Предполагам някои от колегите са имали пряк сблъсък с китайски търговци... Имам предвид - пряк, а не онлайн...
Личните ми впечатления (и на база на информация на колеги, работили години в Китай) за начина на работа е следния :
1. Китаеца всичко може и всичко предлага
2. Обещава всичко и сваля звезди от небето 'няма проблем - ще стане'.
3. При липса на контрол - си прави каквото иска. Като му кажеш, че дадено изделие няма да бъде прието от качествения контрол казва 'ще го оправим - няма проблеми'... Но не го оправя..
4. Когато ножът опре до кокала и кажеш, че спираш цялата поръчка поради лошото качество - запрята ръкавите и го прави САМО доколкото би го приел (с надеждата да ти писне)....
5. Ако не мине номера - ами не е минал - не си го слагат на сърце и пробват следващият.
6. Китайците имат много голяма разлика в качеството и качествения контрол при различните производители... Имат пълни боклуци, и изключително добро качество... Само дето евтини са пълните боклуци, а доброто качество е съпоставимо като цена със 'западната цена'...
7. Нагли, използвайки 'западни методи' за изместване от бизнеса.. Преди време познат - известна политическа и бизнес фигура бе споделил защо се отказал от работа с китайците - предлагали му скъпи технически инфраструктурни изделия (милиони $), но само срещу гаранция - голям процент във фирмата, организатор на начинанието... След проверка познатият установил, че точно по тази схема те са успели да заграбят огромни бизнеси в Западна Европа - използват спънки за да могат да заграбят цялата фирма...
8. Абсолютни безхаберници към децата и към околните - 'те сами ще се оправят'... След една 'почивка' в луксозен курорт по време на китайската нова година внимателно планирам почивките за да не съвпада с китайски празници - това са най-противните 'съседи' в почивен комплекс или хотел... Разхождат се и се държат все едно хотелът е техен.. Директно 'завземат' цели райони от ресторанта. Децата се забавляват бъркайки с ръце и смесвайки всички манджи на шведската маса . Не еднократно - всяка вечер... Абе, отвратително преживяване като за 5* известна хотелска верига)
Приятел бе поръчал китайски автомобил, платил депозит преди около 6 месеца... След неколкократно забавяне, мотане и удължаване на срока колата най-накрая пристигна във Варна... Викат го в представителството да подписва покупко-продажбата... Човекът отива с парите 'супер - всичко е наред, само дето ще трябва да платите с 20% повече - цените се промениха - китайците така решиха'.... Разбира се им тегли една, прибра си депозита и отиде към друга марка..