Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
Monster
Мнения: 412
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 156 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 01 Сеп 2024 17:23

Софийския въздух предпочитам да го вдишвам само преминал през филтъра на климатика - не че и тогава става, но към момента не се чувствам комфортно да шофирам с противогаз. tooth.gif

MarinovN
Мнения: 1
Регистриран на: 02 Сеп 2024 12:35
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 XA50 2024
Благодарил/а: 1 път

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от MarinovN » 02 Сеп 2024 13:17

Здравейте, може ли някой да сподели как ви вдигат колата на крик. ХА50 гледам, че се вдига на точки под двигателя и отзад под багажника някъде. Как ви сменят гумаджиите гумите, като то отдолу всичко е пластмаса и аз поне не виждам къде да сложат крик/подемник? Има само тия точки за крика са резервна гума.

Аватар
ufer
Мнения: 2815
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 25 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от ufer » 02 Сеп 2024 13:44

В книжката трябва да са посочени точките за повдигане с крик или подемник. Те може и да са покрити с пластмаса, което не е добре, защото тя лесно се пука или чупи... :thumbsup:

Аватар
zorbata
Мнения: 336
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 45 пъти
Получена  благодарност: 58 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от zorbata » 05 Сеп 2024 12:07

И аз да извадя малко статистика и неща които ми направиха впечатление.
Скоростомера спрямо GPS има разлика(което е нормално) - на 50 км/ч е 4 км/ч, на 100 е 5 и на 150 е 6. Като винаги е повече от GPS-а.
На магистралата вдигнах 143 км/ч само в EV режим мисля че и още можеше, но имаше трафик.
Относно разхода на магистралата ми даде от 7,7/100 до 9,5/100 - при първото имам 30 км. в EV режим, а второто е в хибриден режим.
По останалата пътна мрежа например Буховци(там дето свършва магистралата)- В. Търново 113 км., ср. скорост 75 км/ч в HV режим разхода е 5,2/100.
А след това В. Търново - София 214 км., ср. ск. 90 км/ч в HV режим - 6,9/100.
Никоя от предишните ми коли(бензинови) не е давала такъв малък разход особено на магистрала.
Комбинацията от дв. и електрически такъв особено при изпреварване е особено подходяща и дава много голямо предимство.

На GR-а дори и Теслата не може да и избяга ;) - на излизане от Варна настигнах една тесла която караше с около 120-130, бях си включил круиза на 154(-6 на 148 да не прекалявам) и като застанах зад тази нея около 1-2 км. не се прибираше в дясно за да я изпреваря, присветнах и той реши че ще я настъпи ама не издържа много, че теслата над 140 май си харчи доста.
caryЦар

Аватар
Surf nation
Мнения: 7
Регистриран на: 31 Мар 2024 05:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Surf nation » 13 Сеп 2024 15:56

Здравейте, отскоро и аз съм горд собственик на Rav4 plug-in punk.gif Зареждам я със станция Wallbox pulsar plus 11kw(3 x 16A). На настройка макс колата дърпа само 3,6кв, както и при настройка на 16А, някой имал ли е такава ситуация, явно за макс зареждане трябва 32А монофазно

Мирослав Петков
Мнения: 281
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 93 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 13 Сеп 2024 19:11

Колега честито и безаварийно! Първо избий си от главата да зареждаш трифазно! Колата може да се зарежда само от една фаза, в твоя случай една от трите ти фази по 16 А. По добре монофазна зарядна с по висок ток! Второ за мен е напълно излишно бързо зареждане през деня за 2 часа и 40минути! :)
С оригиналното зарядно от 220 V вечер в гаража се зарежда максимум за 6 часа - докато спя.

Аватар
Ivo Varna
Мнения: 49
Регистриран на: 03 Мар 2023 17:50
Местоположение: Варна
Автомобил: RAV4 Plug-in
Благодарил/а: 66 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Ivo Varna » 13 Сеп 2024 21:59

Колегата Петков е прав. Използвай, докато все още я има нощната тарифа.За 2лв пробег 80-90км къде дават такова нещо. Станцията генерира и допълнителни топлинни загуби. А и за самата батерия бавното зареждане винаги е по-щадящата алтернатива. Карай и се кефи!

Мирослав Петков
Мнения: 281
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 93 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 16 Сеп 2024 19:47

Това шибано приложение на Тойота, пак започна да не ми записва маршрутите! Някой записва някой не записва. Не знам каква е причината , да прави това?

Аватар
Ivo Varna
Мнения: 49
Регистриран на: 03 Мар 2023 17:50
Местоположение: Варна
Автомобил: RAV4 Plug-in
Благодарил/а: 66 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Ivo Varna » 16 Сеп 2024 21:47

Не си само ти. Не знам приложението ли е виновно или свързаните услуги се бъгват. Опитвам се да намеря повтарящ се модел за тези бъгове, но все още съм в процес на търсене. Забелязах, че единия фактор е да изчакам 11 сек преди да потегля да ми изпише името като основен водач на мултимедията. Забелязах също, че ако веднага след паркирането в гаража затворя вратата (метална тип "летящо крило"), това се отразява на комуникацията между колата и сървъра - предполага се, че стените са си препятствие за радиовълните. Имах случай едва при повторно стартиране на автомобила да ми качи последния (предишния маршрут), което отдадох на припряното напускане на гаража.
от Ivo Dobrich » 16 Авг 2024
Втори ден мултимедията ме уведомява за липса на "notification" със сървърите на Тойота и голяма част от функциите на моб. приложение не работят. От София казаха, че в момента се работи по софтуера и това е причината. Очаквало се в рамките на седмица-две нещата да са приключили и да си получим ъпдейтите по въздуха.
PS: Срамувам се да си призная, но след като изтекоха двете седмици и помощта по въздуха така и не дойде взех нещата в свои ръце иии намерих къде бил проблема. Най-обидното е, че и аз се вързах на думите на момчетата от сервиза. Сега вече зная, че това е една много удобна стандартна реплика от тяхна страна както за измъкване в случаите, в които не са в състояние да разрешат проблема така и за печелене на време. А се срамувам ужасно, че подведох и други хора във форума.

eurosp
Мнения: 23
Регистриран на: 02 Сеп 2021 22:31
Местоположение: СОФИЯ
Автомобил: RAV4 HYBRID 2019
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от eurosp » 20 Сеп 2024 08:22

Мирослав Петков написа: 13 Сеп 2024 19:11 Колега честито и безаварийно! Първо избий си от главата да зареждаш трифазно! Колата може да се зарежда само от една фаза, в твоя случай една от трите ти фази по 16 А. По добре монофазна зарядна с по висок ток! Второ за мен е напълно излишно бързо зареждане през деня за 2 часа и 40минути! :)
С оригиналното зарядно от 220 V вечер в гаража се зарежда максимум за 6 часа - докато спя.
Искам да си сложа в офиса бърза зарядна станция. Да разбирам ли че и тя трябва да е монофазна?
Защото ако е така това означава,.че трябва да си пусна 6 кв. кабел до моето ел. табло и след това от него до станцията.Което ще е доста тегаво. А аз имам трифазен ток в офиса и ако колата може да зарежда трифазно нещата ще се случат лесно.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от slowtraveler » 20 Сеп 2024 08:30

Е щом имаш трифазно, значи имаш и монофазно - какви още кабели смяташ да опънеш :) Опциите ти за избор на зарядна станция са по-големи от тези, които имат само монофазно...
Друг е въпросът, че може да ти пада бушон на дадена фаза, защото трифазното обикновено позволява по-нисък ток на всяка фаза (по-слаб бушон).. Но ако е производствено захранването - едва ли би имало такъв проблем(ама и цената е друга :) ) .
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Monster
Мнения: 412
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 156 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 20 Сеп 2024 10:53

Аз в моя гараж съм с трифазен ток и както можеш да видиш от картинката в този мой пост за домашната ми зарядна станция, Равката дърпа ток само от едната фаза. Моята зарядна е 22 кw, което позволява по 32А на фаза, а Равката тегли максимум точно 32А от една от фазите (~7 kw). Ако зарядната станция е до трифазна, но до 11 kw, то максимума ще е 16А на фаза и освен ако станцията не позволява на колата да си дърпа ток монофазно, докато станцията го взима от няколко фази, то ще се зарежда два пъти по-бавно (3.5 kw вместо 7 kw). Иначе ако си вземеш монофазна станция няма проблем да я свършеж към трифазен ток - както каза slowtraveler, ще я вържеш на една от фазите, като естествено инсталацията трябва да позволява 32А от конкретната фаза.

eurosp
Мнения: 23
Регистриран на: 02 Сеп 2021 22:31
Местоположение: СОФИЯ
Автомобил: RAV4 HYBRID 2019
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от eurosp » 21 Сеп 2024 00:40

slowtraveler написа: 20 Сеп 2024 08:30 Е щом имаш трифазно, значи имаш и монофазно - какви още кабели смяташ да опънеш :) Опциите ти за избор на зарядна станция са по-големи от тези, които имат само монофазно...
Друг е въпросът, че може да ти пада бушон на дадена фаза, защото трифазното обикновено позволява по-нисък ток на всяка фаза (по-слаб бушон).. Но ако е производствено захранването - едва ли би имало такъв проблем(ама и цената е друга :) ) .
Щом питам значи има защо. Няма нужда да се чудиш какви кабели ще опъвам още. Трите фази са по 2,5 квадрата. Стана ли ясно?

Monster написа: 20 Сеп 2024 10:53 Аз в моя гараж съм с трифазен ток и както можеш да видиш от картинката в този мой пост за домашната ми зарядна станция, Равката дърпа ток само от едната фаза. Моята зарядна е 22 кw, което позволява по 32А на фаза, а Равката тегли максимум точно 32А от една от фазите (~7 kw). Ако зарядната станция е до трифазна, но до 11 kw, то максимума ще е 16А на фаза и освен ако станцията не позволява на колата да си дърпа ток монофазно, докато станцията го взима от няколко фази, то ще се зарежда два пъти по-бавно (3.5 kw вместо 7 kw). Иначе ако си вземеш монофазна станция няма проблем да я свършеж към трифазен ток - както каза slowtraveler, ще я вържеш на една от фазите, като естествено инсталацията трябва да позволява 32А от конкретната фаза.
До колкото разбирам от написаното в темата, която ми прати, дори и да взема трифазна станция тя пак ще дърпа само от едната фаза. При мен кабела е 2.5 кв а аз искам да зареждам с 7 киловата. Което няма как да стене ако с една фаза. Има ли станции които да дърпат ток от трите фази а да зареждат колата ....ако искат и на половин фаза ,но да е със 7 киловата?

Аватар
Monster
Мнения: 412
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 156 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 21 Сеп 2024 07:35

Станцията в работата ми е от ecars.bg и на нея зареждам Зоето трифазно на 22 kw, a Равката, когато я включа, на дисплея (когато работи) на станцията изписва 10А 6 kw, което аз го разбирам (може и погрешно), че станцията дърпа по 10А от всяка от фазите и после подава на колата монофазно 6 kw. Вметването "когато работи" не е случайно тъй като тази станция така и не успяха да я стабилизират софтуерно и през няколко месеца я пращат за ремонт, а това че дисплеят й работи, когато си поиска, вече дори не му обръщаме внимание като проблем, а сме го приели за "нормално".

Друг пример - на един гръцки остров ползвах една 11 kw публична зарядна като при първото ползване Равката зареждаше с под 3 kw (горе долу като от обикновен контакт). Писах на съпорта и ми казаха, че било нормално понеже колата ми зарежда монофазно, а станцията не може да работи на повече от 16А на фаза, та затова няма как да дърпам желаните от мен 32А. Да де, но след като споделих този факт в публичния апп за станцията, няколко дни по-късно ходих на същата станция и вече си зареждаше с 6 kw. Явно бяха пипнали някакви настройки да може и монофазно зареждащите коли да искат повече ток, който вече станцията да го дърпа от няколко фази.

Според мен вариантите са ти два:
1. Да си смениш захранващия кабел на трифазната инсталация да е поне 6 квадрата на фаза, за да не го мислиш (според мен е по-добрият вариант).
2. Да си вземеш трифазна 11 kw станция, за която провериш изрично че може да дърпа от няколко фази и после да подава на монофазно зареждащата кола 32А. Тук споменавам трифазна 11 kw, a не 22 kw, тъй като ще си сигурен, че станцията никога няма да се опита да дърпа повече от 16А от фаза и няма да имаш проблеми със съществуващата инсталация. Ако се спреш на този вариант и намериш станция, за която от личен опит докажеш, че зарежда Равката на 32А, то би било полезно да пуснеш една тема в секцията за зарядни станции. Аз в момента не мога да препоръчам конкретна 11 kw зарядна станция, която преразпределя тока от три фази към една, тъй като нямам личен досег с такава.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от slowtraveler » 21 Сеп 2024 07:43

eurosp написа: 21 Сеп 2024 00:40 Щом питам значи има защо
Просто даваш полвинчата информация и се налага да гадаем... Например колко ампера на фаза са ти бушоните (каква е партидата)... Защото масовите трифазни партиди са доста по-ограничени по ток на фаза от масовите монофазни... Т.е. има вероятност дори да пуснеш по-як кабел монофазно, пак да няма ефект...
Като гледам - би те устроила 11Квт станция... 7Квт е монофазна и с по-голям ток...
П.С. Monster ме е изпреварил с предложението за 11КВт tooth.gif :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта