Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувай отговор
Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от BOz » 02 Окт 2024 12:51

Hursa написа: 02 Окт 2024 12:12Не знам
Аха, значи не знаеш, ама знаеш, че акумулатора от 50% заряд, за 5-6 минути вече е на 100% зареден и става източник на напрежение. И това викаш не е спекулация? tooth.gif ppp.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от Hursa » 02 Окт 2024 13:02

Ами не е, все пак е едно акумулаторче, незначително разредено от саморазреждането му през нощта, практически при нулева консумация. smile.gif
Все пак се състои от "химически елементи". Измерено е напрежението му в "студено състояние". След това е зареждано, загрява се, "възбуждат" се клетките, напрежението се променя.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от BOz » 02 Окт 2024 14:12

Hursa написа: 02 Окт 2024 13:02 Ами не е, все пак е едно акумулаторче, незначително разредено от саморазреждането му през нощта, практически при нулева консумация.
12.2 Волта викаш е незначително разредено? И за 5-6 минути става 100% заредено, така ли?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от Hursa » 02 Окт 2024 14:53

Казвам, че напрежението му се вдига за 5 6 минути, дори без да бъде зареждано. smile.gif Защото евентуално не е "разредено".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
FearSoft
Мнения: 584
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 100 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от FearSoft » 02 Окт 2024 15:12

След известно ровене из дебрите на интернет пространството и сверяване на няколко източника, установих следното:
При хибридните автомобили 12.6V се счита за зареден акумулатор, 12.2V - за 50%, a 11.5V - за разреден. Малко е странно, предвид широко известните изисквания за нормално състояние на акумулатор, но е факт, че те са предимно свързани с ICE (двигатели с вътрешно горене) и начинът им на стартиране - чрез стартер, липсващ при хибридите.
Очевидно идеята наистина е да се държат на по-ниско ниво, с оглед начина им на работа, само подпомагащ достигането на Ready състояние. Оттам поема хибридната батерия.
След следене на поведението за по-дълго време, зареждането работи леко като импулсно такова (trickle charge). Напрежението периодично играе между 12,2V и 12,6V. Явно така са го сметнали джапанките :D И може би именно поради това, ако оставиш колата включена, но не на Ready, където хибридната батерия работи, след около 10 мин. изкача аларма от типа "Натиснете бутон старт, защото акумулаторът е слаб" tooth.gif
Като цяло, не можем да се намесваме в начина за заряд и от нас се очаква да си караме колите редовно, да не ги зарязваме за дълго време (над 2-3 седмици, например) и винаги да сме на Ready, когато човъркаме по тях. Въпреки всичко (според мен), не пречи поне един път годишно да си ги зареждаме със специално зарядно, тип Smart, защото обикновено такова не върши работа, предвид по-високото крайно напрежение на този тип (Са) - 14.8-15V.
И да си имаме под ръка едно бустерче, за всеки случай wink.gif
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от slowtraveler » 02 Окт 2024 15:23

Адаш, за бустерчето съм съгласен, ама като занимаващ се в 'акумулаторната сфера' моля направи експеримент и върни тук отговора - дали все пак няма да съм прав :)
Т.е.ако го заредиш според логиката на външно зарядно 'догоре', съвсем скоро след поставянето му в автомобила акумулаторът ще бъде разреден отново до нивата, които смята за нормални 'зарядното на автомобила' :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
FearSoft
Мнения: 584
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 100 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от FearSoft » 02 Окт 2024 15:58

Със сигурност ще го направя :thumbsup: Така или иначе наближава студеното време и обикновено правя тази манипулация през Ноември. И кой каквото иска да казва, не ми отнема много усилия и време, а успявам да си поддържам акумулаторите в работно състояние доста повече от тези на познатите ми. Последният, който смених, беше на no name фирмата Accupower, и изкара над 8 г. Можеше и 9, ама нали взех новата кола и старата почна да се кара доста рядко от брад'четката ти и не ми се рискуваше да ми звъни за пътна помощ баш зимата tooth.gif
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от max-2 » 02 Окт 2024 17:07

Ако го заредиш на външно зарядно колата ще си помисли че много го зарежда и ще бутне напрежението още надолу tooth.gif stretcher.gif bash.gif
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
FearSoft
Мнения: 584
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 100 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от FearSoft » 02 Окт 2024 17:18

Може, не споря. Но поне ще съм направил едно циклиране, което не е малко cool.gif
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от BOz » 02 Окт 2024 18:49

FearSoft написа: 02 Окт 2024 15:12 Казвам, че напрежението му се вдига за 5 6 минути, дори без да бъде зареждано.
Как един здрав оловно-киселинен акумулатор може да има 12.2 Волта напрежение и да е зареден?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от slowtraveler » 02 Окт 2024 20:47

FearSoft написа: 02 Окт 2024 15:58 Така или иначе наближава студеното време
Обикновено в студено време напрежението се покачва - поне това забелязах при моите автомобили... Явно има температурна комепенсация..
BOz написа: 02 Окт 2024 18:49 Как един здрав оловно-киселинен акумулатор може да има 12.2 Волта напрежение и да е зареден
Ако го измериш веднага след отпадане на малко по-сериозен товар - химията и е нужно време 'да се размеси' (повърхностният слой на електролита и плочите)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от BOz » 02 Окт 2024 21:28

slowtraveler написа: 02 Окт 2024 20:47 Ако го измериш веднага след отпадане на малко по-сериозен товар
Това е за секунди. И няма нищо общо преди палене, когато акумулатора е стоял на "празен ход", какъвто е случая.
FearSoft написа: 10 Сеп 2024 10:21 Преди стартиране, акумулаторът е на 12,2V
Обратния ефект е по-вероятно да се наблюдава в по-продължително време. Особено в случаите когато няма паразитен товар (откачен).
Иначе логически си прав, може да измериш и 10 Волта при 100% заряд под товар. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от slowtraveler » 02 Окт 2024 22:06

BOz написа: 02 Окт 2024 21:28 Това е за секунди. И няма нищо общо преди палене, когато акумулатора е стоял на "празен ход", какъвто е случая.
'Празният ход' е нещо относително... Аз бях меко казано удивен да установя консумация над 3А, когато бях решил да измеря консумацията 'в покой' :)
Явно машинката бе решила да стартира компютри и т.н... След минута и нещо си спадна на около 20мА :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

pavlan
Мнения: 3
Регистриран на: 17 Май 2024 16:12
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Auris
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от pavlan » 02 Окт 2024 23:58

Да се включа и аз в темата за краткия живот на 12V акумулатор в хибрида :)
След като установих че акумулатора на Ауриса е оригиналния и е точно на 11г и в покой дава 12.2V,
реших да не си пробвам късмета колко още ще изкара :)
Взех от Тойота също оригинален - срещу съответната сума разбира се и уж с 3г или 100к км. гаранция.
Новия дава 12.6 след ден престой. Стария си го пазя още за всеки случай tooth.gif

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от BOz » 03 Окт 2024 09:08

pavlan написа: 02 Окт 2024 23:58 Стария си го пазя още за всеки случай
Ами зареди го де. И той ще дойде до приблизително 12.6. Не го дръж на 12.2, че не е здравословно.
slowtraveler написа: 02 Окт 2024 22:06 Аз бях меко казано удивен да установя консумация над 3А
И това след поне 30 минути престой? Което и няма много значение, защото 3А няма как да смъкнат напрежението на зареден акумулатор до стойностите, за които говорим.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: kanazuchy и 3 госта