Повече масло

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Повече масло

Мнение от max-2 » 27 Авг 2024 14:11

Нали сега всички сте загрижени за катализаторите заради ГТП. Това е една предпоставка за занинаване на екологичните показатели на автомобила.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Повече масло

Мнение от Ивайло Димов » 27 Авг 2024 15:52

Всички ДВГ имат запас в картера за повишаване на нивото ,в крайна сметка тва е течност която има различен обем при различни температури .Освен това и при кратки градски разстояния зимата по стените на картера се образува конденз,бензинови пари ,пикаещи дюзи ,недовършени регенерации и лееща са нафта в картера.Много съвременни бензинови ДВГ с директно впръскване също наливат гориво в картера .Инжинерите проектиращи ДВГ залагат всички условия ,продължително каране под голям наклон ,offroad ...и т.н.
Разликата между мин и макс е около литър,една от заблудите е дa се налива посредата ...митологии .Масло се сипва колкото е посочил производителя ,но дори и да се прелее малко това не е фатално .Защо има минимум е ясно -шнорхела на помпата може да остане на сухо и да не подава количество което да е достатъчно за смазване ,максимума е за отмятане на точното количество при смяна и последващ контрол при експлоатация .Колегата ,за да спи спокойно вече му се даде вариант ,лесен ,евтин и ефективен :cheers:

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Повече масло

Мнение от nov » 27 Авг 2024 15:58

Ивайло Димов написа: 27 Авг 2024 15:52 една от заблудите е дa се налива посредата ...митологии
Би ли пояснил защо, във всички юзър менюъли , които съм имал винаги е пишело "на средата" да е нивото. Това пак инженерите го казват, на мислиш ли, че като нивото е на макс, а дори и над макс, прави по-високо налягане и в зависимост от количеството "над" е твърде възможно да избие отнякъде, колкото и изправен да е един двигател? Или бъркам?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Повече масло

Мнение от Ивайло Димов » 27 Авг 2024 16:32

А защо не казват "ДВГ събира4.5 литра ама налейте 4 " .Винаги на моите коли съм го държал на макс ,на служебните също.Проблеми не е имало.
В скоростната кутия и хидравликата пак ли "на средата" ?

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Повече масло

Мнение от nov » 27 Авг 2024 16:50

Ивайло Димов написа: 27 Авг 2024 16:32 А защо не казват "ДВГ събира4.5 литра ама налейте 4 " .Винаги на моите коли съм го държал на макс ,на служебните също.Проблеми не е имало.
Моето масло и аз го държа на макс, но НИКОГА НАД макс (то в това беше и въпроса ми към теб) - и аз проблеми не съм имал.
Ивайло Димов написа: 27 Авг 2024 16:32 В скоростната кутия и хидравликата пак ли "на средата" ?
Излишно е точно на теб да обяснявам и не виждам логика защо го задаваш този въпрос - на някои скоростни кутии (на Хонда например) има щека за нивото на маслото в самата кутия, дори е с две различни разграфявания за минимум и максимум в зависимост от дали се мери на студен или топъл мотор, на други коли, като моя ориз има пробка за ниво отстрани на кутията (а също и на раздатката, както и на диф-а) и за там производителя е казал 500 до 550 грама (ориентировъчно, защото трудно се източва до нула масло от диф,кутия дори и девеге, остава някакво макар и минимално количество от старото), а в други мислени коли, като на предното ми Волво със стария Айсин 6 степенния TF80-SC там е елементарно направено, казва се да се загрее маслото до 60 градуса в кутията (диагностиката е свързана и го показва) и за пръв път тогава видях "пробка в пробката за ниво" - като там в юзър менюъла се казва, наливат се 7 литра масло, развинтва се вътрешната пробка и когато тънката струя започне да става от струя на капки (не е казано на какъв интервал секунди да са капките) се завинтва и нивото ти е това. Понеже 2 пъти съм сменял масло там обикновено изтича около 100-150 грама масло.Никога и никакви проблеми не съм имал, Сега на това не знам как е защото е с 8 степенния зет еф и го обслужвам във Волво.
Та понятието за кутията "на средата" - тук не важи, а е описано къде какво и как, плюс това в тия възли нямаш процес на горене.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Повече масло

Мнение от Ивайло Димов » 27 Авг 2024 17:09

tooth.gif В доста кутии е желателно дори 50-100 мл отгоре ,през пробката за наливане в 99 % от случаите зор ще напълниш 2 литра примерно ,аз го наливам през отвора на датчика за задна светлина .Има начин и през пробката но трябва с компресор и уред ,със шприц...забрави освен ако не си на естакада tooth.gif .Пробвал съм го ,голяма цапатория.

Налягането в ДВГ естествено че ще създаде проблем ако прелееш -1 литър примерно ,и първото место от дето ще избие е щеката .Докато маслото стигне коляновия вал и да почне да го "бие" бая тря препълниш картера .Тук 500 мл са бел кахър ...неколко недовършени пасивни регенерации и си готов с нафта повишила количеството.

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Повече масло

Мнение от BOz » 27 Авг 2024 17:19

Ивайло Димов написа: 27 Авг 2024 16:32 Винаги на моите коли съм го държал на макс ,на служебните също.Проблеми не е имало.
Ами как очакваш да имаш проблем като си го държал в определените граници?
Ето ти сервизен бюлетин, който лично аз го изпитах (стигнах до него) с около 300 грама над макса.
Изображение
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Повече масло

Мнение от Ивайло Димов » 27 Авг 2024 17:23

offtopic.gif Ако колата има датчик за ниво е нормално да набие грешка ,заложено е в софтуера :thumbsup: Има ся некви нови въздушни филтри с кече преди хартията ,некои коли си го дирят (вероятно изчисляват по МАP или MAF ) без тва кече бичи грешки и отказва да стартира.Секви ситуации има в съвременния автопарк :thumbsup:

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Повече масло

Мнение от BOz » 27 Авг 2024 20:55

Ивайло Димов написа: 27 Авг 2024 15:52 Ако колата има датчик
В случая няма нищо. Просто става проблем от малкото ниво над макса.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Повече масло

Мнение от slowtraveler » 27 Авг 2024 21:51

Ивайло Димов написа: 27 Авг 2024 17:09 Докато маслото стигне коляновия вал и да почне да го "бие" бая тря препълниш картера .
Пак зависи от двигателя. Някои имат доста плитки картери. И 'зъбчета' на противотежестите, които да загребват маслото и да го хвърлят към цилиндъра/буталото..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта