skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
По западните форуми виждам, че пилят вътре чашката където опира в клапана, в което има повече логика отколкото да се шлайфа работната повърхност отгоре, защото при неправилно шлайване, ще заминат разпределителните валове. Така че, май сам ще си ги шлайфам.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
По сервизно се сменя чашката. Колко ще я докараш на размер без инструменти е много спорно.
То всъщност в сервизното не пише и за газ.
Съмнява ме че ще има тема за пребит мотор. Скоро.
То всъщност в сервизното не пише и за газ.
Съмнява ме че ще има тема за пребит мотор. Скоро.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Шлайфа се клапана. Никой не пипа чашките. Направо свали главата и я дай да я обслужат. Вероятно си и за напасване на клапани ,освен за реглаж. Нова гарнитура е добре дошла на кола с неясен пробег ;) Болтовете си ги ползвай старите.
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
За 1000000000000 път:
Лифтъри НЕ СЕ ПИЛЯТ - от никоя страна.
"Шлайфистите", който режат "опашките" на клапаните също са за тричане.
1.Шлайфайте лице.
2.Направете си леглата и водачите.
3.Почистете и паснете клапаните.
4.Разбъркайте лифтърите и поръчайте останалата половина нови.
Ако не можете да си поръчате нови лифтъри на брой - пишете ми ЛС.
Лифтъри НЕ СЕ ПИЛЯТ - от никоя страна.
"Шлайфистите", който режат "опашките" на клапаните също са за тричане.
1.Шлайфайте лице.
2.Направете си леглата и водачите.
3.Почистете и паснете клапаните.
4.Разбъркайте лифтърите и поръчайте останалата половина нови.
Ако не можете да си поръчате нови лифтъри на брой - пишете ми ЛС.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Съгласен съм с Akima - това е най-разумният съвет... Повърхностите и на лифтъри, и на клапани, и на вал са повърхностно обработени за повишена твърдост и износоустойчивост.. Всяко механично въздействие (шлайфане), унищожава този повърхностен слой и следващият въпрос е 'ама що така бързо се износи)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Покрай наличието "на склад" при мен на оригинални употребявани лифтъри за по-големите кубатури много се забавлявам като звънне някой ентусиаст и ми разкаже как се е "разкопчал" клапан във високи обороти - заради изпилено "пънче" на лифтър.
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Може и да има тема за пребит мотор, но няма да е от мен. Колата е готова и съм много доволен от резултата. Перфектен празен ход, без никакви вибрации, силата на мотора си е като за около 150 коня вече, ауспухът стана доста по-тих.
Направих всички изпускателни клапани 0.40мм като шлайфах от вътрешната страна на чашките (лифтърите). "Пъпката" вътре в чашката оригинално е към 3.5мм, а клапаните са навътре от горната шайба над пружината с 1.6мм, така че има доста мегдан за пилене и няма как да се откопчее клапан.
Чашките са дебели само 2мм и челото (горната повърхност) не бих я пилил, да не говорим че ако шлайфането не е перфектно, може да замине и разпределителния вал.
Сега ще я карам само на бензин, докато не си настроя газовата както трябва. А може и за постоянно само на бензин да я карам вече. Карал съм много по-големи двигатели само на бензин и не е страшно.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Ако си направил хлабината на всички клапани, входящи и изходящи на 0.40 - мотора вече е пребит в моите очи и разбирания. В сервизното ръководство горната норма за хлабините на клапаните на 1ZZ-FE/1.8/129hp е 0.25мм за входящите и 0.35мм за изходящите. Много вероятно е и за този двигател да са подобни стойностите, и да има разлика нормата между входящ и изходящ клапан. И сигурно има защо да са го направили така, въпреки че няколко гайкаджии са ми казвали по различни поводи, че "Те Тойотците не разбират, или се вживяват излишно". В момента имаш вече недоотваряне на клапаните, заради прекомерната хлабина и на входящите тя гони 50% извън допуска, ако приемем че нормите са същите като на 1.8/129 коня.
Поне ще има накъде да ти се удължават клапаните и да набиват леглата, докато излязат от долния допуск.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Е колегата е писал, че е направил само изпускателните 0.40мм... Не вярвам 0.05мм да създадат проблем, въпреки, че е добре да се спазва инструкцията...
Все пак клапаните 'потъват' и намаляват това разстояние с износването..
Все пак клапаните 'потъват' и намаляват това разстояние с износването..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Аз се извинявам че проспах момента че са само изпускателните. Не знам какви са точно допуските на хлабините на този двигател. Вярно е че със времето клапаните "потъват" в главата, и се удължават, но 0.05-0.15мм при допуск 0.25-0.35 (ако приемем че хлабината е същата, като на 1.8), дава около 50% първоначално недоотваряне на изходящите клапани (за долната граница на допуска). При горната е ясно че е от сорта на 10%-15%.
Не във всички случаи клапана се издължава/потъва в главата. Лятото като мерих моите бяха на горната граница 0.25/0.35, че даже ми се струва да бяха тръгнали на охлабване нагоре със под 5 микрона.
В тази ситуация няма много голямо значение май - така или иначе клапаните на този мотор ще продължат да набиват леглата и да се удължават от температурата на газта, но за сметка на това противоизносващото покритие на чашката е заминало, та тя ще компенсира клапана. Вариант на саморегулиращи се клапани.
Не във всички случаи клапана се издължава/потъва в главата. Лятото като мерих моите бяха на горната граница 0.25/0.35, че даже ми се струва да бяха тръгнали на охлабване нагоре със под 5 микрона.
В тази ситуация няма много голямо значение май - така или иначе клапаните на този мотор ще продължат да набиват леглата и да се удължават от температурата на газта, но за сметка на това противоизносващото покритие на чашката е заминало, та тя ще компенсира клапана. Вариант на саморегулиращи се клапани.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Всмукателните не съм ги барал. Само ги проверих. Всички бяха между 0.25 и 0.30. Имаше един-два дето бяха малко над 0.30 (0.30 влиза лесно, 0.35 не влиза). Не съм сигурен, че има износоустойчиво покритие на чашките отдолу. Скоростта на отнемане на материал беше горе-долу постоянна за дадено време.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Откакто съм с газ на 4афе над 200000 км. проверявам и правя реглаж на 60- 100 хил., защото си е много занимавка. От записките бях изчислил, че клапаните ми потъват в леглата с 0.02 мм. на 10 -15 хил. км. За да се занимавам по-рядко ги правя на максималния допуск, но не повече с разместване и купуване на нови пулове.
В резултат на това двигателя става по-шумен, защото клапаните леко се чуват и върви по-слабо, отколкото може. С реглажа на клапаните се налага и реглаж на газта. Когато хлабините станат по-малки, колата започва да върви много и е време за реглаж.
Имам два изпускателни с шлайфани пулове, защото няма заводско достатъчно тънки. Възрастен майстор на глави ми каза, че е безопасно да се шлайфа до даден размер и след това се ремонтира главата.
В резултат на това двигателя става по-шумен, защото клапаните леко се чуват и върви по-слабо, отколкото може. С реглажа на клапаните се налага и реглаж на газта. Когато хлабините станат по-малки, колата започва да върви много и е време за реглаж.

Имам два изпускателни с шлайфани пулове, защото няма заводско достатъчно тънки. Възрастен майстор на глави ми каза, че е безопасно да се шлайфа до даден размер и след това се ремонтира главата.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Стъблото на клапана е освободено от странични натоварвания, поема ги чашката при тойота двг.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Но работи на свиване при отваряне - и това, когато натоварванията на стеблото са най-големи (особено значими - за "изпускателни" клапани) - това винаги води до отклонение от оста в направляващите движението му. (А и те компенсират, но не и изцяло, ако има странични натоварвания.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта