[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 12 Фев 2025 10:55

Всъщност натиск се надига и срещу електричките. smile.gif Опитите са да ни спешат.
dracunculus написа: 12 Фев 2025 10:41 Колега Hursa, дали обезателно един двигател в хибрида трябва да е турбиниран, че колата да е приятна за каране, далеч не съм убеден
Ами да сравним - опел астра хибрид, 180 кс, с 1.6 "турбиниран" двигател, с автоматична скоростна кутия - не се славят, като особено "спортни", плъгин хибрид - близо 400 кг по-тежка. Има динамиката на хибридната корола с мощност 196 кс с "перспективния" нетурбиниран двулитров, сравнително по-нов двигател на тойота. "Пето" поколение тойотовски хибрид отвят от опел, които бяха пред фалит. Забележете, това не е легендарен голф, с него е практически немислимо да сравняваме. А опелче. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от dracunculus » 12 Фев 2025 11:22

► Виж съдържание
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 12 Фев 2025 11:56

Е да, "същото". Само дето опела го постига с по-малка мощност, със значително по-тежък плъгин. 50 години развитие на хибридна технология, 5 поколение хибриди, настигнати от първите хибридни астри, които дори са с по-слаби показатели.
Може би е показателно - няколко години след пускането на двулитровия двигател, който бе явно предназначен да подобри динамичните показатели при компактните хибриди, където често хората търсят достъпни динамични автомобили - вече пишат, че ще бъде заменена двигателната "гама" с турбинирани.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Krachunov » 12 Фев 2025 12:16

Hursa написа: 12 Фев 2025 11:56 настигнати от първите хибридни астри, които дори са с по-слаби показатели.
то тази тема е малко демагогия.
Шанса тойота да е по - издръжлива след 15 години поради по - малкия брой агрегати е по - голям. Но тук идва и въпроса, пука ли ти? Както и как ще караш ти докато колата ти е в твои ръце. Лично аз от към комфорт и прочее, вече не бих избрал нова тойота - хибрид. При 5-10 годишна кола, бих избрал хибрид и бих жертвал комфорт пред това, че има по - малко неща за трошене. Но съпоставките не са много правилни.
А пък след 5 години по - скоро вече избора ще е електрички. Там освен батерия друго няма

TheRealDacho
Мнения: 59
Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
Местоположение: Botevgrad
Благодарил/а: 31 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от TheRealDacho » 12 Фев 2025 12:32

настигнати от първите хибридни астри, които дори са с по-слаби показатели.
Колега това е много далеч от истината. Първо, Тойота като марка никога не са целяли да са най-бързите автомобили на пазара с най-кратко време от 0-100.
Тойота да едни от най-надеждните автомобили на пазара и за това са и от най-продаваните. Видимо е от RAV4 PHEV че ако искат могат да направят и по-динамични хибриди, имат технологията за това. И нека не отваряме темата за RAV4 че е тромав и нестабилен. Нека хора които не са карали и не са се возели да не коментират по такива теми. Такава голяма кола която прави от 0-100 за под 5,5 секунди и благодарение на ниско разположените батери е изключително стабилна предив факта че е сув, това не е тромав автомобил.

Второ, тяхната хибридна технология е много по изпипана от тази на Опел и повечето и конкуренти. Те успяват да елиминират нуждата от стартери, ролки, ремъци и тн. Те имплементират хибрида по-много добър начин. За сметка на повечето конкуренти който добавят към агрегатите си хибрида като добавка.

Тойота предлага много по-малко агрегати което им дава възможност да изпипат това което предлагат, което предлага повече надеждност.
Ами да сравним - опел астра хибрид, 180 кс, с 1.6 "турбиниран" двигател
Не мисля че това е адекватно да се сравнява предвид че двете технологии целят различни неща.
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 12 Фев 2025 12:38

Какво целят? И двете са коли да ни возят. Да - плъгина е с по-голяма функционалност, заради която клиента може да се примири с по-лошата динамика. Но в случая, не е така. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от dracunculus » 12 Фев 2025 12:49

Е да де, стигнахме до въпроса кой какво разбира под "удоволствие от шофирането". Ето ти пак препратка към GS450h. Колата разполага с достатъчно динамика да изпревариш където и както си поискаш, постига време 100 до 200 почи като на S4 (както споменах), макс. скорост 250. Опростена и здрава е като бик. И какво от това, че теоретично би била с 1 сек. по-бърза, ако беше турбинирана (или, че съответно турбинираните ѝ аналози от конкуренцията са с 1 сек....или 1,5 сек. по-бързи от 0 до 100)? Ами нищо. И лично аз (а и явно не само аз) смятам, че тези теоретични 1-1,5 сек. вървежност отгоре далеч не оправдават усложняването на системата. Ето ти чист пример от онзи ден....с моят далеч не толкова вървежен IS300h успях да изпреваря напълно сигурно колона от 3 ТИРа. Колата успя да ускори от 50 до 130 страхотно. Да, със сигурност БМВ330е ще ускори по-добре. Е и? Аз си испреварих въпреки това стабилно и мен това ме устройва. Точно това, което ти казвам....дефинирай "удоволствие от шофирането"
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

TheRealDacho
Мнения: 59
Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
Местоположение: Botevgrad
Благодарил/а: 31 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от TheRealDacho » 12 Фев 2025 12:57

Hursa написа: 12 Фев 2025 12:38 Какво целят? И двете са коли да ни возят. Да - плъгина е с по-голяма функционалност, заради която клиента може да се примири с по-лошата динамика. Но в случая, не е така. smile.gif
Аз не казвам на черното бяло. И все пак Тойота са топ 3 най-надеждните автомобили в световен мащаб.
А PHEV-то им е втората най-бърза кола която произвеждат след Supra-та. Ако пък случайно искаш нещо по устойчиво и динамипно за теб са Supra, GR Corolla, GR Yaris.
Е да де, стигнахме до въпроса кой какво разбира под "удоволствие от шофирането". Ето ти пак препратка към GS450h. Колата разполага с достатъчно динамика да изпревариш където и както си поискаш, постига време 100 до 200 почи като на S4 (както споменах), макс. скорост 250. Опростена и здрава е като бик. И какво от това, че теоретично би била с 1 сек. по-бърза, ако беше турбинирана (или, че съответно турбинираните ѝ аналози от конкуренцията са с 1 сек....или 1,5 сек. по-бързи от 0 до 100)? Ами нищо. И лично аз (а и явно не само аз) смятам, че тези теоретични 1-1,5 сек. вървежност отгоре далеч не оправдават усложняването на системата
Съгласен съм колега, още повече че в реална обстановка на пътя не ти трябва повече от това, даже и Corolla TS 2.0 е напълно достатъчно да караш с удоволствие, когато и където трябва да изпревариш е напълно достатъчна.
Ако търсиш баш динамика и спортно усешане, има писти и коли за тях.
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от dracunculus » 12 Фев 2025 13:06

Всъщност, кoлега Hursa, отговорът на въпроса дали Тойота с консервативните си хибриди е с по-правилната концепция спрямо конкурентите си...го даваш ТИ точно. Защо избра ПАК хибридна Тойота, въпреки, че постоянно негодуваш :whistle: ? Отговарял си на този въпрос вече и точно в това се крие разковничето. Не го приемай като заяждане :cheers:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 12 Фев 2025 13:11

То и аз често успявам да изпреваря каруците на животинска тяга по пътя, но не съм го давал за пример. smile.gif
Мислите, че една секунда е малко? И не е само до ускорението - по лекия автомобил е и по управляем, затова болидите са не токова мощни, колкото леки. Турбинирането дава възможност да се използва по лек двигател в и без това тежкия хибрид. А това дава и предимства по отношение на разхода. Вижте какъв двигател ще вгражда мазда в хибрида си - под "литър". В хибрида трябва нещо да компенсира масата на електромоторите и батерията за да се проявят убедително преимуществата му. Това е по-малкия, по-лек, по-компактен, та дори по-икономичен двигател - при запазване на желаната системна мощност.
Вижте хибридната система на формула 1. Вижте двигателите им преди и след хибридизацията. Вижте и разхода, който показват - преди и след. Вижте и какъв турбокомпресор използват и кое заменя при тях т. н. "цикъл на Аткинсън", за който често пишем. При тези автомобили изтискват всичко, затова е показателно, че не е вградено напразно.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

strahomen1
Мнения: 170
Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
Местоположение: Габрово
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от strahomen1 » 12 Фев 2025 13:28

Krachunov написа: 10 Фев 2025 15:12 Ако сте предимно магистрално, не виждам причина да взимате хибрид. Хибрида си има плюсове но както пиша на магистрала те се стопяват. Освен разхода, който вероятно е по - добре от повечето бензини, се доближава до дизел. При конкретни дестинации даже има по - висок разход от дизел, емпирично съм го доказал за себе си с нееднократни трипове по един и същи маршрут.
Нещо друго, шумът при хибрида на магистрала (специално за королата) е брутален... Самия двигател бучи, купето не е добре обезшумено. Да уточня говоря за корола 2020 година 1.8 122 коня. Там максималния въртящ момент идва при 3-5000 оборота и при магистрала си между 3500-5500 или там преди лютеницата, което е брутален рев.
Съдя по усещането не само по моето субективно усещане а и по това, че детето на задната седалка всеки път вдигайки около 150 да речем на магистрала веднага се включваше и викаше ТАТЕЕ С ПРЕВИШЕНА СИ. В момента при тази скорост а и по - висока си под 3000 оборота и в колата е тишина. Което явно и детето не усеща скоростта и не ме гълчи. blush.gif Не дискутирам превишената скорост, казвам че самото усещане в купето е много по спокойно.
До колкото чета новия им двигател дето е 148 ли там някъде пак 1.8 май една идея по тих тоест движи около 3-3500 оборота. Но пак сравнено с дизел където си между 2 и 3... ermm.gif
Аз имам малко по различно мнение по този цитат!Карам Приус 3 почти 7 години и моето впечатление относно тези обороти и разходи са следните:
Приуса е на доста км и определено е по шумен отколкото когато е бил нов или почти такъв,Но в никакъв случай не мога да кажа,че е толкова брутално!От една страна аз лично не карам на магистралата със 140-150 където вече се доближаваш на пределните скорости за автомобила!Гледам да карам между 100-120,което и ми е много по спокойно на фона на прекрасните настилки по магистралата!Някъде преди време във форума колега беше замервал оборотите при мисля 120км/ч и по спомен бяха около 2200, при равен терен !При поддържане на скорост около 140 не мисля,че оборотите прескачат 3000,освен при изкачване!Което за мен е повече от добре за бензинов автомобил.Ти говориш за 3500-5500,които мисля,че са възможни само при натиснат педал постоянно до дъното!При такава скорост(100-120) разхода се движи около 4.8-5.2,което е постижимо и от дизел,НО в случая непостижимото от дизела е при всякакви други условия е липсата на вибрации,бучене,миризмата и тишината при ниска скорост!За мене колата ми е достатъчна за разумни изпреварвания,икономично придвижване със спокойна скорост и комфорт за този клас автомобил!
Колегата TheRealDacho ,ако не изгаря от желание да стигне бързо на работа със 9-10 минути по рано и се движи с до 110-120км/ч,смятам,че няма да му пречи шума от двигателя!

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 12 Фев 2025 13:36

strahomen1 написа: 12 Фев 2025 13:28 непостижимото от дизела е при всякакви други условия е липсата на вибрации,бучене,миризмата и тишината при ниска скорост
Не сте шофирали дизел на лек автомобил. Нищо подобно няма. Може би при стар трактор, но не и при дори относително стар дизелов автомобил, ако разбира се е изправен. Ако двигателя не е изправен - и приус може да пуши и трака. smile.gif Явно и с разхода грешите, особено при съвременните дизелови двигатели с така нареченото "ад блу" smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

TheRealDacho
Мнения: 59
Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
Местоположение: Botevgrad
Благодарил/а: 31 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от TheRealDacho » 12 Фев 2025 13:48

Hursa написа: 12 Фев 2025 13:11 То и аз често успявам да изпреваря каруците на животинска тяга по пътя, но не съм го давал за пример. smile.gif
Мислите, че една секунда е малко? И не е само до ускорението - по лекия автомобил е и по управляем, затова болидите са не токова мощни, колкото леки. Турбинирането дава възможност да се използва по лек двигател в и без това тежкия хибрид. А това дава и предимства по отношение на разхода. Вижте какъв двигател ще вгражда мазда в хибрида си - под "литър". В хибрида трябва нещо да компенсира масата на електромоторите и батерията за да се проявят убедително преимуществата му. Това е по-малкия, по-лек, по-компактен, та дори по-икономичен двигател - при запазване на желаната системна мощност.
Вижте хибридната система на формула 1. Вижте двигателите им преди и след хибридизацията. Вижте и разхода, който показват - преди и след. Вижте и какъв турбокомпресор използват и кое заменя при тях т. н. "цикъл на Аткинсън", за който често пишем. При тези автомобили изтискват всичко, затова е показателно, че не е вградено напразно.
Нека ви дам малко сорови данни за 2 автомобила с които съм доста добре запознат съпоставени с Toyota Corolla с така "тежката" хибридна система. Бързо става явно че все пак не е толкова тромава и не динамична и става за повече от изпреварване на каруци.

2008 Volkswagen Passat Variant (B6) 2.0 TDI (140 Hp) DSG
  • Kerb Weight
    1519 kg

    0-100
    9,8

    Fuel consumption (economy) - urban
    7.9 l/100 km
2015 Audi A6 Avant C7 3.0 TDI V6 clean diesel (218 Hp) quattro S tronic
  • Kerb Weight
    1830 kg

    0-100
    6,5

    Fuel consumption (economy) - urban
    6 l/100 km
2022 Toyota Corolla Touring Sports XII 2.0 (196 Hp) Hybrid e-CVT
  • Kerb weight
    Estate: 1,300–1,560 kg

    0-100
    7,7

    Fuel consumption at Medium speed (WLTP)
    4.5-4.7 l/100 km
    Fuel consumption at high speed (WLTP)
    4.4-4.9 l/100 km
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI

TheRealDacho
Мнения: 59
Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
Местоположение: Botevgrad
Благодарил/а: 31 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от TheRealDacho » 12 Фев 2025 13:52

strahomen1 написа: 12 Фев 2025 13:28
Krachunov написа: 10 Фев 2025 15:12 Колегата TheRealDacho ,ако не изгаря от желание да стигне бързо на работа със 9-10 минути по рано и се движи с до 110-120км/ч,смятам,че няма да му пречи шума от двигателя!
Аз също карам с между 120-140 както е ограничението. Не бързам за никъде, а и по тези пътища не е комфортно да караш по-бързо от това. Че даже и ако вкараме математика в изчислението за колко време стигам, става ясно че вече след 100км/ч времето с което ще минеш 70 километра не се намалява с чак толкова.
Напълно съм съгласен с това което казвате и нивото на шум в кабината не е притеснително.
Последно промяна от TheRealDacho на 12 Фев 2025 13:59, променено общо 1 път.
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 12 Фев 2025 13:55

Да, може дори трактори ламборгини да изпреварим. Дори, ако теглят по две ремаркета тор. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 5 госта