1, 8 VVTi няма мощност
1, 8 VVTi няма мощност
Колеги, при Авенсис 2 с този двигател-129 к. с. , се забелязва следното. Тръгва добре на ниски обороти, до около 2500 се държи нормално, но след това набира скорост мудно. Обслужен, не пуши и гори масло, работи тихо и равномерно. Няма жило за дроселовата клапа. Какво ви идва наум по въпроса, бихте ли споделили? Има и газова уредба, с нея е пак така, така че дюзите явно не са проблемни.
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
1, 8 VVTi няма мощност
Теч на вакуум, от гумените изделия.
Свещи.
Бобини, опечени и напукани от жегата на мотора.
Износена верига и частите по ангренажната група.
Поиздухани клапани от газта.
Харесай си откъде да започнеш, и дали да започваш изобщо.
Свещи.
Бобини, опечени и напукани от жегата на мотора.
Износена верига и частите по ангренажната група.
Поиздухани клапани от газта.
Харесай си откъде да започнеш, и дали да започваш изобщо.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 17 Фев 2020 19:43
- Местоположение: Казанлък
- Автомобил: Toyota avensis t22 1.8vvti
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
1, 8 VVTi няма мощност
Записва ли някакви грешки, ако е от бобина ще работи неравномерно, може и от дросела да е .
1, 8 VVTi няма мощност
Уж от очевидните неща всичко е наред, свещи са сменяни, бобините на вид са добре, работи гладко и тихо. При високи обороти се чува лек шум, като от прекалено отваряне на дросел, нещо такова. Моите познания са от времето, когато колите имаха самодиагностика. На тази, вероятно и трябва диагностика. Аз се насочвам към неправилна работа на дросел или ВВТи клапан/промяна във ъгъла на зъбното колело спрямо вала, но дали са проблемни места и как се проверяват не зная.
1, 8 VVTi няма мощност
От кога го прави това, изведнъж ли стана или постепенно ? Чек-а свети ли, ако да, каква грешка дава ?
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
1, 8 VVTi няма мощност
При мен какво се случи:
- тресеше оборите на светофарите. Беше мързелива с ускорението и "моят си маршрут в града" беше стигнала до 11л/100км. разход в града. Извън града се въртеше около 6.5-7.2 като разход.
Подмених всички маркучи из коша на мотора. Измих дросела,и смених гарнитурите на входящия колектор и дросела. Смених уплътнението на капачката за маслото. Смених о-пръстена на тръбичката на щеката за маслото, и добавих липсващия пръстен на дръжката на щеката за маслото. Отпуших си клапана на картерните газове и смених гарнитурата на капака на клапаните. Изпрах дунапрена на charcoal canister. Измих масления клапан за VVT-i заедно с цедката му.
Градския разход падна на около 8.3-9.3 по колонка, според зависи от сезона, извънградския без магистрала беше около 5.4-5.9.
И така докато не стигнах до 360 000 пробег. Рязко ми скочи разхода на бензин, и мотора стана муден и мързелив с ускорението. Фактите в момента са:
- Верига която на първо студено палене изтраква. Като свалих капака на клапаните да меря хлабини, беше увиснала между зъбните колела със около сантиметър надолу, а трябва да е изпъната, или незабележимо с просто око увиснала. Не съм я мерил както е според сервизното - директно си поръчах нова верига и частите за ангренажната група.
- Разход в града от порядъка на 10-11/100, извън града трудно я удържам на разход от 8/100.
- Налягането в бензинопровода е в горната половина на допуска,
- компресията е в допустимите граници, като е близо до максимума
- хлабините на клапаните са на горната граница
*Лампи нямам светещи, показателите на дългия и късия трим в момента са си приемливи, сондите си се движат нормално като волтаж, но си е гладна и мързелива.
Затова ти казах да си избереш откъде да започнеш, или изобщо дали да започнеш. Аз си чакам доставката на комплекта за веригата и ще сменям сам, защото сервизите на които имам доверие ми отказаха да я сменят дори и за пари.
- тресеше оборите на светофарите. Беше мързелива с ускорението и "моят си маршрут в града" беше стигнала до 11л/100км. разход в града. Извън града се въртеше около 6.5-7.2 като разход.
Подмених всички маркучи из коша на мотора. Измих дросела,и смених гарнитурите на входящия колектор и дросела. Смених уплътнението на капачката за маслото. Смених о-пръстена на тръбичката на щеката за маслото, и добавих липсващия пръстен на дръжката на щеката за маслото. Отпуших си клапана на картерните газове и смених гарнитурата на капака на клапаните. Изпрах дунапрена на charcoal canister. Измих масления клапан за VVT-i заедно с цедката му.
Градския разход падна на около 8.3-9.3 по колонка, според зависи от сезона, извънградския без магистрала беше около 5.4-5.9.
И така докато не стигнах до 360 000 пробег. Рязко ми скочи разхода на бензин, и мотора стана муден и мързелив с ускорението. Фактите в момента са:
- Верига която на първо студено палене изтраква. Като свалих капака на клапаните да меря хлабини, беше увиснала между зъбните колела със около сантиметър надолу, а трябва да е изпъната, или незабележимо с просто око увиснала. Не съм я мерил както е според сервизното - директно си поръчах нова верига и частите за ангренажната група.
- Разход в града от порядъка на 10-11/100, извън града трудно я удържам на разход от 8/100.
- Налягането в бензинопровода е в горната половина на допуска,
- компресията е в допустимите граници, като е близо до максимума
- хлабините на клапаните са на горната граница
*Лампи нямам светещи, показателите на дългия и късия трим в момента са си приемливи, сондите си се движат нормално като волтаж, но си е гладна и мързелива.
Затова ти казах да си избереш откъде да започнеш, или изобщо дали да започнеш. Аз си чакам доставката на комплекта за веригата и ще сменям сам, защото сервизите на които имам доверие ми отказаха да я сменят дори и за пари.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
1, 8 VVTi няма мощност
Сервизите станаха като гумаджиите, имат прекалено много работа и започнаха да си подбират коя кола да правят. А поне 60% са некомпетентни и самоуки. Инженери със сервизи има много малко, такива завършили техникум не са много, повечето са се учили в процеса на работа, което не е супер реклама, масово за да разберат какъв е проблемът на колата, сменят части докато не уцелят дефектната, ако уцелят.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
1, 8 VVTi няма мощност
Какво разбираш под мудно? На коя предавка?
Нали не очакваш тия 129 коня да са пъргави на това купе?
От кога я имаш тази кола?
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
1, 8 VVTi няма мощност
Колата е по-мудна от Карина 1,6 116 кс. Не се чувства да "дърпа" на никакви обороти. На 300 000 км е реални. За катализатора не се бях сетил.
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
1, 8 VVTi няма мощност
Ами аз доколкото разбирам колата ускорява противно на логиката- тръгва по-бързо в ниските обороти,а след 2500 оборота ускорява по-мудно. Ясно е обяснено според мен и говори за проблем със смес, ел. система, гориво, VVTi система и какво ли не според мен. 129 коня не са никак малко и ускорение по каталог 10 сек. е доста добро и доста по-пъргаво и бързо от чисто нова Корола 1.5 123 коня! Е , определено не е пъргав като първия Авенсис от 98-ма 2.0 128 коня, който с тия коне бяга до 100 км/ч. за 9 секунди,което е много добро.
А Carina 1.6 е 107 коня или 99 коня, няма такава 116 коня доколкото зная.
Винаги ми е било интересно Карина 1.6 мудна ли е и има ли ряз поне на първа при тръгване

TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
1, 8 VVTi няма мощност
Карината върви според очакванията за този двигател, ряз има от 4800 оборота, където е най-висок въртящият момент, а другата кола-няма ряз на никакви обороти. На ниските обороти просто върви нормално. На по-високи се усеща, че не върви. Тя е на мой познат. Ще се ходи на майстор, фен на марката, дано има се оправи лесно проблемът.
Последно промяна от Златин на 14 Сеп 2024 21:35, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 17 Фев 2020 19:43
- Местоположение: Казанлък
- Автомобил: Toyota avensis t22 1.8vvti
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
1, 8 VVTi няма мощност
Да се направи една диагностика ,за да се види дали няма нещо да цъфне .Колегата казва ,че и на газ е същото положение ..все още си мисла за катализатора ,щото другото може да е тръгнал некой клапан
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 17 Фев 2020 19:43
- Местоположение: Казанлък
- Автомобил: Toyota avensis t22 1.8vvti
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
1, 8 VVTi няма мощност
Ако гори масло напълно е възможно да се е запушил катализатора, иначе на диагностика ще светне ако има проблем с vvti
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта