Напомпай ги с азот и няма да имаш този проблем.
Азот в гумите
zorbata
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от slowtraveler » 06 Сеп 2024 18:01
Уверен съм, че ги е напомпал с поне 78% азот

Затова вместо да помпате с азот, си помпете гумите зимата в голям студ - тогава ще вкарате по-малко влага в гумите и ефектът от промяна на налягането при промяна на температурата ще е минимален, защото реално водните пари се разширяват и свиват при промяна на температурата и променят налягането в гумата

Просто някои рекламират помпенето на гумите със 'сух азот' (като че ли има мокър


Filbor, да, вероятно не уточних какво имам предвид под 'проблеми' - излишно съобразяване с автомобила

Онзи ден с минаването ми по Тракия като гледам съм врътнал около 550-600км... Т.е. зареждането би отнело сигурно около 2.5-3 часа ако зарядните станции са винаги свободни... Ами това е 50% от времето за пътуване...
Дали има проблем - разбира се че няма... Просто тези 3 часа предпочитам да ги оползотворя на маса с приятели

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от Hursa » 08 Сеп 2024 15:07
Проблема е, че кондензират/изпаряват - и така променят обема си около и над 1000 пъти. (Разширяването и свиването им е практически еднакво с другите съставки на въздуха.)
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от slowtraveler » 08 Сеп 2024 23:09

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- zorbata
- Мнения: 344
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 53 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от zorbata » 10 Сеп 2024 00:04
Мога да поспоря, но ще дам за пример само, че самолетните гуми се помпат с азот.
zorbata
WoLF
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от slowtraveler » 10 Сеп 2024 10:01
С кое да поспориш - че и сега са напомпани с поне 78% азот ?


За самолетните гуми - не споря - това си е всеизвестен факт. Само дето самолетната гума може да има температурна разлика от над 100С. Самолетът може да излети от място, където асфалта е нагрят до над 50С (дори и да не отчитаме допълнителното загряване от въртене на натоварена гума с висока скорост), и след 20 минути да е на място, където температурата е -65С. След което да кацне пак на горещо място, че и удряйки спирачки, с което ще нагрееш гумите до много високи температури (това е и едно от ограниченията за това колко скоро може да излети самолет след като е кацнал - трябва му време за охлаждане на гуми/спирачки). Тези водни пари (особено при високото налягане в самолетните гуми - вкарани са по-голямото количество водни пари) ще окажат много по-голямо въздействие върху налягането, отколкото при лек автомобил, чиято температура на гумите я се промени с 20С, я не, а и я има 10гр вода, я не...
Лично на мен никога не ми е пречило есен да си проверя налягането на гумите и да го направя 'малко над горна граница за натоварване на празен автомобил' - така се случва зимата в студовете да се изравни с налягането на празен автомобил, а към лятото малко или много гумите са изпуснали част от въздуха. Та следващата нужда от припомпване е следващата есен (или дълго пътуване с натоварен автомобил)
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от Hursa » 10 Сеп 2024 13:37
Поспорете все пак, поне малко.

Hursa
Mcl
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от slowtraveler » 10 Сеп 2024 21:59
И да и не



А общо взето всичките са в нехерметизиран отсек, оставени на външните влияния (затова и редовно загиват нелегални пътници, криещи се в колесника)...
Не, прави се точно заради стабилността на гумите и намалено окисление на гумата от кислорода разбира се...
Но пожароопасността в случая не е приоритет (нито е сериозна опасност) - има термодатчици - ако е 'гореща' гумата при излитане - можеш да я оставиш минута-две 'навън' да се охлади

А ако е гореща при кацане - има стопяеми вложки, които да изпуснат гумата и предотварят взрива...
Но не е сериозно да се сравняват условията, на които е подложена една самолетна, и една автомобилна гума

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от Hursa » 10 Сеп 2024 23:20
Но както и да е - въпроса все пак беше съвсем различен - дали гумите "напомпани" с азот биха "загубили от налягането си" при по-хладно време. И ако "не" или "да" - защо

Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мнение от slowtraveler » 11 Сеп 2024 00:00
Неправилно тълкуване... Веригата събития е много по-дълга... Не 'взрив на гумата' предизвиква запалване, а срязването на гумата при висока скорост предизвиква разпадане на гумата на парчета, едно от които удря резервоара, като вероятно дори не енергията от парчето, а заради резонансно събитие (концентриране на вълните в една точка при отразяването от стените), той се пробива.. Запалването се получава при попадане на гориво в нагорещеният двигател, и опит на двигателя да го изгори (получава преобогатена смес)... Газът/азотът е бил разнесен в първите части от секундата, и не би оказал каквото и да е влияние дори да бе чист кислород в гумата).. И да, взрив на гума на самолет е събитие, по-тежко от взрив на гума на камион, но не предизвиква пожар от само себе си (за съжаление преди дни двама американци ot Делта еърлайнс загинаха, а един бе тежко ранен при взрив на такава гума - по спомен още преди демонтажа на гума тя трябва да бъде изпусната, което явно е пропуснато)..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Hursa
- WoLF
- Мнения: 3467
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 700 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
Азот в гумите
Мнение от WoLF » 11 Сеп 2024 00:14




WoLF
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта