[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от mapamop » 12 Фев 2025 19:06

Hursa написа: 12 Фев 2025 18:53 От тойота не изглежда да се интересуват силно от потребителските мнения
Hursa написа: 12 Фев 2025 18:53 Колко малки възможности дават, потребителя да адаптира
Сещам се за една компания за телефони, която много отдавна потъна като ютия във басейн, и вече я няма на пазара -едNokia. За нея важаха също горните редове.
Така и не направиха на тъпия Симбиан да си заключва клавиатурата сам, а трябваше външно приложение, бяха сложили една камара бариери приложенията за техния Симбиан да не вървят на Ериксон и Сименс.
*HMD Global не са старата Нокиа. Телефоните им има точно толкова общо колкото мониторите и телевизорите на Philips със Philips, или устройствата на Алкател с Алкател - мръсни китайци са под тия марки.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 12 Фев 2025 19:35

Защо "мръсни" smile.gif Вижте при волво, каква привлекателна симбиоза се получи smile.gif
Много харесвах нокия, но и те като че ли се опитваха да налагат на потребителя - какво да харесва. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ico1
Мнения: 396
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 59 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от ico1 » 12 Фев 2025 19:55

Стана голяма тема и тя е доказтелство,че във форум на Тойота няма теми за ремонти дрънкаме само глупости.
А колегата Hursa е типичен пример за поговоракта " не ме гледай какво правя а ме слушай какво ти говоря" или обратно. :D :D :D :D
LEXUS RX450hl

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 12 Фев 2025 19:58

Ако някой приема много на сериозно писаното и писането във форуми - трябва да преразгледа разбиранията си smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от mapamop » 12 Фев 2025 19:59

ico1 написа: 12 Фев 2025 19:55 няма теми за ремонти дрънкаме
Има ама на -10 не ми е изкушаващо да кибича в канала на гаража.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Мирослав Петков
Мнения: 281
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 93 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Мирослав Петков » 12 Фев 2025 21:22

FearSoft, прав си! Затова си взех баба Тойота ,да се кротна на пътя! С нея не може да се кара така! И между другото ,няма да ме разбереш. Докато караш нисък или среден клас коли, никога няма да усетиш чувството за стабилност и сигурност, за да разбереш как онея карат така! :cheers:

Мирослав Петков
Мнения: 281
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 93 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Мирослав Петков » 12 Фев 2025 21:38

dracunculus написа: 12 Фев 2025 11:22 И нека не отваряме темата за RAV4 че е тромав и нестабилен.
Тромав не, но нестабилен да! Когато направя кикдаун започвайки изпреварване, преди да съм навлязал в насрешното платно с прав волан, колата тръгва да танцува задницата и ме кара да върна гаста, за да остана на пътя! После като дойде време за интезивно спиране и прибиране с рязък десен волан , усещането е подобно……. Освен факта, че не иска да спира :)
Може да е бърз автомобил , но само на драг, с прав волан!
Наближиш ли завоя, бързо си припомняш че това е Тойота!

Аватар
FearSoft
Мнения: 584
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 100 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от FearSoft » 13 Фев 2025 07:20

Мирослав Петков написа: 12 Фев 2025 21:38 за да разбереш как онея карат така
Истината е, че не го искам. Настъпвал съм преди до 180 и не изпитах нищо, освен основателно притеснение. Защото при едно от следващите ми пътувания със същата кола (служебна) задна дясна гума ме изпревари. Представете си това при споменатата скорост...
А на Вас мога единствено да пожелая здраве и разум :cheers: Знаете какво имам предвид.
И между другото Королата е доста стабилна на завои. При разумно каране, естествено.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Krachunov » 13 Фев 2025 08:53

Мирослав Петков написа: 12 Фев 2025 21:38 Наближиш ли завоя, бързо си припомняш че това е Тойота!
Както не един път съм писал, королата те провокира да си спокоен шофьор, просто за друго не е направена, смачкаш газта и оглушееш :D
На магистрала с королата еднократно съм вдигал 170 дали 175 на дълъг прав и сух участък.. и равен разбира се.
На 160 държиш волана с две ръце и пътя е някаква абстракция. До 140 е приемливо но пак усещането не е стабилно.
Сега с шкодата, дали защото е по тежка, дали друго не знам. Но на 180, колата се държи стабилно, волана можеш и с една ръка да държиш (не че го правя, но колата позволява)
FearSoft написа: 13 Фев 2025 07:20 И между другото Королата е доста стабилна на завои. При разумно каране, естествено.
То всяка кола е стабилна, при определена скорост. Королата ми се струваше много стабилна след като слязох от пежо 307. Съпоставена с карока, който е значително по - висок, королата е по нестабилна.

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от max-2 » 13 Фев 2025 09:35

Стабилността зависи също и от геометрия на окачването и гуми. Все странични фактори от моделът автомобил.
Carina E 4AFE LB 1992

TheRealDacho
Мнения: 59
Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
Местоположение: Botevgrad
Благодарил/а: 31 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от TheRealDacho » 13 Фев 2025 09:53

Krachunov написа: 13 Фев 2025 08:53
Мирослав Петков написа: 12 Фев 2025 21:38 Наближиш ли завоя, бързо си припомняш че това е Тойота!
Както не един път съм писал, королата те провокира да си спокоен шофьор, просто за друго не е направена, смачкаш газта и оглушееш :D
На магистрала с королата еднократно съм вдигал 170 дали 175 на дълъг прав и сух участък.. и равен разбира се.
На 160 държиш волана с две ръце и пътя е някаква абстракция.
Аз съм с друг опит от Corolla комбито което взимах под наем от Top-Rent-A-Car което беше 1.8, 122 коня, модел 2021. Него го тествах както трябваше и по магистрала и по извънградски път с много завой.
Мога да кажа че е доста стабилна кола и останах приятно изненадан. По магистралата го напънах до 180 и даже в лек завой беше, не усетих нито за секунда нещо което да ме накара да съм неуверен и да си помисля че колата може да изгуби сцепление. Побвах я и по доста хъбав планински участък с много завой с 90-100 км/ч, изпреварване на тирове по пътя, изобщо останах приятно изненадан. Шумът в колата не беше нищо особено което да ме притеснява.

На кратко от Corolla съм доволен и не забелязах тези негативи който вие така описвате.
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI

xtratime
Мнения: 84
Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 13 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от xtratime » 13 Фев 2025 10:05

Здравейте!
Брей колко страници сте изписали wink.gif . Вижте всичко което прави Тойота има смисъл и то я води към върха(факт). На хибридното задвижване замисъла е в ефективността на системата и нейната икономичност. Да не е бърз и динамичен автомобил и високите скорости( тук само ще вметна, че само в България и още една държава мисля, скоростта на магитрала е 140км/ч, в повечето държави е 120 или по-ниска) не са неговата сила. Сравнявате хибрида с някакви спортни модели с Формула 1 дори, което е безмислено. Ако на някой му се кара динамичен спортен автомобил с турбина не си взима хибрид, а си взима така нашумелия Ярис GR или Корола GR.
Ако си направим експеримент и всеки си напише какво харесва и какви характеристики да има един автомобил, ще има стотици различни мнения. Една автомобилна марка не може да подържа сто варианта, окрупнява ги, решава какво е важно за клиента, какво може да произвежда като технология и така се стига до десетина разновидности.
Затова винаги казваме, че когато си купуваме автомобил, избираме според нашите нужди и възможности. И аз бих си взел Ферари или Порше, ама друг път cool.gif
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2003
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 13 Фев 2025 10:41

Там е работата, не го сравняваме със спортен модел. Дори не с гт модификация на фолксваген. Сравнявам го с астра, тежка астра, по-маломощна. Сравнявам модификацията с двулитровия двигател на королата, която би трябвало да е за някаква динамика, поне умерена динамика. И тази модификация на астра, въпреки лошите си параметри, въпреки автоматичната си скоростна кутия, въпреки че е плъгин, за който динамиката не е приоритет - дава същата динамика, при това доказано в тестове. Така и не се намират тестове на королата след "фейслифта" и увеличената мощност, които да доказват подобрена динамика.
Можем да сравним и гр модификациите, но да не го правим, че и там е разочароващо. smile.gif
Последно промяна от Hursa на 13 Фев 2025 10:45, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Krachunov » 13 Фев 2025 10:45

xtratime написа: 13 Фев 2025 10:05 ( тук само ще вметна, че само в България и още една държава мисля, скоростта на магитрала е 140км/ч, в повечето държави е 120 или по-ниска)
Голяма част са 130, но иначе идеята ви е правилна, но и грешна в същото време. Караме в България, хибрида се предлага в България. Това че някъде ограничението е 50км на магистрала не ни засяга.
xtratime написа: 13 Фев 2025 10:05 Сравнявате хибрида с някакви спортни модели с Формула 1 дори, което е безмислено
Реално не. Сравнява се с коли в същия клас а не премиум, въпреки мнението на тойота дилърите че вече са премиум.
xtratime написа: 13 Фев 2025 10:05 а си взима така нашумелия Ярис GR или Корола GR.
Гледам че са огън колите tooth.gif
xtratime написа: 13 Фев 2025 10:05 Затова винаги казваме, че когато си купуваме автомобил, избираме според нашите нужди и възможности.
точно и аз това казвам, до един момент королата ми беше супер, после се промениха маршрутите и съответно вече не беше ок. Хибрида, специално королата е ок за град и за междуградско. На магистрала... да движи се, но и жигулата се движи там. thumbdown.gif
TheRealDacho написа: 13 Фев 2025 09:53 Аз съм с друг опит от Corolla комбито което взимах под наем от Top-Rent-A-Car което беше 1.8, 122 коня, модел 2021
Не че ви подценявам опита, но на въпросната навъртях 85 хиляди. От тях 40 предимно градско и 45 предимно магистрално, като казвам предимно. За 15 000км имам 1400 градско.
TheRealDacho написа: 13 Фев 2025 09:53 Мога да кажа че е доста стабилна кола и останах приятно изненадан.
Много зависи от какво слизате. И на мен ми се струваше много стабилна, но сега като я смених всъщност видях че има и ПО - стабилни. И не, не го сравнявам със спортни или премиум такива.
TheRealDacho написа: 13 Фев 2025 09:53 По магистралата го напънах до 180 и даже в лек завой беше, не усетих нито за секунда нещо което да ме накара да съм неуверен и да си помисля че колата може да изгуби сцепление

Точната дума е напъвах, вероятно сте загубили % от слуха си. ЛЕК завой, вече го писаха по - горе. На прав участък всичко е точно.
TheRealDacho написа: 13 Фев 2025 09:53 Побвах я и по доста хъбав планински участък с много завой с 90-100 км/ч, изпреварване на тирове по пътя, изобщо останах приятно изненадан. Шумът в колата не беше нищо особено което да ме притеснява.
Да, както казах движи се. Малко като приказката и с ла*на може да се пише. Чете се, но е гадно. Съпоставено с автомобил в този клас, просто не върви. ДАААА движи се стигаш от точка А до точка Б. Но натовари 4човека + дете и багаж. И като се занижеш на някой проход зад тир, разликата във времето което королата ще изпревари и друга кола е в ПЪТИ. При королата нова телевизия идва да предава от мястото на събитието. Да не говорим за шума. И като превалиш баира и си викаш е готово и почне да се спускаш пак реве 4-5 хиляди оборота, щото батерията е заредена и се пренасочва всичко към двигателя. thumbdown.gif thumbdown.gif

TheRealDacho
Мнения: 59
Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
Местоположение: Botevgrad
Благодарил/а: 31 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от TheRealDacho » 13 Фев 2025 11:12

Много зависи от какво слизате. И на мен ми се струваше много стабилна, но сега като я смених всъщност видях че има и ПО - стабилни. И не, не го сравнявам със спортни или премиум такива.
Слизам от Ауди А6 Quattro със спортно окачване, ниска и много стабилна 80 холяди километра за 4 години, 80% от тях са изън градско(магистрала, планински проходи и прочие). С нея влизах в завой със 140 където с друга кола нямах доверието да го направя. На база на този ми опит казвам че Corolla е стабилна, отнема малко каране да свикнеш с лекият волан и да започнеш да усещаш какво правят колелата и къде се намират, но все пак е много добре(много важно е и с какви гуми е колата, защото с евтини гуми и Порше ще се чувства нестабилно).
а си взима така нашумелия Ярис GR или Корола GR.
Гледам че са огън колите tooth.gif
Аз не съм карал нито една от двете лично, но хора които карат и правят ревюта на коли за професия в YouTube, казват че GR Corolla-та е впечатялващо динамична, има си забележките с леко недозавиване но това се дължи и на предното предване. Но колата е доста похвалена. За Yaris нямам и идея, не съм виждал някой да и прави ревю.
При королата нова телевизия идва да предава от мястото на събитието
Не ми е попадало като новина подобно нещо до сега. Явно сте го видяли по жълтите страници. И неке не излизаме пак с това че понеже колата не може и шоьорите на Тойота са много спокойни, напротив, колата е доста способна, може да го няма този уау фактор като на други автомобили в този клас, но това което предлага е напълно достатъчно за предпиемане на безопасни маневри по пътищата. А тия дето се трепят по пътя са шофьори дето много са си повярвали и в повечето случай е в кола със задно.

На пазара за автомобили има кола за всеки човек и това което харесва на едни, очевидно не харесва на други. Така че всеки си кара това което му харесва и подхожда на стила на каране и маршрутите. Не виждам смисъл като човек е остановил че тойота не е неговата кола трябва да дойде и да я плюе тук.
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта