Circuit opening relay Toyota Avensis t25

DeyanT25SB1
Мнения: 6
Регистриран на: 27 Дек 2024 13:08
Местоположение: Шумен
Автомобил: Avensis 2AD-FTV
Благодарил/а: 2 пъти

Circuit opening relay Toyota Avensis t25

Мнение от DeyanT25SB1 » 27 Дек 2024 13:22

Здравейте,
търся circuit opening relay през което минава подаването на захранване към помпата за гориво в резервоара. Разгледах много ръководства. Доколкото разбрах въпросното реле се намира под таблото над основните предпазители релета. Вярно ли е предположението ми и трябва ли да сваля челния борд с предпазители, за да имам достъп?
Някой правил ли е въпросната процедура?

Помпата е изправна, но няма захранване към нея.
Toyota Avensis t25 2.2 150ps 2007

Благодаря Ви за отделеното време и Ви пожелавам весело посрещане на новата 2025!

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Circuit opening relay Toyota Avensis t25

Мнение от mapamop » 27 Дек 2024 13:55

Под левия долен ъгъл, под таблото, на панела под А-колонката, зад интеграционното реле.
Сваля се горната част на таблото, интеграционното реле, и е на стойка за две релета зад него. На нивото на голямата капачка за предпазителите е. Другото реле е за подгрева на задното стъкло, и поне на бензинката са еднакви, по спомен.
Успех със смяната....
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

DeyanT25SB1
Мнения: 6
Регистриран на: 27 Дек 2024 13:08
Местоположение: Шумен
Автомобил: Avensis 2AD-FTV
Благодарил/а: 2 пъти

Circuit opening relay Toyota Avensis t25

Мнение от DeyanT25SB1 » 27 Дек 2024 14:10

Да, зад и над интеграционното реле. Доколкото разбрах зад релето за помпата са две релета:
1. реле за подгрев на задно стъкло
2. реле за задни светлини за мъгла
Както и ти казваш.

А ако се махне таблото няма ли достъп се питам?
Или отдолу след премахване на интеграционното реле?
Да им се чудиш на скритата сглобка.

Благодаря!

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Circuit opening relay Toyota Avensis t25

Мнение от mapamop » 27 Дек 2024 16:20

Аз не успях без да вдигна таблото и да махна интеграционното реле. Ако не ти е фейсова колата, двете релета са боднати огледално на мигача на калника, и "гледат" нагоре.
Пречи една планка на 45 градуса, и сноп кабели.
Затова ти пожелах успех....
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

DeyanT25SB1
Мнения: 6
Регистриран на: 27 Дек 2024 13:08
Местоположение: Шумен
Автомобил: Avensis 2AD-FTV
Благодарил/а: 2 пъти

Circuit opening relay Toyota Avensis t25

Мнение от DeyanT25SB1 » 27 Дек 2024 18:20

Благодаря още веднъж за инфото. Ще направя и снимки!

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Circuit opening relay Toyota Avensis t25

Мнение от mapamop » 27 Дек 2024 19:12

DeyanT25SB1 написа: 27 Дек 2024 18:20 направя и снимки
И на изподраните ръчички? w00t.gif
Интеграционното реле ти иде близо до една крепежна ламарина за еърбега на колената на шофьора, отгоре има една ъглова пластина която е хваната на преградата на мотора и долната част на колонката. Имаш крепежи тип "борче/конус" на които са хванати женските букси на релетата за колонката. Не ги дърпай зверски, и няма как лесно да ги освободиш. После ще тракат тия релета. Свали таблото, свали 3 винта от интеграционното реле, ако можеш само го избутай нанякъде да ти отвори място да бръкнеш. Смени и двете релета със пробвани или нови. Косер мисля да имаха аналози.
Виж в каталозите по номер на рама какви номера са.
На бензиновия Авенсис са 90080-87013 + 90080-87019. Т.е. сега видях че не са еднакви. И са три в групата на мястото,като гледам:
85910A - RELAY ASSY, CIRCUIT OPENING (FOR EFI), 90080-87019
85916L - RELAY, REAR FOG LAMP, 90080-87013
85912 - RELAY, DEFOGGER,90080-87019
Номерата са бензиновия ми автомобил. При дизела (може би) ще са различни.
Но пак повтарям - грябва да има налично ново или проверено такова. Да не се дупиш наново в студа скоро.
Ако има аларма и/имобилайзер които не са оригинални се ориентирай към проблем с тях (батерията).
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

DeyanT25SB1
Мнения: 6
Регистриран на: 27 Дек 2024 13:08
Местоположение: Шумен
Автомобил: Avensis 2AD-FTV
Благодарил/а: 2 пъти

Circuit opening relay Toyota Avensis t25

Мнение от DeyanT25SB1 » 29 Дек 2024 20:02

Засега мога да кача снимки само на ожулените ръце и колена. :D Не се наложи да разглобявам таблото. Преспах една нощ, поогледах се на сутринта и какво да видя: под задната седалка капачка а под нея помпен елемент с кошничка и сонда нивомер с фиксиращ пластмасов капак тип "бидон". Гледах, че доста се поозорват докато се развие. Някои го чупят и сменят с нов. Не съм го пипал. Махнах куплунг с 4 проводника (два от които с по-малко сечение спряно другите). На тънките меря около 12в, на другите два няма никой. На пиновете на кошничката към резервоара (само два са) меря около 83 ома, разклатих колата, показанието се промени, да ясно само нивомер. Така се спрях и разбрах, че има само кошничка и нивомер.

ПОМПА ЗА НИСКО НАЛЯГАНЕ В РЕЗЕРВОАРА НЯМА ПРИ D4D Common rail system!
Не знам при новите модели как е. Разбрах, че open circuit relay, което търсех, при новите модели е вкарано в еку.

В двигателния отсек помпата за високо налягане имала и част за ниско налягане. Налично е и ръчно подкачване на конзолата на горивния филтър.

Дотук добре, все пак имам колата от няколко дни и разучавам. Една сутрин колата не запали. След като знам за помпата вече открих и 4 дефектни подревни свещи. Прави впечатление, че след ръчно подкачване бутона се втвърдява и след 2-3 минути налягането пада и пак можеш да помпиш.

На първо време ще сменя подревнитв свещи и горивен филтър. Точно 4 дни я карах колата и се случи това събитие. Стартера върти яко, припалва и гасне за части от секундата.

Благодаря на таратор отново затова, че дава ценна
информация и споделя.

Опит трудно се събира, но опит глава не боли!

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Circuit opening relay Toyota Avensis t25

Мнение от mapamop » 29 Дек 2024 20:39

DeyanT25SB1 написа: 29 Дек 2024 20:02 бутона се втвърдява и след 2-3 минути налягането пада и пак можеш да помпиш.
Търси откъде ти диша горивоподаващата система.
Капачката на резрвоара
Кутията на филтъра
Тръбичките към дюзите
Спукани/изгнили горивопроводи
Хлабави бързи връзки след резервоара вляво или вдясно под задната врата на прага
Тръбичките от кошницата към бързите връзки под купето.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

DeyanT25SB1
Мнения: 6
Регистриран на: 27 Дек 2024 13:08
Местоположение: Шумен
Автомобил: Avensis 2AD-FTV
Благодарил/а: 2 пъти

Circuit opening relay Toyota Avensis t25

Мнение от DeyanT25SB1 » 06 Яну 2025 09:39

Здравейте,
знае ли някой колко волта трябва да има на scv клапана на помпата при въртене на стартер? Нормално затворен е и се предполага при въртене да се отвори за да обезпечи системата с нужното налягане за старт.
На външен източник scv клапана отваря и затваря в зависимост от подаденото напрежение. Пълно отваря на 12 волта. Разбира се той се управлява от еку и в зависимост от натоварването на двигателя.

Аватар
Freedom
Мнения: 404
Регистриран на: 22 Яну 2010 11:04
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Circuit opening relay Toyota Avensis t25

Мнение от Freedom » 07 Яну 2025 21:32

Здравей колега,
Едва тази вечер видях темата - щях да ти спестя търсенето на релето и помпа в резервоара. Имах 9 безпроблемни години с Т25 и 2AD-FTV 2007г.
Относно SCV - за съжаление имам данни само за старата помпата на 1AD с два SCV - съпротивлението трябва да е 1,5-1,7Ω при 20°C, но за ориентир става, а тока и времето ги решава ECU-то.
Успех!

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Circuit opening relay Toyota Avensis t25

Мнение от biro » 08 Яну 2025 07:03

Freedom написа: 07 Яну 2025 21:321AD с два SCV
1AD е с 1 брой SCV. Бъркаш се с 1CD, който е с 2 SCV.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
Freedom
Мнения: 404
Регистриран на: 22 Яну 2010 11:04
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Circuit opening relay Toyota Avensis t25

Мнение от Freedom » 08 Яну 2025 20:07

Mоя грешка - за 1CD са данните.

DeyanT25SB1
Мнения: 6
Регистриран на: 27 Дек 2024 13:08
Местоположение: Шумен
Автомобил: Avensis 2AD-FTV
Благодарил/а: 2 пъти

Circuit opening relay Toyota Avensis t25

Мнение от DeyanT25SB1 » 10 Яну 2025 09:28

Здравейте,
все пак благодаря за включването на колегата Freedom. Хубавото е, че се сетих и нямаше нужда да вдигам горното табло.
Относно scv клапана и неговите параметри съм запознат. Има ги в мануал и е това което си написал.
А сменял ли си scv с подобрената версия(дълго тяло) и обновявал ли си софтуерно екуто.
Попитах неслучайно за волтаж, но и непряко съм си отговорил. С един пвм сигнал генератор може да се симулира работата на клапана вместо еку.
Пробвах вече с външен източник и клапана отговаря и отваря от 0 до 100% при промяна на напрежение. Този сценарий би сработил при съмнение в клапана.

Още един въпрос имам към Freedom.
Какво ше кажеш за въздуха в системата?
От резервоара до горивния филтър, през ръчната помпа(мембрана) до горивната помпа.

Приятен ден!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта