Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

kavel80
Мнения: 9
Регистриран на: 24 Сеп 2023 14:20
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Мнение от kavel80 » 06 Дек 2024 16:24

Здравейте
Около 10хил км карам вече Аурис хибрид 2017 и 5ти път ми занулява сама историята за средния разход на гориво и trip A и trip B. На практика остава само ODO-то а всичко друго става на нула и това е много дразнещо. Към колата има вързана аларма ,а преди имаше и регистратор който махнах по съвет на човек но и това не помогна. В Тойота все още не е влизала колата от както я карам, при предишния собственик е обслужвана само и там и той казва че не му го е правила тоя номер при него.
Моля за съвет/решение ако някой се е сблъсквал с този проблем.
Благодаря

Аватар
Akima
Мнения: 7442
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Мнение от Akima » 06 Дек 2024 17:45

Други модификации има ли?
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Мнение от memorex » 06 Дек 2024 18:40

Често срещано е на други автомобили при слаб акумулатор.В конкретния случай 12В.
Акима съвсем правилно е задал въпроса си според мен.
При положение че батерията е наред бих измерил консумацията в покой / при заспиване и след това отстраняване една по една модификациите от уравнението а след това и фабрични слабости от рода на ключ аварийни /така пишат собственици/
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

djofra
Мнения: 101
Регистриран на: 17 Мар 2018 10:32
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Т271L
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Мнение от djofra » 07 Дек 2024 09:29

При мен това се получаваше при падане на напрежението на акумулатора. Не знам под колко волта обаче. Странното, което забелязах след, като сложих едно волтметърче в запалката - при работа на двигателя напрежението е или 14.4В или 12.2В. Нищо друго, няма средно положение. Като включа габаритни или къси - замръзва на 13.8В. Сега откакто паднаха температурите под 10 градуса държи постоянно 14.2В. Та за мен, компа на колата изключва определени консуматори при падане на напрежението на акуто. От пролетта до сега не позволявах при движение да ми пада напрежението под 13.8В и от тогава не са ми се занулявали споменатите показания. Преди това за 5 години ми се еслучвало десеттина пъти. В сервиза ми казаха - акумулатор. Свалям зареждам го и нямаше проблем 3-4 месеца и после пак. Карал съм 130 км. спирам за час, влизам паля и о всичко на нула. Вярно, модела е друг ама явно логиката на електриката им е еднаква.
Toyota Avensis T271L - 2WW

gena_bs
Мнения: 1420
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 91 пъти

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Мнение от gena_bs » 07 Дек 2024 09:54

Да си се замислял да ревизираш алтернатора? Както и да провериш клемите/ кабелните връзки за окисляване.
При кратък пробег, особено зимата, не успява да зареди достатъчно акумулатора.
Друг вариант е да сложиш такъв с по-голям капацитет от оригиналния. Разбира се, не много по-голям, а примерно един "стандартен" капацитет по-високо. Примерно от 54-55Ah > 60-62Ah Ca-Ca. Като не е задължително да е от най-скъпите серии на Exide, Bosch или Varta.
Има турски OEM, които им отстъпват само по цена.

djofra
Мнения: 101
Регистриран на: 17 Мар 2018 10:32
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Т271L
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Мнение от djofra » 07 Дек 2024 11:59

При мен със сигурност не е проблем в алтернатора. А акумулатора ми е 80 Аh. Нов на 1 година. Както споменах, откакто не позволявам напрежението да пада под 13.8в /близо година/ , не ми се зануляват показанията.
Toyota Avensis T271L - 2WW

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Мнение от BOz » 07 Дек 2024 12:30

Добре, но пишете за тези казуси извън хибридната тема.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Мнение от slowtraveler » 07 Дек 2024 20:14

djofra написа: 07 Дек 2024 09:29 Та за мен, компа на колата изключва определени консуматори при падане на напрежението на акуто.
Не... Командва зарядната част... 'Логиката е различна' точно заради различната реализация при стандартен и хибриден ДВГ... В единия случай - 12V алтернатор, а в другия високоволтов Мотор-Генератор с инвертор за 12V..
Но накратко както споделят колегите по-горе - бих се насочил към по-внимателна проверка на акумулатора, и евентуално - консуматори/модификации, които остават активни след изключване на автомобила... Или просто неправилна експлоатация (например дълго стоене с отворена врата, пуснато радио и т.н. без автомобилът да е 'стартиран')..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mirott
Мнения: 2141
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Мнение от mirott » 08 Дек 2024 22:45

Слаб акумулатор. При завъртане на стартера пада под 9 волта. Нулирането се случва точно тогава. Проверете това и ако е така го подменете с нов. Успех.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Мнение от slowtraveler » 08 Дек 2024 22:53

При хибрида едва ли се притеснява толкова от 'стартера' tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
zorbata
Мнения: 335
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 45 пъти
Получена  благодарност: 58 пъти

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Мнение от zorbata » 08 Дек 2024 23:17

slowtraveler написа: 08 Дек 2024 22:53хибрида
Хибридната система не е ли на друг волтаж?
caryЦар

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Мнение от WoLF » 09 Дек 2024 08:29

Човека е казал хибрид, Вие за стартери, въртенета и тем подобни му говорите... Пак бих проверил акумулатора :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Мнение от slowtraveler » 09 Дек 2024 09:58

zorbata написа: 08 Дек 2024 23:17 Хибридната система не е ли на друг волтаж?
Хибридната - да, но 'базовата' система (компютрите, ламБите, аларми, радио и т.н.) си се захранват от 12В система, която в покой се захранва от 12V акумулаторче. Което като му падне напрежението, и компютрите почват да правят номера или директно 'да откаже да пали' (отказв компютъра, който стартира хибридната система, която поддържа 12V потребилите когато автомобила работи)... Т.е. акумулаторчето се използва само когато хибридната система е изключена, и се зарежда когато хибридната система работи. Аналогично на нормалният автомобил - ток трябва 'докато запали' (в хибридният случай - малка консумация, колкото да стартира компютъра на хибридната система), след което 'зарядните' (алтернатора при стандартния автомобил, или инвертора при хибридния) поемат всички товари и докато не изгасиш - нямаш проблеми с 12V консуматори. Можеш да включваш и по-сериозни консуматори - фарове, отопления и т.н... Които ако ги включиш при покой (изгасен автомобил) биха ти 'изяли' акумулатора за половин час (а някои умишлено не могат да се включат ако автомобилът не е стартиран)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mirott
Мнения: 2141
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Аурис хибрид-занулява история за разход и trip

Мнение от mirott » 09 Дек 2024 15:09

Напрежението на акумулатора спада под нужния минимум при старт. Хибрид, нехибрид-акумулатора е заминал.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Двигателист и 7 госта