Проблем при спиране
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Проблем при спиране
Здравейте колеги и за много години,
Имам следния проблем, при смяна на предни накладки на равЧика, забелязахме , че накладките на предно дясно колело са по-износени отколкото левите (да кажем с около 3 мм в повече), смениха ми накладките с чисто нови, раздвижиха и двете "направляващи" в двата края на спирачния апарат, маншоните бяха здрави. При шофиране и при скорост около 30-40км/ч, като натисна спирачката отпред отдясно колата леко тресе, спира, но като на степени все едно, няма шумове от стържене (същото поведение и със старите накладки, няма промяна), на пипане преден десе апарат е една идея по-горещ от преден ляв, при натискане на спирачка рязко или плавно БЕЗ значение на скоростта нямам вибрация във волана (предположението за криви дискове отпада според мен), и тъй, като все още са почивни дни майсторягите са по масите, имам приятел с валяци, качихме я и се установи, че предно дясно задържа.
Та след тази цялата прелюдия какъв би бил разумния съвет:
1. смяна на буталцата с уплътненията и т.н. на спирачните апарати?
2. смяна на 2 броя спирачни апарати с нови - най-скъпия вариант?
3. най-евтиния начин - раздвижване на буталцето на апарата, ако е възможно разбира се? Майстора ги гледа и на двата апарата и установи, че буталцата блестят, тоест не били клеясали, та какво е вашето мнение по въпроса?
Имам следния проблем, при смяна на предни накладки на равЧика, забелязахме , че накладките на предно дясно колело са по-износени отколкото левите (да кажем с около 3 мм в повече), смениха ми накладките с чисто нови, раздвижиха и двете "направляващи" в двата края на спирачния апарат, маншоните бяха здрави. При шофиране и при скорост около 30-40км/ч, като натисна спирачката отпред отдясно колата леко тресе, спира, но като на степени все едно, няма шумове от стържене (същото поведение и със старите накладки, няма промяна), на пипане преден десе апарат е една идея по-горещ от преден ляв, при натискане на спирачка рязко или плавно БЕЗ значение на скоростта нямам вибрация във волана (предположението за криви дискове отпада според мен), и тъй, като все още са почивни дни майсторягите са по масите, имам приятел с валяци, качихме я и се установи, че предно дясно задържа.
Та след тази цялата прелюдия какъв би бил разумния съвет:
1. смяна на буталцата с уплътненията и т.н. на спирачните апарати?
2. смяна на 2 броя спирачни апарати с нови - най-скъпия вариант?
3. най-евтиния начин - раздвижване на буталцето на апарата, ако е възможно разбира се? Майстора ги гледа и на двата апарата и установи, че буталцата блестят, тоест не били клеясали, та какво е вашето мнение по въпроса?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- zorbata
- Мнения: 335
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 58 пъти
Проблем при спиране
Водачите на сп. апарати се свалят и се преглеждат ако има ръжда се сменяват ако не, се почистват гнездата и се слага нова високотемпературна грес. Това ако се прави редовно гарантира добра работа на апарата. Раздвижването помага само временно, вътре греста с времето изсъхва и запича.
Другият вариант е буталцето да не се връща достатъчно - сменяваш го него или целият апарат.
Спирачната течност сменявана ли е?
Другият вариант е буталцето да не се връща достатъчно - сменяваш го него или целият апарат.
Спирачната течност сменявана ли е?
caryЦар
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Проблем при спиране
Водачите са профилактирани, спирачна течност е сменена с нова по спецификация на Тойота оригинална , проблема остава - да разбирам, че или буталце или нов спирачен/ спирачни апарати?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- ico1
- Мнения: 396
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 59 пъти
Проблем при спиране
Рециклираите спирачните апарати,има ремонтни комплекти мисля,че съм гледал в autodoc.За Пловдив знам и сервиз който се занимават само с това.
LEXUS RX450hl
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Проблем при спиране
@ Димов - Не , появи се проблема преди около месец, но го отдавах на това, че накладките ми бяха на почти 70к.км АТЕ, след смяната им с нови, оригинални на Тойота, смяна на спитачна течност, смазване на водачите на двата предни апарата, без смяна на дискове- проблема остана
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Проблем при спиране
Аз бих започнал със смяна на преден десен спирачен маркуч - най-лесно и евтино. Понякота се разлата отвътре и при натискане на педала пропуска към апарата, но при отпускане не освобождава напълно.
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Проблем при спиране
Това тресене ме навежда на мисълта, че дискът се е изметнал... Което може да доведе до по-интензивно износване.
Т.е. преди 'силовите методи' като смяна на спирачни апарати просто бих почнал от смяна на спирачни дискове - вероятно и без това им е било време, си щом вече си сменил накладки веднъж
Т.е. преди 'силовите методи' като смяна на спирачни апарати просто бих почнал от смяна на спирачни дискове - вероятно и без това им е било време, си щом вече си сменил накладки веднъж

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Проблем при спиране
Само аз за 2 години и 1 месец съм навъртял 111к.км, в момента е на 341к.км, няма данни в Тойота да са сменяни дискове, съмнява ме да са оригиналните обаче, нямат ръб или да е 1 мм ръба.slowtraveler написа: ↑06 Яну 2025 07:55 Това тресене ме навежда на мисълта, че дискът се е изметнал... Което може да доведе до по-интензивно износване.
Т.е. преди 'силовите методи' като смяна на спирачни апарати просто бих почнал от смяна на спирачни дискове - вероятно и без това им е било време, си щом вече си сменил накладки веднъж![]()
При смяната на спирачна течност преди 2 дена след развиване на маркуча си протече течност - тоест има пропускливост, не е запушен.....
Няма - светят буталата, като нови - видях с очите си, повърхността им е като полирана.Ивайло Димов написа: ↑06 Яну 2025 07:57 Ако апарата по буталото под маншона няма ръжда съмнявам се там да е приблемът.
Без съвестен майсторяга няма да се размина, някой с идея случайно колко доларЕ може да са два нови диска и два нови спирачни апарата? Ама качествени? Приблизително.........
По между другото монтирахме накладки предни чисто нови от Тойота (на тях има щампа Тойота Текстар

NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Проблем при спиране
Критерият е дебелината на диска...
Имал съм автомобили, чиито спирачни апарати бяха така конструирани, че не правиха НИКАКЪВ външен ръб.. Което не значи, че не се износваха


П.С. обикновено при смяна на дискове вземам комплект с накладки от същият производител - така работят най-добре

Каква марка и цена - ами тук вече може много да се спори... Последно май бях вземал от Германия АТЕ на Джипа, та много би бяха харесали как работят - бяха доста по-добре от оригиналните.. На Кашкая май сложих Феродо, защото те имаха точните комплекти за конкретния модел автомобил... Но вече не съм съвсем сигурен в марките де...
П.П.С. имал съм известни проблеми при 'смесване' на марки дискове с накладки... Затова и за мен правилният подход е избор на това, което даден производител е пробвал как 'работи заедно'... А коя марка - ами предполагам която и да избереш от по-известните няма да сгрешиш...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Проблем при спиране
Ясно, мерси за инфото. Да минат 1-2 дена и ще се търси майсторяга, че не мога да я търпя така.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Проблем при спиране
Дискове АТЕ ,TRW накладки на феродо ,бош ,метели ....и гледай отзад маркировката да е FF .
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Проблем при спиране
Мерси, но аз вече сложих накладките миналата седмица, за в бъдеще обаче ще го имам предвид.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта