Проблем при спиране

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Проблем при спиране

Мнение от nov » 05 Яну 2025 18:52

Здравейте колеги и за много години,

Имам следния проблем, при смяна на предни накладки на равЧика, забелязахме , че накладките на предно дясно колело са по-износени отколкото левите (да кажем с около 3 мм в повече), смениха ми накладките с чисто нови, раздвижиха и двете "направляващи" в двата края на спирачния апарат, маншоните бяха здрави. При шофиране и при скорост около 30-40км/ч, като натисна спирачката отпред отдясно колата леко тресе, спира, но като на степени все едно, няма шумове от стържене (същото поведение и със старите накладки, няма промяна), на пипане преден десе апарат е една идея по-горещ от преден ляв, при натискане на спирачка рязко или плавно БЕЗ значение на скоростта нямам вибрация във волана (предположението за криви дискове отпада според мен), и тъй, като все още са почивни дни майсторягите са по масите, имам приятел с валяци, качихме я и се установи, че предно дясно задържа.
Та след тази цялата прелюдия какъв би бил разумния съвет:
1. смяна на буталцата с уплътненията и т.н. на спирачните апарати?
2. смяна на 2 броя спирачни апарати с нови - най-скъпия вариант?
3. най-евтиния начин - раздвижване на буталцето на апарата, ако е възможно разбира се? Майстора ги гледа и на двата апарата и установи, че буталцата блестят, тоест не били клеясали, та какво е вашето мнение по въпроса?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
zorbata
Мнения: 335
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 45 пъти
Получена  благодарност: 58 пъти

Проблем при спиране

Мнение от zorbata » 05 Яну 2025 21:50

Водачите на сп. апарати се свалят и се преглеждат ако има ръжда се сменяват ако не, се почистват гнездата и се слага нова високотемпературна грес. Това ако се прави редовно гарантира добра работа на апарата. Раздвижването помага само временно, вътре греста с времето изсъхва и запича.
Другият вариант е буталцето да не се връща достатъчно - сменяваш го него или целият апарат.
Спирачната течност сменявана ли е?
caryЦар

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Проблем при спиране

Мнение от nov » 06 Яну 2025 00:24

Водачите са профилактирани, спирачна течност е сменена с нова по спецификация на Тойота оригинална , проблема остава - да разбирам, че или буталце или нов спирачен/ спирачни апарати?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
ico1
Мнения: 396
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 59 пъти

Проблем при спиране

Мнение от ico1 » 06 Яну 2025 00:33

Рециклираите спирачните апарати,има ремонтни комплекти мисля,че съм гледал в autodoc.За Пловдив знам и сервиз който се занимават само с това.
LEXUS RX450hl

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Проблем при спиране

Мнение от Ивайло Димов » 06 Яну 2025 01:07

Тоя проблем кога... след смяна на дискове,накладки и течност ли се появи?

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Проблем при спиране

Мнение от nov » 06 Яну 2025 07:12

ico1 написа: 06 Яну 2025 00:33 Рециклираите спирачните апарати,има ремонтни комплекти мисля,че съм гледал в autodoc.За Пловдив знам и сервиз който се занимават само с това.
Благодаря, май това ще е решението.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Проблем при спиране

Мнение от nov » 06 Яну 2025 07:14

@ Димов - Не , появи се проблема преди около месец, но го отдавах на това, че накладките ми бяха на почти 70к.км АТЕ, след смяната им с нови, оригинални на Тойота, смяна на спитачна течност, смазване на водачите на двата предни апарата, без смяна на дискове- проблема остана
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

e 10
Мнения: 707
Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
Местоположение: Ловеч
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 5 пъти

Проблем при спиране

Мнение от e 10 » 06 Яну 2025 07:43

Аз бих започнал със смяна на преден десен спирачен маркуч - най-лесно и евтино. Понякота се разлата отвътре и при натискане на педала пропуска към апарата, но при отпускане не освобождава напълно.
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш sad.gif )

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Проблем при спиране

Мнение от slowtraveler » 06 Яну 2025 07:55

Това тресене ме навежда на мисълта, че дискът се е изметнал... Което може да доведе до по-интензивно износване.
Т.е. преди 'силовите методи' като смяна на спирачни апарати просто бих почнал от смяна на спирачни дискове - вероятно и без това им е било време, си щом вече си сменил накладки веднъж :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Проблем при спиране

Мнение от Ивайло Димов » 06 Яну 2025 07:57

Ако апарата по буталото под маншона няма ръжда съмнявам се там да е приблемът.

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Проблем при спиране

Мнение от nov » 06 Яну 2025 08:21

slowtraveler написа: 06 Яну 2025 07:55 Това тресене ме навежда на мисълта, че дискът се е изметнал... Което може да доведе до по-интензивно износване.
Т.е. преди 'силовите методи' като смяна на спирачни апарати просто бих почнал от смяна на спирачни дискове - вероятно и без това им е било време, си щом вече си сменил накладки веднъж :thumbsup:
Само аз за 2 години и 1 месец съм навъртял 111к.км, в момента е на 341к.км, няма данни в Тойота да са сменяни дискове, съмнява ме да са оригиналните обаче, нямат ръб или да е 1 мм ръба.
e 10 написа: 06 Яну 2025 07:43 Аз бих започнал със смяна на преден десен спирачен маркуч
При смяната на спирачна течност преди 2 дена след развиване на маркуча си протече течност - тоест има пропускливост, не е запушен.....
Ивайло Димов написа: 06 Яну 2025 07:57 Ако апарата по буталото под маншона няма ръжда съмнявам се там да е приблемът.
Няма - светят буталата, като нови - видях с очите си, повърхността им е като полирана.

Без съвестен майсторяга няма да се размина, някой с идея случайно колко доларЕ може да са два нови диска и два нови спирачни апарата? Ама качествени? Приблизително.........
По между другото монтирахме накладки предни чисто нови от Тойота (на тях има щампа Тойота Текстар :D ), лично си ги взех от Тойота, но там продавача ме предупреди, че е възможно да свирят, нищо, че са оригинални - та свири, като товарен влак а са на 1200 км, надявам се с времето да се "улегнат", та който купува да има това предвид.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Проблем при спиране

Мнение от slowtraveler » 06 Яну 2025 08:51

nov написа: 06 Яну 2025 08:21 нямат ръб или да е 1 мм ръба
Критерият е дебелината на диска...
Имал съм автомобили, чиито спирачни апарати бяха така конструирани, че не правиха НИКАКЪВ външен ръб.. Което не значи, че не се износваха tooth.gif :thumbsup:

П.С. обикновено при смяна на дискове вземам комплект с накладки от същият производител - така работят най-добре :thumbsup:
Каква марка и цена - ами тук вече може много да се спори... Последно май бях вземал от Германия АТЕ на Джипа, та много би бяха харесали как работят - бяха доста по-добре от оригиналните.. На Кашкая май сложих Феродо, защото те имаха точните комплекти за конкретния модел автомобил... Но вече не съм съвсем сигурен в марките де...
П.П.С. имал съм известни проблеми при 'смесване' на марки дискове с накладки... Затова и за мен правилният подход е избор на това, което даден производител е пробвал как 'работи заедно'... А коя марка - ами предполагам която и да избереш от по-известните няма да сгрешиш... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Проблем при спиране

Мнение от nov » 06 Яну 2025 09:01

Ясно, мерси за инфото. Да минат 1-2 дена и ще се търси майсторяга, че не мога да я търпя така.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Проблем при спиране

Мнение от Ивайло Димов » 06 Яну 2025 09:44

Дискове АТЕ ,TRW накладки на феродо ,бош ,метели ....и гледай отзад маркировката да е FF .

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Проблем при спиране

Мнение от nov » 06 Яну 2025 10:00

Мерси, но аз вече сложих накладките миналата седмица, за в бъдеще обаче ще го имам предвид.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта