Колата не пали на моменти

Rosenrot
Мнения: 15
Регистриран на: 03 Окт 2017 17:28
Местоположение: София

Колата не пали на моменти

Мнение от Rosenrot » 22 Сеп 2024 18:20

Здравейте, колеги!

От известно време имам странен проблем с колата - Toyota Corolla 2006г, 81 KW.
След като я дадох за пребоядисване, няколко пъти колата отказа да запали - ключът завърта, таблото свети, но не се чува нищо и съответно не пали. След подаване на ток с кабели, пали веднага и след това няма проблем за известно време.
Днес сутринта отново не запали, независимо, че в рамките на предишните 24 часа бях минал около 320 километра.
Отидох да ми замерят акумулатора и ми казаха, че 100% е за смяна, но го включих да си го заредя сам и ми дава заряд 13.1 V, което е доста добре по моите разбирания.

Дайте съвет, защото откакто я имам тази кола един единствен път ми правеше подобен проблем и тогава ремонтирахме алтернатора.
А не ми се сменя акумулатор, ако е в добро състояние.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Колата не пали на моменти

Мнение от Ивайло Димов » 22 Сеп 2024 19:02

Моя и той така ,зареждаше се перфектно докато един ден не умря изведнъж-диагнозата мъртва клетка.

Rosenrot
Мнения: 15
Регистриран на: 03 Окт 2017 17:28
Местоположение: София

Колата не пали на моменти

Мнение от Rosenrot » 22 Сеп 2024 19:08

Въпросът е дали проблемът е в акумулатора, защото ми намирисва на алтернатор на мен.

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Колата не пали на моменти

Мнение от TATI » 22 Сеп 2024 19:45

13,1. е умрял акумулатор
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
gimara
Мнения: 1713
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 49 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

Колата не пали на моменти

Мнение от gimara » 22 Сеп 2024 20:32

Rosenrot написа: 22 Сеп 2024 18:20 Отидох да ми замерят акумулатора и ми казаха, че 100% е за смяна,
Rosenrot написа: 22 Сеп 2024 18:20 А не ми се сменя акумулатор, ако е в добро състояние.
Отидете на още едно място и ако там ви кажат, че е за смяна, го сменете, въпреки, че:
TATI написа: 22 Сеп 2024 19:45 13,1. е умрял акумулатор

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Колата не пали на моменти

Мнение от WoLF » 22 Сеп 2024 21:21

Симптом за отиваща си клетка. Ако го замерите преди палене ще е на 10V, независимо какво сте минали предния ден...
При заверката на гаранцията на новия ще видят как са напреженията на алтернатора :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
Митхат
Мнения: 3820
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 132 пъти

Колата не пали на моменти

Мнение от Митхат » 23 Сеп 2024 07:27

Това че вътре има ток...нищо не значи.
Иска си товарна вилка и като падне от 13v на 6/7 тогава ще се види колко държи.

Аватар
Akima
Мнения: 7442
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Колата не пали на моменти

Мнение от Akima » 23 Сеп 2024 11:11

Да не се бърка напрежение и стартов ток! bash.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Rosenrot
Мнения: 15
Регистриран на: 03 Окт 2017 17:28
Местоположение: София

Колата не пали на моменти

Мнение от Rosenrot » 23 Сеп 2024 11:21

Замерих го сутринта (зареждането беше снощи) и си беше пълен.
Но да, най-вероятно ще го тествам на още едно място, щом повечето сте на мнение, че проблемът идва от него.

gena_bs
Мнения: 1420
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 91 пъти

Колата не пали на моменти

Мнение от gena_bs » 23 Сеп 2024 13:11

Не ти трябва и вилка даже.
Един V-метър, с който следиш напрежението на акумулатора веднага след заряда.
Ако започва да пада бързо без товар от 13,7-14V (според зарядното напрежение), примерно до 12V и по-ниско, направо сменяй!
Но преди това задължително провери зареждането на акумулатора на автомобила. Както и новият дали е зареден достатъчно, че има изненади.
Късмет!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта