1, 8 VVTi няма мощност

Златин
Мнения: 61
Регистриран на: 02 Ное 2009 09:35
Местоположение: Троян

1, 8 VVTi няма мощност

Мнение от Златин » 11 Сеп 2024 10:46

Колеги, при Авенсис 2 с този двигател-129 к. с. , се забелязва следното. Тръгва добре на ниски обороти, до около 2500 се държи нормално, но след това набира скорост мудно. Обслужен, не пуши и гори масло, работи тихо и равномерно. Няма жило за дроселовата клапа. Какво ви идва наум по въпроса, бихте ли споделили? Има и газова уредба, с нея е пак така, така че дюзите явно не са проблемни.

Аватар
mapamop
Мнения: 5193
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 579 пъти

1, 8 VVTi няма мощност

Мнение от mapamop » 11 Сеп 2024 11:32

Теч на вакуум, от гумените изделия.
Свещи.
Бобини, опечени и напукани от жегата на мотора.
Износена верига и частите по ангренажната група.
Поиздухани клапани от газта.

Харесай си откъде да започнеш, и дали да започваш изобщо.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Stanislav96
Мнения: 164
Регистриран на: 17 Фев 2020 19:43
Местоположение: Казанлък
Автомобил: Toyota avensis t22 1.8vvti
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 10 пъти

1, 8 VVTi няма мощност

Мнение от Stanislav96 » 11 Сеп 2024 16:21

Записва ли някакви грешки, ако е от бобина ще работи неравномерно, може и от дросела да е .

Златин
Мнения: 61
Регистриран на: 02 Ное 2009 09:35
Местоположение: Троян

1, 8 VVTi няма мощност

Мнение от Златин » 12 Сеп 2024 09:37

Уж от очевидните неща всичко е наред, свещи са сменяни, бобините на вид са добре, работи гладко и тихо. При високи обороти се чува лек шум, като от прекалено отваряне на дросел, нещо такова. Моите познания са от времето, когато колите имаха самодиагностика. На тази, вероятно и трябва диагностика. Аз се насочвам към неправилна работа на дросел или ВВТи клапан/промяна във ъгъла на зъбното колело спрямо вала, но дали са проблемни места и как се проверяват не зная.

mano
Мнения: 15
Регистриран на: 06 Авг 2024 08:39
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Avensis T25

1, 8 VVTi няма мощност

Мнение от mano » 12 Сеп 2024 10:30

От кога го прави това, изведнъж ли стана или постепенно ? Чек-а свети ли, ако да, каква грешка дава ?

Аватар
mapamop
Мнения: 5193
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 579 пъти

1, 8 VVTi няма мощност

Мнение от mapamop » 12 Сеп 2024 11:02

При мен какво се случи:
- тресеше оборите на светофарите. Беше мързелива с ускорението и "моят си маршрут в града" беше стигнала до 11л/100км. разход в града. Извън града се въртеше около 6.5-7.2 като разход.
Подмених всички маркучи из коша на мотора. Измих дросела,и смених гарнитурите на входящия колектор и дросела. Смених уплътнението на капачката за маслото. Смених о-пръстена на тръбичката на щеката за маслото, и добавих липсващия пръстен на дръжката на щеката за маслото. Отпуших си клапана на картерните газове и смених гарнитурата на капака на клапаните. Изпрах дунапрена на charcoal canister. Измих масления клапан за VVT-i заедно с цедката му.
Градския разход падна на около 8.3-9.3 по колонка, според зависи от сезона, извънградския без магистрала беше около 5.4-5.9.

И така докато не стигнах до 360 000 пробег. Рязко ми скочи разхода на бензин, и мотора стана муден и мързелив с ускорението. Фактите в момента са:
- Верига която на първо студено палене изтраква. Като свалих капака на клапаните да меря хлабини, беше увиснала между зъбните колела със около сантиметър надолу, а трябва да е изпъната, или незабележимо с просто око увиснала. Не съм я мерил както е според сервизното - директно си поръчах нова верига и частите за ангренажната група.
- Разход в града от порядъка на 10-11/100, извън града трудно я удържам на разход от 8/100.
- Налягането в бензинопровода е в горната половина на допуска,
- компресията е в допустимите граници, като е близо до максимума
- хлабините на клапаните са на горната граница

*Лампи нямам светещи, показателите на дългия и късия трим в момента са си приемливи, сондите си се движат нормално като волтаж, но си е гладна и мързелива.

Затова ти казах да си избереш откъде да започнеш, или изобщо дали да започнеш. Аз си чакам доставката на комплекта за веригата и ще сменям сам, защото сервизите на които имам доверие ми отказаха да я сменят дори и за пари.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

1, 8 VVTi няма мощност

Мнение от LEXUS » 14 Сеп 2024 13:42

Сервизите станаха като гумаджиите, имат прекалено много работа и започнаха да си подбират коя кола да правят. А поне 60% са некомпетентни и самоуки. Инженери със сервизи има много малко, такива завършили техникум не са много, повечето са се учили в процеса на работа, което не е супер реклама, масово за да разберат какъв е проблемът на колата, сменят части докато не уцелят дефектната, ако уцелят.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

1, 8 VVTi няма мощност

Мнение от Ивайло Димов » 14 Сеп 2024 16:12

Възможна причина може да е и задръстен катализатор .

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

1, 8 VVTi няма мощност

Мнение от TATI » 14 Сеп 2024 16:20

Златин написа: 11 Сеп 2024 10:46 Тръгва добре на ниски обороти, до около 2500 се държи нормално, но след това набира скорост мудно.
Какво разбираш под мудно? На коя предавка?
Нали не очакваш тия 129 коня да са пъргави на това купе?
От кога я имаш тази кола?
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Златин
Мнения: 61
Регистриран на: 02 Ное 2009 09:35
Местоположение: Троян

1, 8 VVTi няма мощност

Мнение от Златин » 14 Сеп 2024 17:00

Колата е по-мудна от Карина 1,6 116 кс. Не се чувства да "дърпа" на никакви обороти. На 300 000 км е реални. За катализатора не се бях сетил.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

1, 8 VVTi няма мощност

Мнение от LEXUS » 14 Сеп 2024 17:03

Ами аз доколкото разбирам колата ускорява противно на логиката- тръгва по-бързо в ниските обороти,а след 2500 оборота ускорява по-мудно. Ясно е обяснено според мен и говори за проблем със смес, ел. система, гориво, VVTi система и какво ли не според мен. 129 коня не са никак малко и ускорение по каталог 10 сек. е доста добро и доста по-пъргаво и бързо от чисто нова Корола 1.5 123 коня! Е , определено не е пъргав като първия Авенсис от 98-ма 2.0 128 коня, който с тия коне бяга до 100 км/ч. за 9 секунди,което е много добро.

Златин написа: 14 Сеп 2024 17:00 Колата е по-мудна от Карина 1,6 116 кс.
Винаги ми е било интересно Карина 1.6 мудна ли е и има ли ряз поне на първа при тръгване cool.gif А Carina 1.6 е 107 коня или 99 коня, няма такава 116 коня доколкото зная.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Златин
Мнения: 61
Регистриран на: 02 Ное 2009 09:35
Местоположение: Троян

1, 8 VVTi няма мощност

Мнение от Златин » 14 Сеп 2024 21:32

Карината върви според очакванията за този двигател, ряз има от 4800 оборота, където е най-висок въртящият момент, а другата кола-няма ряз на никакви обороти. На ниските обороти просто върви нормално. На по-високи се усеща, че не върви. Тя е на мой познат. Ще се ходи на майстор, фен на марката, дано има се оправи лесно проблемът.
Последно промяна от Златин на 14 Сеп 2024 21:35, променено общо 1 път.

Stanislav96
Мнения: 164
Регистриран на: 17 Фев 2020 19:43
Местоположение: Казанлък
Автомобил: Toyota avensis t22 1.8vvti
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 10 пъти

1, 8 VVTi няма мощност

Мнение от Stanislav96 » 14 Сеп 2024 21:34

mapamop написа: 11 Сеп 2024 11:32 Е , определено не е пъргав като първия Авенсис от 98-ма 2.0 128 коня, който с тия коне бяга до 100 км/ч. за 9 секунди,което е много добро
Това е един от най здравите двигатели правен някога!

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

1, 8 VVTi няма мощност

Мнение от Ивайло Димов » 14 Сеп 2024 21:48

Да се направи една диагностика ,за да се види дали няма нещо да цъфне .Колегата казва ,че и на газ е същото положение ..все още си мисла за катализатора ,щото другото може да е тръгнал некой клапан

Stanislav96
Мнения: 164
Регистриран на: 17 Фев 2020 19:43
Местоположение: Казанлък
Автомобил: Toyota avensis t22 1.8vvti
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 10 пъти

1, 8 VVTi няма мощност

Мнение от Stanislav96 » 14 Сеп 2024 22:00

Ако гори масло напълно е възможно да се е запушил катализатора, иначе на диагностика ще светне ако има проблем с vvti

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта