Мек педал на спирачки и съответно не спира изобщо Авенсис т25
Мек педал на спирачки и съответно не спира изобщо Авенсис т25
Здравейте колеги, имам следния проблем, вчера закарах колата в сервиз с проблем в предно ляво колело задържаше спирачката, та казах им направо да обслужат и двата предни апарата с нови гумички, семеринги абе всичко което е нужно. И се започна с проблемите, от сервиза ми се обаждат след като са направили процедурата с цилиндрите и тръгнали да обезвъздушават и омекнал педала нямало напомпване и ми викат гръмнала била спирачната помпа, аз им казвам ами сменяйте с нова и така, НО започва още по голяма драма след като сменят помпата, педала е постоянно мек колата не спира и още при първото натискане на педала прави горе доло 50% ход и тогава започва да спира но много слабо докато не пропадне педала на цяло. Когато колата не е запалена е твърд пак с доста празен ход но докато го държа и запаля веднага започва да потъва, признаци все едно няма серво колата, лампата за ръчната светва още при първото натискане на спирачката при запален двигател и светва при всяко натискане. Системата я бели обезвъздушавали първо ръчно 2 пъти, не станало и след тов с машина сменили цялата течност и съответно и обезвъздушаване на 1бар налягане (така казаха поне каквото и да означава това)
И все още колата след всички процедури няма никакви спирачки и сега искат да съм взимал ABS модул че в него бил проблема, моля помагайте че ако и това трябва да купя ще стане златен този задържал цилиндър на предното колело.
Колата е авенсис т25 1CD-FTV 2.0 116cc
И все още колата след всички процедури няма никакви спирачки и сега искат да съм взимал ABS модул че в него бил проблема, моля помагайте че ако и това трябва да купя ще стане златен този задържал цилиндър на предното колело.
Колата е авенсис т25 1CD-FTV 2.0 116cc
Toyota Starlet EP81 1.3/12V XLI EUR LHD 2EE EFI MTM 5F 5D
Toyota Corolla (CDE120L-DHMNHW) SOL UKP EUR HB LHD 1CDFTV HDCR MTM 5F 5D
TOYOTA AVENSIS (CDT250L-AWMEYW) TEC EUR WG LHD 1CDFTV DCR MTM 5F
Toyota Corolla (CDE120L-DHMNHW) SOL UKP EUR HB LHD 1CDFTV HDCR MTM 5F 5D
TOYOTA AVENSIS (CDT250L-AWMEYW) TEC EUR WG LHD 1CDFTV DCR MTM 5F
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Мек педал на спирачки и съответно не спира изобщо Авенсис т25
То по принцип не е хубаво да се оставя без течност в казанчето.
В случая може да е сменена помпата заради не добро обезвъздушаване първия път, а новата помпа да не е в ред. Случват се такива неща.
В случая може да е сменена помпата заради не добро обезвъздушаване първия път, а новата помпа да не е в ред. Случват се такива неща.
Carina E 4AFE LB 1992
Мек педал на спирачки и съответно не спира изобщо Авенсис т25
Ами уж не са оставяли казанчето без течност когато са обезвъздушавали, но казват че въобще педал е нямало понеже с машина са го правили с подмяната на течността, и затова са заключили че като са подменили течността се е прецакала помпата и са я сменили заради някакви отлагания на гумички и тем подобни работи ми обясниха. Но въпроса е защо сега няма спирачки, изчистили са казанчето промили са системата, сменили са помпата и колата няма спирачки изобщо когато се движи педала има 50% празен ход и чак тогава започва да се усеща някакво спирачно усилие но след като педала вече е стигнал края си, и по време на натискането светва лампата за ръчната. А иначе като потъне педала до дупка и се опиташ да потеглиш дори и с подаване на газ не тръгва изобщо направо гасне. И сега искат да ми сменят и ABS модула че по тяхна логика той се бил насрал. Направо толкова ме е яд че я закарах да си бях карал с леко задържащо колело и да сменя дискове по евтино щеше да ми излезне. В момента цената е 3 пъти да сменя дискове, а колко ще стане не знам
Toyota Starlet EP81 1.3/12V XLI EUR LHD 2EE EFI MTM 5F 5D
Toyota Corolla (CDE120L-DHMNHW) SOL UKP EUR HB LHD 1CDFTV HDCR MTM 5F 5D
TOYOTA AVENSIS (CDT250L-AWMEYW) TEC EUR WG LHD 1CDFTV DCR MTM 5F
Toyota Corolla (CDE120L-DHMNHW) SOL UKP EUR HB LHD 1CDFTV HDCR MTM 5F 5D
TOYOTA AVENSIS (CDT250L-AWMEYW) TEC EUR WG LHD 1CDFTV DCR MTM 5F
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мек педал на спирачки и съответно не спира изобщо Авенсис т25
Не знам как е на Авенсиса, но на Джипа имаше процедура на обезвъздушаване на АБС - избираше се в менюто. АБС почва да работи 'на място' за да изхвърли въздуха, ако 'майсторите' са били толкова умни да вкарат въздух в системата...
То при смяна на спирачна помпа е трудно да не влезе въздух де, ама ме съмнява да е било в нея проблема при условие, че преди ремонта е била ОК...
То при смяна на спирачна помпа е трудно да не влезе въздух де, ама ме съмнява да е било в нея проблема при условие, че преди ремонта е била ОК...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Мек педал на спирачки и съответно не спира изобщо Авенсис т25
Ами ще им кажа да се поровят в Течстрийма, дори им занесох моя лаптоп с буксата, че имат едно умряло делфи дето дори лампите не може да загаси по таблото.slowtraveler написа: ↑06 Окт 2021 11:55 Не знам как е на Авенсиса, но на Джипа имаше процедура на обезвъздушаване на АБС - избираше се в менюто. АБС почва да работи 'на място' за да изхвърли въздуха, ако 'майсторите' са били толкова умни да вкарат въздух в системата...
То при смяна на спирачна помпа е трудно да не влезе въздух де, ама ме съмнява да е било в нея проблема при условие, че преди ремонта е била ОК...
Но иначе възможно ли е от въздух в ABS модула да има такива симптоми и да няма спирачки, иначе вчера като отидох вечерта се гъзиха нещо над модула и се опитваха да го обезвъздушат ръчно, единия отвиваше 2 тънки тръбички отгоре а другия вътре нещо с спирачката правеше и видях че излизат балончета около резбата заедно с течност
Toyota Starlet EP81 1.3/12V XLI EUR LHD 2EE EFI MTM 5F 5D
Toyota Corolla (CDE120L-DHMNHW) SOL UKP EUR HB LHD 1CDFTV HDCR MTM 5F 5D
TOYOTA AVENSIS (CDT250L-AWMEYW) TEC EUR WG LHD 1CDFTV DCR MTM 5F
Toyota Corolla (CDE120L-DHMNHW) SOL UKP EUR HB LHD 1CDFTV HDCR MTM 5F 5D
TOYOTA AVENSIS (CDT250L-AWMEYW) TEC EUR WG LHD 1CDFTV DCR MTM 5F
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Мек педал на спирачки и съответно не спира изобщо Авенсис т25
Свали си сервизното ръководство от раздела с ръководствата. ToyotaSIL нещо си му е името, от toyora.aitnet или подобен адрес. Отваря се само с Интернет Експлодер. Вътре я има процедурата, кое след кое се развива, за да се обезвъздуши АБСа.
Ако не се оправиш ми пиши на лично, и чакаш отговор надвечер че не съм вкъщи. Замислям се бих ли отишъл при тези "състезатели"....
Ако не се оправиш ми пиши на лично, и чакаш отговор надвечер че не съм вкъщи. Замислям се бих ли отишъл при тези "състезатели"....
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 25 Авг 2019 00:57
- Местоположение: Norway
- Автомобил: Avensis T25 D4D 1AD-FTV 126hp
Мек педал на спирачки и съответно не спира изобщо Авенсис т25
Здравейте, пиша в тази стара тема за да не отварям нова такава със сходен проблем. Колата е Авенсис Т25 D4D 1AD-FTV 126hp 2007г. Накратко вината е моя.... в домашни условия си смених дискове,накладки, както и обслужих всички спирачни апарати с нови гумички семеринги и т.н. и накрая сминих и спирачната течност...за жалост оставих (поради незнание ) казанчето без течност...признавам си без бой.
. След което опитвах да обезвъздушавам апаратите,но без успех, педала на спирачката потъва без ефект....
След като изчетох много неща и гледах различни видеа приемам, че в АВS помпата е останал въздух,който трябва да излезе по някакъв начин?!
Въпроса е по какъв начин? Да вметна, че не живея в БГ, а в Норвегия, тук се чака със седмици за час за сервиз, а на мен колата ми е нужна.
И сега на въпроса, това което споделят различни колеги са няколко начина за обезвъздушаване на АВS помпа.
"1. Бавен начин
Напълва се резервоарчето на спирачната помпа със спирачна течност, развиват се всички нагнетателни тръбички на ABS-а и се изчаква напълването и преливането на спирачна течност през изходите на ABS помпата. Завиват се гайките на тръбичките и помпата е готова! Метода е доста бавен, понеже се изчаква напълване на самотек, а това може да отнеме доста време!
2. Бърз начин.
Напълва се резервоарчето на спирачната помпа със спирачна течност.
Изважда се предпазителя през който се захранва ABS системата така, че при контакт, да не заработва помпата!!!
Запалва се двигателя и се оставя да работи на празен ход за да е по-лек натиска върху спирачния педал!
Развива се една от тръбичките на ABS помпата отиваща към задните спирачки. Тук влиза в роля асистента - натиска се спирачния педал до упор, затваря се с палец отвора на помпата, отпуска се спирачния педал и се маха палеца от отвора. Това се повтаря няколко пъти, докато прелее спирачна течност от отвора, след което се притяга спирачната тръбичка. Същата процедура се прилага на всички отвори от които излиза спирачна тръбичка, като се завършва с тръбичките отиващи към предните колела и... помпата е готова!
И при двата варианта, не збравяйте да наблюдавате нивото на спирачната течност и при необходимост да доливате! "
Това в кавичките го копирах от друг форум.
След което спирачките се обезвъздушават по стандартен начин. Не знам дали за Авенсис важи правилото при обезвъздушаване - Задно дясно(ЗД) ЗЛ, ПД, ПЛ? Да кажат майсторите.
Другите начини за обезвъздушаване са: софтуерно да се стартита... и още гледах видео, където човек със същия проблем закара колата( внимателно ) в едно поле и на хлъзгава трева натискаше докрай спирачката за да активира АВS-а и респективно да изкара въздуха от помпата....след което следва нормалната процедура за обезвъздушаване.
И така стана дълъг пост Моля хора, които имат опит в това да помагат?!

След като изчетох много неща и гледах различни видеа приемам, че в АВS помпата е останал въздух,който трябва да излезе по някакъв начин?!
Въпроса е по какъв начин? Да вметна, че не живея в БГ, а в Норвегия, тук се чака със седмици за час за сервиз, а на мен колата ми е нужна.
И сега на въпроса, това което споделят различни колеги са няколко начина за обезвъздушаване на АВS помпа.
"1. Бавен начин
Напълва се резервоарчето на спирачната помпа със спирачна течност, развиват се всички нагнетателни тръбички на ABS-а и се изчаква напълването и преливането на спирачна течност през изходите на ABS помпата. Завиват се гайките на тръбичките и помпата е готова! Метода е доста бавен, понеже се изчаква напълване на самотек, а това може да отнеме доста време!
2. Бърз начин.
Напълва се резервоарчето на спирачната помпа със спирачна течност.
Изважда се предпазителя през който се захранва ABS системата така, че при контакт, да не заработва помпата!!!
Запалва се двигателя и се оставя да работи на празен ход за да е по-лек натиска върху спирачния педал!
Развива се една от тръбичките на ABS помпата отиваща към задните спирачки. Тук влиза в роля асистента - натиска се спирачния педал до упор, затваря се с палец отвора на помпата, отпуска се спирачния педал и се маха палеца от отвора. Това се повтаря няколко пъти, докато прелее спирачна течност от отвора, след което се притяга спирачната тръбичка. Същата процедура се прилага на всички отвори от които излиза спирачна тръбичка, като се завършва с тръбичките отиващи към предните колела и... помпата е готова!
И при двата варианта, не збравяйте да наблюдавате нивото на спирачната течност и при необходимост да доливате! "
Това в кавичките го копирах от друг форум.
След което спирачките се обезвъздушават по стандартен начин. Не знам дали за Авенсис важи правилото при обезвъздушаване - Задно дясно(ЗД) ЗЛ, ПД, ПЛ? Да кажат майсторите.
Другите начини за обезвъздушаване са: софтуерно да се стартита... и още гледах видео, където човек със същия проблем закара колата( внимателно ) в едно поле и на хлъзгава трева натискаше докрай спирачката за да активира АВS-а и респективно да изкара въздуха от помпата....след което следва нормалната процедура за обезвъздушаване.
И така стана дълъг пост Моля хора, които имат опит в това да помагат?!
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Мек педал на спирачки и съответно не спира изобщо Авенсис т25
Аз не знам защо се хабите да правите разни странни упражнения.
Във Техстрийма има опция в раздела за ABS "AIR Bleed" или подобно име на "Active test" която вкарва ABS помпата в режим за обезвъдушаване (отваря всички линии). Отделно в сервизното ръководство има и това от прикачения файл.
- Прикачени файлове
-
Bleeding_Brakes.pdf
- (46.19 KiB) Свалено 115 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 25 Авг 2019 00:57
- Местоположение: Norway
- Автомобил: Avensis T25 D4D 1AD-FTV 126hp
Мек педал на спирачки и съответно не спира изобщо Авенсис т25
Да, прав сте. имам Техстрийм, но неможа да стартира автоматично обезвъдушаване. предполагам, че причината е ОБД кабела ... изатова продължих с търсенето на решение. В ПДФ-а показват обезвъдушаване на спирачната помпа ...предполагам и това трябва да се направи?!
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Мек педал на спирачки и съответно не спира изобщо Авенсис т25
Режима по спомен причинява едно шумно изчаткване на спирачната помпа. След което вече следва да се обезвъдушат помпата и колелата.
Сам по себе си този режим улеснява, но не избутва въздуха от спирачките. Пак си се развиват пробките и се помпи с педала. Пести нерви да се минава по няколко пъти през колелата, да се гони въздуха.
Погледни си описанието на теста и помощните полета в техстрийма. Имаше условия от рода да е/не е запален двигателя, автоматичната кутия да е на неутрална и т.н.
Сам по себе си този режим улеснява, но не избутва въздуха от спирачките. Пак си се развиват пробките и се помпи с педала. Пести нерви да се минава по няколко пъти през колелата, да се гони въздуха.
Погледни си описанието на теста и помощните полета в техстрийма. Имаше условия от рода да е/не е запален двигателя, автоматичната кутия да е на неутрална и т.н.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Мек педал на спирачки и съответно не спира изобщо Авенсис т25
Обезвъздушава се системата няма проблем, но трябва да сте двама. Единия на педала другия на пробката на апарата. Започвате от колелото , което е най-далеч от спирачната помпа в твоя случай задно дясно. Пълните казанчето и започвате. Отваряш пробката ,натискаш педала до долу държиш, затваряш, отпускаш педала. И същата процедура докато не потече течност. Тази процедура не работи само на автомобили , които са с електрическа помпа вместо механична, но там е още по-лесно. Отваряш пробката даваш на контакт и помпата напомпва , за да се увери че спирачките са ок. Съответно като не са ок тя продължава да върти докато направи налягане. Докато е отворена пробката налягане няма.Като протече затваряш . Процедурата в техстрим прави същото кара помпата да върти, мисля че на някои коли като твоята са успели да симулират процеса през помпата на abs-a , въпреки че е с механична спирачна помпа.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мек педал на спирачки и съответно не спира изобщо Авенсис т25
Не съм съгласен - проблемът е да се обезвъздуши самият АБС (да преминат през него балончетата въздух).. А АБС е достатъчно сложна система с доста клапанчета, и 'резервоари', които не винаги са отворени и не винаги 'дават път' на балончетата да излязат...
Съответно - по някое време АБС все пак може да отвори даден клапан и пак да вкара въздух в системата...
Затова трябва да се спазва точно инструкцията за конкретния автомоби/АБС..
Съответно - по някое време АБС все пак може да отвори даден клапан и пак да вкара въздух в системата...
Затова трябва да се спазва точно инструкцията за конкретния автомоби/АБС..

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Мек педал на спирачки и съответно не спира изобщо Авенсис т25
И като не си съгласен колко точно ABS системи си обезвъздушил ;) Аз не го пиша това , ей така защото няма какво да правя. Правил съм го десетки пъти и гарантирам, че няма кола с механична помпа и ABS , които да не могат да се обезвъдушат по стандартния начин.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мек педал на спирачки и съответно не спира изобщо Авенсис т25
Зависи какво разбираш под стандартният начин... Да, някои АБС позволяват 'самообезвъздушаване' - при тях наистина потокът и наклоните в АБС са такива, че затворените клапанчета не пречат на постъпването на течност на самотек и изхвърлянето на балончетата въздух....
При други или трябва да ползваш сканер, за да накараш АБС да отвори клапанчетата, или да лъжеш АБС, че трябва да сработи/отвори клапанчетата (например вдигнат автомобил, ускоряване на колелата и удряне рязко спирачка)... Та при тези едва ли можеш да кажеш, че това е 'стандартния начин' на обезвъздушаване - както при автомобил без АБС...
Ако не се лъжа - някои АБС имаше и с допълнителни пробки за обезвъздушаване - при тях вероятно също става без скенер...
Проблемът е, че наистина има доста и различни АБС модули, всеки с различна конструция макар и с едно и също предназначение... Така, че 'гаранцията' - Франция
П.С. надявам се не бъркаш обезвъздушаването на колелата (въздухът е само между АБС и спирачното буталце) - там наистина всичко си е по стандартния начин.. И дори няма нужда да стартираш автомобила
Проблемите при повечето от марките започват, когато в камерките на самият АБС попадне въздух - тогава е циркът... Обикновено -това става когато не се контролира нивото в казанчето и се позволи да засмуче въздух към АБС, или при подмяна на АБС, главен цилиндър и т.н....
При други или трябва да ползваш сканер, за да накараш АБС да отвори клапанчетата, или да лъжеш АБС, че трябва да сработи/отвори клапанчетата (например вдигнат автомобил, ускоряване на колелата и удряне рязко спирачка)... Та при тези едва ли можеш да кажеш, че това е 'стандартния начин' на обезвъздушаване - както при автомобил без АБС...
Ако не се лъжа - някои АБС имаше и с допълнителни пробки за обезвъздушаване - при тях вероятно също става без скенер...
Проблемът е, че наистина има доста и различни АБС модули, всеки с различна конструция макар и с едно и също предназначение... Така, че 'гаранцията' - Франция

П.С. надявам се не бъркаш обезвъздушаването на колелата (въздухът е само между АБС и спирачното буталце) - там наистина всичко си е по стандартния начин.. И дори няма нужда да стартираш автомобила

Проблемите при повечето от марките започват, когато в камерките на самият АБС попадне въздух - тогава е циркът... Обикновено -това става когато не се контролира нивото в казанчето и се позволи да засмуче въздух към АБС, или при подмяна на АБС, главен цилиндър и т.н....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта