Пробем след смяна на стартер..

vfr800
Мнения: 534
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 104 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от vfr800 » 15 Юни 2023 19:29

Вероятно е нагорял шалтера и не контактува добре. Би трябвало да може да се разглоби и зачисти нагара. Поне на по-старите можеше. Някои от новите обаче, не подлежат на разглобяване, но те пък не са скъпи за подмяна. Според мен карай така докато не започне да щрака по 3-4 пъти преди да залепи, дотогава не бих се занимавал, ако демонтажа е труден. Ако се сваля за 15-20 мин вече е друго :)

Аватар
mapamop
Мнения: 5192
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 579 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от mapamop » 15 Юни 2023 20:10

vfr800 написа: 15 Юни 2023 19:29 дотогава не бих се занимавал, ако демонтажа е труден
Колко да е труден на тоя мотор tooth.gif Това не е печка или 1/2AZ-FSE....
А: Изхвърлям навън входящия колектор и се отваря място да влезна до кръста в зоната на стартера.
Б: Изхвърлям навън вентилатора на мотора и мога да се натопя до лактите да изхвърля стартера.
И в двата случая ще ми отнеме около час, и в двата случая вероятно ще скимтя дълго и безутешно, като се скъса някой ръждив болт на стартера и се наложи да го вадя от кофти за разпробиване място.
Всъщност си чакам новия Denso до седмица и ще го сменя директно. Стария не знам дали ми се занимава да му правя дисекция - имам за смяна почти всичко по окачването отпред, гърнета за смяна. Накрая "за десерт" да изхвърля таблото и вентилатора на парното навън за пореден път, и да сменя разширителния клапан и радиаторчето на климатика.
Ако след това издевателство успея да събера работеща кола, ще почерпя кутия фафли на срещата.... tooth.gif
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от TATI » 15 Юни 2023 20:13

mapamop написа: 15 Юни 2023 20:10 А: Изхвърлям навън входящия колектор и се отваря място да влезна до кръста в зоната на стартера.
Б: Изхвърлям навън вентилатора на мотора и мога да се натопя до лактите да изхвърля стартера.
В. Един надуваем пояс, да не се удавиш с това "топване" :)
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
mvb87
Мнения: 21
Регистриран на: 16 Май 2015 17:06
Местоположение: Батак
Автомобил: Т27, 2.0D4D, 124hp
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от mvb87 » 02 Дек 2024 15:02

Здравейте, бих искал да да се включа и аз в тази тема.
Автомобила е T27, 124hp D4D, 2013г. С нов акумулатор съм от 2022г., VARTA, но забелязвам, че в студените дни първото запалване нещо куца. Правя два подгрева минимум, изчаквам да чуя релето и след това въртя. Понякога пали все едно до сега е работила, понякога върти 4-5 секунди сякаш няма гориво. Опитах вариант преди да запаля да подкача гориво с помпичката /успявам да натисна палчето 3-4 пъти преди да се втвърди напълно/, сядам, въртя понякога запалва от раз, понякога не. Защо си мисля за евентуален проблем със стартера..... Имам монтиран видеорегистратор, който на контакт започва да записва веднага, включен е в гнездото в подлакътника. Когато се случи проблем с неуспешно запалване от първи път видеорегистратора "мърмори", че или няма захранване или мемори картата е повредена, т.е токов проблем. През деня, ако не съм палил автомобила повече от 4-5 часа понякога се случва същото, рядко, но го има този момент. Интересен факт е и понякога след 3-4км шофиране, престой от 30 мин. сле това не пали от раз, понякога пали и загасва в рамките на две секунди.... Тези дни ще замеря подгревните свещи дали пък случайно някоя от тях не е изгоряла и това трудно първо палене да се дължи на този факт. На диагностика techstream не са регистрирани грешки за дюзи, SCV клапан, свещи..... Показанията на дюзите са с отрицателен знак.

Аватар
WoLF
Мнения: 3442
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 687 пъти
Получена  благодарност: 268 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от WoLF » 02 Дек 2024 15:06

Провери връзките към купето/акумулатора. Понякога от слаба връзка прави такива въртели...
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
mvb87
Мнения: 21
Регистриран на: 16 Май 2015 17:06
Местоположение: Батак
Автомобил: Т27, 2.0D4D, 124hp
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от mvb87 » 02 Дек 2024 15:09

Акумулатора е проверен. Връзките към купето ще трябва да потърся схема за тях...

Аватар
WoLF
Мнения: 3442
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 687 пъти
Получена  благодарност: 268 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от WoLF » 02 Дек 2024 15:35

Огледай покрай него, следи дебелите кабеляци :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
zorbata
Мнения: 340
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 48 пъти
Получена  благодарност: 62 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от zorbata » 02 Дек 2024 21:03

mvb87 написа: 02 Дек 2024 15:09 Връзките към купето ще трябва да потърся схема за тях...
За масата става дума. Обикновено има един дебел кабел който свързва купето и двигателя - окислява се и тока все по-трудно минава.
caryЦар

Аватар
mvb87
Мнения: 21
Регистриран на: 16 Май 2015 17:06
Местоположение: Батак
Автомобил: Т27, 2.0D4D, 124hp
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от mvb87 » 02 Дек 2024 21:17

Ще погледна около акумулатора. Купето е обработено против корозия, но все пак ще погледна.

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от memorex » 02 Дек 2024 21:50

Казват средно/максимум 200000 км издържа стартера без ремонт.Ако е пълен с прах и четките са износени си иска повече от добра маса.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Аватар
mapamop
Мнения: 5192
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 579 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от mapamop » 02 Дек 2024 22:02

zorbata написа: 02 Дек 2024 21:03 Обикновено има един дебел кабел който свързва купето и двигателя - окислява се и тока все по-трудно минава
На Авенсис Т25/1ZZ-FE няма чак толкова дебел кабел. Има обаче една камара снопчета със кабели от сорта на 1мм², разхвърляни из целия кош на мотора и купето.
Между двигателя и купето има един кабел с букса посредата който е примерно 4 до 6 квадрата. Тая букса се вкисва и дефакто го няма.
На Т27 мисля да беше същата организацията поне за бензиновите мотори.
Единствения дебел кабел е от минусовата клема на акумулатора към купето. И обикновено края на тоя кабел е под акумулатора и е кипнал от изтеклия електролит. Но и обувките в коша на мотора патинират с времето.
mvb87 написа: 02 Дек 2024 21:17 Ще погледна около акумулатора. Купето е обработено против корозия, но все пак ще погледна.
Виж си на първо време края на минусовия кабел към купето. Развий му винта, капни газ, нафта или спрей за ръждиви винтове в резбата и я мини с метчик. След това прешкури корозията от обувката му и сложи нов винт М6х10 (мисля).
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: ccvetan и 6 госта