skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от AlexPP » 22 Сеп 2024 11:48
AlexPP
- mapamop
- Мнения: 5213
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 589 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от mapamop » 22 Сеп 2024 12:30
То всъщност в сервизното не пише и за газ.
Съмнява ме че ще има тема за пребит мотор. Скоро.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 106 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от vfr800 » 24 Сеп 2024 14:55
vfr800
- Akima
- Мнения: 7449
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 99 пъти
- Получена благодарност: 178 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от Akima » 24 Сеп 2024 15:42
Лифтъри НЕ СЕ ПИЛЯТ - от никоя страна.
"Шлайфистите", който режат "опашките" на клапаните също са за тричане.
1.Шлайфайте лице.
2.Направете си леглата и водачите.
3.Почистете и паснете клапаните.
4.Разбъркайте лифтърите и поръчайте останалата половина нови.
Ако не можете да си поръчате нови лифтъри на брой - пишете ми ЛС.
Akima
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от slowtraveler » 24 Сеп 2024 16:02
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Akima
- Мнения: 7449
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 99 пъти
- Получена благодарност: 178 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от Akima » 24 Сеп 2024 16:12
Akima
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от AlexPP » 26 Сеп 2024 23:42
Може и да има тема за пребит мотор, но няма да е от мен. Колата е готова и съм много доволен от резултата. Перфектен празен ход, без никакви вибрации, силата на мотора си е като за около 150 коня вече, ауспухът стана доста по-тих.
Направих всички изпускателни клапани 0.40мм като шлайфах от вътрешната страна на чашките (лифтърите). "Пъпката" вътре в чашката оригинално е към 3.5мм, а клапаните са навътре от горната шайба над пружината с 1.6мм, така че има доста мегдан за пилене и няма как да се откопчее клапан.
Чашките са дебели само 2мм и челото (горната повърхност) не бих я пилил, да не говорим че ако шлайфането не е перфектно, може да замине и разпределителния вал.
Сега ще я карам само на бензин, докато не си настроя газовата както трябва. А може и за постоянно само на бензин да я карам вече. Карал съм много по-големи двигатели само на бензин и не е страшно.
AlexPP
- mapamop
- Мнения: 5213
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 589 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от mapamop » 27 Сеп 2024 06:59
Ако си направил хлабината на всички клапани, входящи и изходящи на 0.40 - мотора вече е пребит в моите очи и разбирания. В сервизното ръководство горната норма за хлабините на клапаните на 1ZZ-FE/1.8/129hp е 0.25мм за входящите и 0.35мм за изходящите. Много вероятно е и за този двигател да са подобни стойностите, и да има разлика нормата между входящ и изходящ клапан. И сигурно има защо да са го направили така, въпреки че няколко гайкаджии са ми казвали по различни поводи, че "Те Тойотците не разбират, или се вживяват излишно". В момента имаш вече недоотваряне на клапаните, заради прекомерната хлабина и на входящите тя гони 50% извън допуска, ако приемем че нормите са същите като на 1.8/129 коня.
Поне ще има накъде да ти се удължават клапаните и да набиват леглата, докато излязат от долния допуск.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от slowtraveler » 27 Сеп 2024 07:15
Все пак клапаните 'потъват' и намаляват това разстояние с износването..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- mapamop
- Мнения: 5213
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 589 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от mapamop » 27 Сеп 2024 07:59
Не във всички случаи клапана се издължава/потъва в главата. Лятото като мерих моите бяха на горната граница 0.25/0.35, че даже ми се струва да бяха тръгнали на охлабване нагоре със под 5 микрона.
В тази ситуация няма много голямо значение май - така или иначе клапаните на този мотор ще продължат да набиват леглата и да се удължават от температурата на газта, но за сметка на това противоизносващото покритие на чашката е заминало, та тя ще компенсира клапана. Вариант на саморегулиращи се клапани.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от AlexPP » 27 Сеп 2024 09:11
AlexPP
- max-2
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от max-2 » 27 Сеп 2024 10:43
В резултат на това двигателя става по-шумен, защото клапаните леко се чуват и върви по-слабо, отколкото може. С реглажа на клапаните се налага и реглаж на газта. Когато хлабините станат по-малки, колата започва да върви много и е време за реглаж.

Имам два изпускателни с шлайфани пулове, защото няма заводско достатъчно тънки. Възрастен майстор на глави ми каза, че е безопасно да се шлайфа до даден размер и след това се ремонтира главата.
max-2
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от Hursa » 27 Сеп 2024 11:59
Hursa
max-2
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Мнение от Hursa » 27 Сеп 2024 12:13
Hursa
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост