Повече масло
max-2
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Повече масло
Мнение от Ивайло Димов » 27 Авг 2024 15:52
Разликата между мин и макс е около литър,една от заблудите е дa се налива посредата ...митологии .Масло се сипва колкото е посочил производителя ,но дори и да се прелее малко това не е фатално .Защо има минимум е ясно -шнорхела на помпата може да остане на сухо и да не подава количество което да е достатъчно за смазване ,максимума е за отмятане на точното количество при смяна и последващ контрол при експлоатация .Колегата ,за да спи спокойно вече му се даде вариант ,лесен ,евтин и ефективен

Ивайло Димов
- nov
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 42 пъти
Повече масло
Мнение от nov » 27 Авг 2024 15:58
Би ли пояснил защо, във всички юзър менюъли , които съм имал винаги е пишело "на средата" да е нивото. Това пак инженерите го казват, на мислиш ли, че като нивото е на макс, а дори и над макс, прави по-високо налягане и в зависимост от количеството "над" е твърде възможно да избие отнякъде, колкото и изправен да е един двигател? Или бъркам?
Дизел САМО дънки!!!
nov
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Повече масло
Мнение от Ивайло Димов » 27 Авг 2024 16:32
В скоростната кутия и хидравликата пак ли "на средата" ?
Ивайло Димов
- nov
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 42 пъти
Повече масло
Мнение от nov » 27 Авг 2024 16:50
Моето масло и аз го държа на макс, но НИКОГА НАД макс (то в това беше и въпроса ми към теб) - и аз проблеми не съм имал.Ивайло Димов написа: ↑27 Авг 2024 16:32 А защо не казват "ДВГ събира4.5 литра ама налейте 4 " .Винаги на моите коли съм го държал на макс ,на служебните също.Проблеми не е имало.
Излишно е точно на теб да обяснявам и не виждам логика защо го задаваш този въпрос - на някои скоростни кутии (на Хонда например) има щека за нивото на маслото в самата кутия, дори е с две различни разграфявания за минимум и максимум в зависимост от дали се мери на студен или топъл мотор, на други коли, като моя ориз има пробка за ниво отстрани на кутията (а също и на раздатката, както и на диф-а) и за там производителя е казал 500 до 550 грама (ориентировъчно, защото трудно се източва до нула масло от диф,кутия дори и девеге, остава някакво макар и минимално количество от старото), а в други мислени коли, като на предното ми Волво със стария Айсин 6 степенния TF80-SC там е елементарно направено, казва се да се загрее маслото до 60 градуса в кутията (диагностиката е свързана и го показва) и за пръв път тогава видях "пробка в пробката за ниво" - като там в юзър менюъла се казва, наливат се 7 литра масло, развинтва се вътрешната пробка и когато тънката струя започне да става от струя на капки (не е казано на какъв интервал секунди да са капките) се завинтва и нивото ти е това. Понеже 2 пъти съм сменял масло там обикновено изтича около 100-150 грама масло.Никога и никакви проблеми не съм имал, Сега на това не знам как е защото е с 8 степенния зет еф и го обслужвам във Волво.
Та понятието за кутията "на средата" - тук не важи, а е описано къде какво и как, плюс това в тия възли нямаш процес на горене.
Дизел САМО дънки!!!
nov
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Повече масло
Мнение от Ивайло Димов » 27 Авг 2024 17:09


Налягането в ДВГ естествено че ще създаде проблем ако прелееш -1 литър примерно ,и първото место от дето ще избие е щеката .Докато маслото стигне коляновия вал и да почне да го "бие" бая тря препълниш картера .Тук 500 мл са бел кахър ...неколко недовършени пасивни регенерации и си готов с нафта повишила количеството.
Ивайло Димов
- BOz
- Мнения: 4589
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 221 пъти
Повече масло
Мнение от BOz » 27 Авг 2024 17:19
Ами как очакваш да имаш проблем като си го държал в определените граници?Ивайло Димов написа: ↑27 Авг 2024 16:32 Винаги на моите коли съм го държал на макс ,на служебните също.Проблеми не е имало.
Ето ти сервизен бюлетин, който лично аз го изпитах (стигнах до него) с около 300 грама над макса.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Повече масло
Мнение от Ивайло Димов » 27 Авг 2024 17:23



Ивайло Димов
- BOz
- Мнения: 4589
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 221 пъти
Повече масло
Мнение от BOz » 27 Авг 2024 20:55
В случая няма нищо. Просто става проблем от малкото ниво над макса.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6328
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 364 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Повече масло
Мнение от slowtraveler » 27 Авг 2024 21:51
Пак зависи от двигателя. Някои имат доста плитки картери. И 'зъбчета' на противотежестите, които да загребват маслото и да го хвърлят към цилиндъра/буталото..Ивайло Димов написа: ↑27 Авг 2024 17:09 Докато маслото стигне коляновия вал и да почне да го "бие" бая тря препълниш картера .
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост