Привет,
Налага се да източа почти пълен резервоар дизелово гориво на Прадо 120, 2005 г. Опитах с маркуч, влиза повече от един метър, но не достига до горивото. Моля за съвет как да го направя.
Източване на гориво Прадо 120
D-r Koch
- mapamop
- Мнения: 5214
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 590 пъти
Източване на гориво Прадо 120
Мнение от mapamop » 29 Сеп 2024 07:42
През входящия маркуч на филтъра отпред.
Чрез сваляне на кошницата в резервоара.
Изключвам момента да дупчиш резервоара.
Маркуча влиза на метър, защото иначе всеки лесно и бързо ще източи резервоара.
Чрез сваляне на кошницата в резервоара.
Изключвам момента да дупчиш резервоара.
Маркуча влиза на метър, защото иначе всеки лесно и бързо ще източи резервоара.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- slowtraveler
- Мнения: 6200
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 343 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Източване на гориво Прадо 120
Мнение от slowtraveler » 29 Сеп 2024 07:49
Вероятно вариантът е да се откачи маркуча, захранващ двигателя, и да се сложи помпичка за трансфер на гориво...
Навярно резервоарът е от две части, така, че трябва да се види дали по този начин трансферира/засмуква гориво и от другата част (БМВ имаше отделна помпа за трансфер на горивото).
П.С. наистина е добре да се изкаже колега с Прадо, който е наясно с техническата компановка, или поне да се погледне схемата... На Джипа решението бе с една горивна помпа в едната част на резервоара, която имаше втори вход за смукателя в другата ниска част от резервоара. И помпата по спомен можеше да се активира принудително 'в тестов режим' през софтуера - т.е. при аналогичен случай можеше да се използва щатната помпа, като само се откачи изходящият маркуч..
Навярно резервоарът е от две части, така, че трябва да се види дали по този начин трансферира/засмуква гориво и от другата част (БМВ имаше отделна помпа за трансфер на горивото).
П.С. наистина е добре да се изкаже колега с Прадо, който е наясно с техническата компановка, или поне да се погледне схемата... На Джипа решението бе с една горивна помпа в едната част на резервоара, която имаше втори вход за смукателя в другата ниска част от резервоара. И помпата по спомен можеше да се активира принудително 'в тестов режим' през софтуера - т.е. при аналогичен случай можеше да се използва щатната помпа, като само се откачи изходящият маркуч..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
D-r Koch
- mapamop
- Мнения: 5214
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 590 пъти
Източване на гориво Прадо 120
Мнение от mapamop » 30 Сеп 2024 14:34
Даже и резервоара е еднакъв. Кошницата не е, но това няма отншение към темата.
Само че:
Ще осмърдите цялото купе на нафта или бензин, без значение дали ще намокрите или не мокета с гориво.
Ще ти трябват поне 2 нови бързи връзки за кошницата към горивопроводите, защото едната с ушетата ще я смачкате докато я откопчеете и ще изпуска гориво. И двете имат вътре о-пръстени, които ще ги компрометирате, и ще трябва поне тях да смените.
На дизела горивопроводите са 3, на бензина са 2. Т.е. за дизела ще трябват или 3 пластмасови нови тръби с бързи връзки или 3 китайски куплунга.
За монтажния ринг на кошницата ще трябва ключ за целта и най-евтиния който си купих от китайците е 40 лева. И е от Chinesium, много вероятно. Т.е. може и да не си свърша работата с него още първия път.
Та доста по-евтино и безпроблемно е да закачите помпа на мястото на горивния филтър.
Със кошницата е по-бързо, но е по-рисково упражнението. Особено в гаража или пред блока.
Под колата вероятно върви метална тръба, която влиза в маркуч със скоба или бърза връзка, и от там маркучаотива във филтъра. По лесно и обратимо е с повече чакане и търпение да го източите тоя резервоар от там.
Липсва контекста защо ще го правите, и приемам че няма да се сменя резервоар. Ако ще сваляте резервоара, кошницата така или иначе се маха и отиваме на първата стратегия с демонтаж на кошницата.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
Обратно към “Общи технически въпроси”
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта