Аурис хибрид-занулява история за разход и trip
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 24 Сеп 2023 14:20
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Аурис хибрид-занулява история за разход и trip
Здравейте
Около 10хил км карам вече Аурис хибрид 2017 и 5ти път ми занулява сама историята за средния разход на гориво и trip A и trip B. На практика остава само ODO-то а всичко друго става на нула и това е много дразнещо. Към колата има вързана аларма ,а преди имаше и регистратор който махнах по съвет на човек но и това не помогна. В Тойота все още не е влизала колата от както я карам, при предишния собственик е обслужвана само и там и той казва че не му го е правила тоя номер при него.
Моля за съвет/решение ако някой се е сблъсквал с този проблем.
Благодаря
Около 10хил км карам вече Аурис хибрид 2017 и 5ти път ми занулява сама историята за средния разход на гориво и trip A и trip B. На практика остава само ODO-то а всичко друго става на нула и това е много дразнещо. Към колата има вързана аларма ,а преди имаше и регистратор който махнах по съвет на човек но и това не помогна. В Тойота все още не е влизала колата от както я карам, при предишния собственик е обслужвана само и там и той казва че не му го е правила тоя номер при него.
Моля за съвет/решение ако някой се е сблъсквал с този проблем.
Благодаря
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Аурис хибрид-занулява история за разход и trip
Често срещано е на други автомобили при слаб акумулатор.В конкретния случай 12В.
Акима съвсем правилно е задал въпроса си според мен.
При положение че батерията е наред бих измерил консумацията в покой / при заспиване и след това отстраняване една по една модификациите от уравнението а след това и фабрични слабости от рода на ключ аварийни /така пишат собственици/
Акима съвсем правилно е задал въпроса си според мен.
При положение че батерията е наред бих измерил консумацията в покой / при заспиване и след това отстраняване една по една модификациите от уравнението а след това и фабрични слабости от рода на ключ аварийни /така пишат собственици/
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 17 Мар 2018 10:32
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Т271L
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Аурис хибрид-занулява история за разход и trip
При мен това се получаваше при падане на напрежението на акумулатора. Не знам под колко волта обаче. Странното, което забелязах след, като сложих едно волтметърче в запалката - при работа на двигателя напрежението е или 14.4В или 12.2В. Нищо друго, няма средно положение. Като включа габаритни или къси - замръзва на 13.8В. Сега откакто паднаха температурите под 10 градуса държи постоянно 14.2В. Та за мен, компа на колата изключва определени консуматори при падане на напрежението на акуто. От пролетта до сега не позволявах при движение да ми пада напрежението под 13.8В и от тогава не са ми се занулявали споменатите показания. Преди това за 5 години ми се еслучвало десеттина пъти. В сервиза ми казаха - акумулатор. Свалям зареждам го и нямаше проблем 3-4 месеца и после пак. Карал съм 130 км. спирам за час, влизам паля и о всичко на нула. Вярно, модела е друг ама явно логиката на електриката им е еднаква.
Toyota Avensis T271L - 2WW
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Аурис хибрид-занулява история за разход и trip
Да си се замислял да ревизираш алтернатора? Както и да провериш клемите/ кабелните връзки за окисляване.
При кратък пробег, особено зимата, не успява да зареди достатъчно акумулатора.
Друг вариант е да сложиш такъв с по-голям капацитет от оригиналния. Разбира се, не много по-голям, а примерно един "стандартен" капацитет по-високо. Примерно от 54-55Ah > 60-62Ah Ca-Ca. Като не е задължително да е от най-скъпите серии на Exide, Bosch или Varta.
Има турски OEM, които им отстъпват само по цена.
При кратък пробег, особено зимата, не успява да зареди достатъчно акумулатора.
Друг вариант е да сложиш такъв с по-голям капацитет от оригиналния. Разбира се, не много по-голям, а примерно един "стандартен" капацитет по-високо. Примерно от 54-55Ah > 60-62Ah Ca-Ca. Като не е задължително да е от най-скъпите серии на Exide, Bosch или Varta.
Има турски OEM, които им отстъпват само по цена.
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 17 Мар 2018 10:32
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Т271L
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Аурис хибрид-занулява история за разход и trip
При мен със сигурност не е проблем в алтернатора. А акумулатора ми е 80 Аh. Нов на 1 година. Както споменах, откакто не позволявам напрежението да пада под 13.8в /близо година/ , не ми се зануляват показанията.
Toyota Avensis T271L - 2WW
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Аурис хибрид-занулява история за разход и trip
Добре, но пишете за тези казуси извън хибридната тема.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Аурис хибрид-занулява история за разход и trip
Не... Командва зарядната част... 'Логиката е различна' точно заради различната реализация при стандартен и хибриден ДВГ... В единия случай - 12V алтернатор, а в другия високоволтов Мотор-Генератор с инвертор за 12V..
Но накратко както споделят колегите по-горе - бих се насочил към по-внимателна проверка на акумулатора, и евентуално - консуматори/модификации, които остават активни след изключване на автомобила... Или просто неправилна експлоатация (например дълго стоене с отворена врата, пуснато радио и т.н. без автомобилът да е 'стартиран')..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Аурис хибрид-занулява история за разход и trip
Слаб акумулатор. При завъртане на стартера пада под 9 волта. Нулирането се случва точно тогава. Проверете това и ако е така го подменете с нов. Успех.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Аурис хибрид-занулява история за разход и trip
При хибрида едва ли се притеснява толкова от 'стартера' 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- zorbata
- Мнения: 335
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 58 пъти
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Аурис хибрид-занулява история за разход и trip
Човека е казал хибрид, Вие за стартери, въртенета и тем подобни му говорите... Пак бих проверил акумулатора 




- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Аурис хибрид-занулява история за разход и trip
Хибридната - да, но 'базовата' система (компютрите, ламБите, аларми, радио и т.н.) си се захранват от 12В система, която в покой се захранва от 12V акумулаторче. Което като му падне напрежението, и компютрите почват да правят номера или директно 'да откаже да пали' (отказв компютъра, който стартира хибридната система, която поддържа 12V потребилите когато автомобила работи)... Т.е. акумулаторчето се използва само когато хибридната система е изключена, и се зарежда когато хибридната система работи. Аналогично на нормалният автомобил - ток трябва 'докато запали' (в хибридният случай - малка консумация, колкото да стартира компютъра на хибридната система), след което 'зарядните' (алтернатора при стандартния автомобил, или инвертора при хибридния) поемат всички товари и докато не изгасиш - нямаш проблеми с 12V консуматори. Можеш да включваш и по-сериозни консуматори - фарове, отопления и т.н... Които ако ги включиш при покой (изгасен автомобил) биха ти 'изяли' акумулатора за половин час (а някои умишлено не могат да се включат ако автомобилът не е стартиран)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Аурис хибрид-занулява история за разход и trip
Напрежението на акумулатора спада под нужния минимум при старт. Хибрид, нехибрид-акумулатора е заминал.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта