa » 06 Мар 2025 08:35

Така и аз знам. Защо тогава показва такава температура.
Ако е след компресора (макар, че в случая е на празен ход), ако е след егр ("турбинираните" бензинови обикновено нямат) - разбираемо.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Мнение от mapamop » 06 Мар 2025 09:57

Hursa написа: 06 Мар 2025 08:35 Защо тогава показва такава температура
Ако тръбата за засмукване на въздух преди филтъра е зад левия фар или някъде из коша на мотора, е нормално. Засмуква стоплен въздух от двигателя. Малко или много под капака си е относително затворено пространство, и предвид че данните са от празен ход на място, за мен е нормално да показва такава температура на входящия въздух. И при мен на около -2 до -10 градуса съм виждал плюсови температури на входящия въздух, но трябва двигателя да е загрял.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Мнение от Hursa » 06 Мар 2025 11:32

За това не бях мислил. И ако теста е правен в подземен гараж, може smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

gena_bs
Мнения: 1420
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 91 пъти

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Мнение от gena_bs » 06 Мар 2025 13:51

Аз чакам някакви, евентуално, адекватни данни.
Да гадаем къде е правен тестът, ама дали капакът е бил отворен, каква е температурата на маслото и охлаждащата течност при тези показания и т.н. е безсмислено.
Ако и четецът на грешки е от серията ELM327, няма да можем да познаем причината/ -те.

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Странен проблем Без Грешки Тойота аурис 1.2 Турбо

Мнение от mapamop » 06 Мар 2025 15:38

gena_bs написа: 06 Мар 2025 13:51 охлаждащата течност
Така като гледам всичките картинки са на загрят двигател. Антифриза навсякъде е над 85 градуса. От там и тия 34 на въдуха са очаквани за мен. За температурата на маслото май почти няма Тойотски двигатели да я показват на диагностика - заменили са датчика с математически изчисления.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: ivayla и 9 госта