Ивайло Димов написа: ↑31 Дек 2024 22:52
Колеги не сравнявайте круши със сливи ,принципа на работа на термопомпата няма нищо общо с обикновена климатична система .
Отново абсолютно грешно твърдение... Принципът е абсолютно еднакъв - обикновената климатична система е обикновена термопомпа, която премества топлина от един топлообменник към друг... И на която след 'преместването' на топлината с фреон, има работни 'медии' в двата края въздух/въздух (топлообменници фреон/въздух)......
Така е и при автомобилите, и при повечето климатични системи... Да, това, което наричат термопомпи вътре си е обикновен 'климатик', на който често външните топлообменници не са
фреон/въздух, а фреон/вода и т.н... Но разликата е в топлообменника, a а не в принципа...
И да - ако изходящата вода на термопомпата е с температура под температурата на оросяване в стаята, конвекторите ще кондензират, абсолютната влажност в стаята ще бъде понижена (въздухът изсушен), а относителната влажност в стаята ще стане близка до 100%...
Учудва ме, че изискваш допълнителни разяснения, след като в предходното мнение ясно обясних защо климатикът изсушава когато работи... А той на старите автомобили работеше при положителни температури, а на по-новите съм наблюдавал редовно включване на компресора и при малки отрицателни температури. Вероятно поради различни фреони - не знам и не съм се интересувал. Просто ми прави впечзтление, че климатика на Опела 1999г се включваше над около +2С, докато и на Джипа, и на Кашкая усещам компресора на климатика включен и при някакви отрицателни температури... А включи ли се компресора - влажността намалява освен ако външният въздух е МНОГО сух...
Това надявам се ще ти обясни нещата..
