Avensis T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от Ивайло Димов » 14 Окт 2024 07:45

Моят MAF е и с сензор за температура входящ въздух и е доста скъп,не бих рискувал със спрей за EGR или карбуратор.Тези по презумпция тря разтварят смола,сажди,масло -в състава им присъстват разтворители.Дебитомера го чистя на всяка смяна на въздушен филтър -2 пъти в годината ,преди 3 години си взех 300мл спрей и като го държа ще има за още 5-6 години .

Аватар
ufer
Мнения: 2815
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 25 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от ufer » 14 Окт 2024 09:07

Кажи, адаш, с какъв специален спрей го почистваш твоя МАФ? :D

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от Hursa » 14 Окт 2024 09:16

mapamop написа: 14 Окт 2024 07:32 по спомен, че е пиезоелектричен.
Можете ли да покажете такъв. По скоро принципна схема. Ако вярно е такъв - то вероятно е "гол" кристал/и - тогава вярно трябва да се внимава, ако се ползва "химия".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от mapamop » 14 Окт 2024 09:41

Hursa написа: 14 Окт 2024 09:16 Можете ли да покажете такъв
Доколкото четох вътре в корпуса е гола мисля кварцова пластина. Не съм разрязвал такъв, но преди MAP-a има едно бяло филтърче което се пълни с масло и дефакто го запушва. Другата опция е като деградира да започне да пропуска масло в датчика и да го запуши. Временно решение е да се байпасне филтърчето, със цял маркуч, за да се провери дали има промяна в поведението на двигателя, след което срещу 50 лева се сменя с ново.
Датчика ако е пълен с масло - мача е свирен и се купува нов.

Въпросният датчик и филтъра му на картинки:
Прикачени файлове
MAP.jpg
MAP.jpg (3.44 KiB) Преглеждано 2158 пъти
map-filter.jpg
map-filter.jpg (3.09 KiB) Преглеждано 2158 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
babata
Мнения: 126
Регистриран на: 05 Мар 2016 16:09
Местоположение: Плевен
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от babata » 14 Окт 2024 10:01

dreamerxs написа: 12 Окт 2024 21:05 Здравейте колеги, имам проблем с тласък/ци при ускорение в обороти между 1800-2200.
Следя.
Имам почти същия проблем със същия мотор. Да се има предвид, че преди 3 - 4 месеца сменях гарнитура на глава и на човека, който прави ремонта му имам доверие. Като му казах да почисти ЕГР, колектори и т.н., той ме прекъсна и каза, че задължително това го прави + други манипулации, за които и не знам. Та мисълта ми е, че всичко би трябвало да е изчистено, дюзите са рециклирани преди 30 000 км и проблема си продължава. Не съм се заигравал с решението му, просто съм свикнал.

Да не говорим, че при ускорение/смяна на предавки нагоре, никога, при никакви обороти ниски или високи, колата не поема веднага, а има нещо като турбо дупка и то доста осезателно. Също така след смяна на гарнитура /пробила между 3 и 4 цилидър/ се надявах да изчезнат вибрациите на ниски обороти, но уви. Отедлно от това, наскоро тръгнах по рязко и колелетата превъртяха и отпред такова подскачане се получи, че имах чувството, че липсва някой тампон на мотора.
Но стига съм се оплаквал :D Да се има предвид първата част на поста :whistle:
поздрави
Димитър
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV , 2008

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от Ивайло Димов » 14 Окт 2024 13:40

offtopic.gif Адаш е тва ползвам
Прикачени файлове
74.32712-AirSensorClean-50ml-182x600.jpg
74.32712-AirSensorClean-50ml-182x600.jpg (51.29 KiB) Преглеждано 2098 пъти

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от memorex » 14 Окт 2024 15:54

offtopic.gif
Аз това съм ползвал на тойотата с години
https://www.motornomaslo.bg/sprei-chist ... -liquimoly
Не е за реклама а защото е достъпен на нашия пазар.
Разни чистители на нагар,карбуратори и подобни не са препоръчителни защото са по-агресивни и водят до повреда.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

dreamerxs
Мнения: 53
Регистриран на: 18 Окт 2014 23:18
Местоположение: София
Получена  благодарност: 7 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от dreamerxs » 14 Окт 2024 23:15

mapamop написа: 13 Окт 2024 20:27 Просто за тестовете сложи нов Филтрон примерно. После си върни твоя, но ти трябва да си промениш ситуацията по линия на въздух и гориво в сместта. Част от тривиалните неща си махнал от масата - тествай. Измий дебитомера със същия спрей за ЕГР-а.
Кратък ъдейт: Нови горивен и въздушен филтри. Дебитомера е измит също.
Резултат: Няма промяна в поведението на автомобила.

Утре ще проверя за омасляване на MAP и филтъра му.

Имам данни от автомобила в *.TSE формат и ще бъда изключително благодарен, ако някой отдели време да ги разгледа и да сподели мнение. Линк за сваляне *TSE AVENSIS_1ADFTV.zip
Toyota Avensis 2.0 d4d , 1AD-FTV, 2007, седан

Аватар
ufer
Мнения: 2815
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 25 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от ufer » 15 Окт 2024 10:39

Благодаря, момчета, за спрейовете! От 1995 год. карам коли с дебитомери (преди това бяха с карбуратори). Имам навъртяни над 1,5 милиона км и никога досега не ми се е налагало да чистя този датчик! Явно съм голям късметлия, но рано или късно ще се наложи... :D :thumbsup: :cheers:

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от Ивайло Димов » 15 Окт 2024 11:09

offtopic.gif Адаш то чистене е силно казано ,тоя спрей реално е безобиден и доста неагресивен .Дефскто изплакваш прахоляка ,знаем си качеството на въздуха особено с тези ремонти на ремонтите на ремонтите tooth.gif

Аватар
ufer
Мнения: 2815
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 25 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от ufer » 15 Окт 2024 11:13

Добре, че често си сменям филтрите... tooth.gif

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от max-2 » 15 Окт 2024 14:11

То ако филтъра е хубав и е добре монтиран прах няма. Даже пръста не можеш да си изцапаш по пластмасите след него. Но на 200000 се налага почистване на дебитомера или поне ако го почистиш ще видиш черно да излиза от него.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от memorex » 15 Окт 2024 14:29

Е то замърсяването май не е само от вън навътре
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от mapamop » 15 Окт 2024 16:04

И двамата сте прави, но не отчитате годините, пробега и амортизацията.
При изрядни клапани не би трябвало да има цапаница наобратно защото след филтъра се очаква да има само вакуум, но при вече "поиздухани" клапани се връща горивна смес и масло в колектора. А там вече има картерни газове наситени с масло.
Кутията на филтъра ми с годините се е поизметнала и не натиска равномерно с капака си уплътнителния ръб на филтъра ("борда"). Така че на нов автомобил не е проблем. На кутия от пластмаса, напичана хиляди пъти и много часове, после стегната от студа, вече не е толкова добре уплътняването. Вероятно и има по-финни частици прах от размера на пората на филтъра.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

Мнение от Ивайло Димов » 15 Окт 2024 16:38

Абе има дребни детайли в обслужването ,които на пръв поглед са маловажни но в съвременния автопарк могат да увеличат експлоатационния срок на периферията .Ясно е ,че дефакто един ДВГ изначално без уродливости и грешни инжинерни решения от конвейра може да изкара 500 хил без реални проблеми.Драмите винаги идват от страничните елементи ,датчици ,сензори ,турбина ,дюзи ,екологична периферия .Ако човек иска да задържи един автомобил повече време трябва доста да образова как се кара ,при какви условия ,обслужване ...специфики на различните горива и т.н.Автопарка изисква определена грамотност ,от избора на конкретна марка ,модел ,гориво до начин на експлоатация .

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Scrim и 8 госта