Загряване при продължително изкачване

Публикувай отговор
Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от BOz » 18 Авг 2024 10:11

Ивайло Димов написа: 18 Авг 2024 06:25 На моята кола отваря на 87 ,на 92 е напълно отворен
Дай цитат от ремонтното ръководство, където се описват температурата на отваряне, температурата на максимално отваряне и хода му.

Ето сервизното ръководство какво казва за автомобила с графиките, които пуснах:

Изображение

Оставям те ти да мислиш дали при 102 градуса пълно отваряне, дали има смисъл перките да държат 94-97 градуса. :whistle:
Последно промяна от BOz на 18 Авг 2024 11:30, променено общо 1 път.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Ивайло Димов » 18 Авг 2024 11:22

Гледам по етка кога отваря термостата и кога се включва термо-шалтера .За съжаление ELSA е платена програма ,голям минус за VAG :thumbsup:

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от max-2 » 18 Авг 2024 11:24

Сега погледнах карината, радиаторите са видимо чисти, но ще ги измия.Климатичния радиатор има около 5 процента намачкани ламели от камъчета, а перките се включват като пусна климатика. Предполагам че има бавна степен, защото на студен двигател като пуснах климатика вентилаторите не бяха много шумни.
Да припомня, че нямам проблем при изкачване, само на място ако давам газ на климатик.
Мисля, че темата се изчерпа. Ще ви кажа по-нататък като пооправя радиаторите.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Ивайло Димов » 18 Авг 2024 11:25

centil написа: 18 Авг 2024 10:07 Всяка кола пуска перките, когато пуснеш климатика.
Това го знае дори всяко хлапе :thumbsup: ,в тез жеги дори с две пуснати перки на диагностичен режим виждам 92-93 градуса на панела .Термостата си е напълно отворен

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от BOz » 18 Авг 2024 11:33

Ивайло Димов написа: 18 Авг 2024 11:22 Гледам по етка кога отваря термостата и кога се включва термо-шалтера .
И как заключаваш от това кога ти е максималната температура на отваряне на термостата?

Горе вече дадох техническа характеристика на термостата на едната кола - разликата от старта на отваряне = 15 градуса.

Ето и на Приуса:

Изображение

Както се вижда и при него 82-95 градуса е 13 градуса температурен интервал на отваряне.
Общо взето не съм виждал по-малка температура на отваряне от въпросните 12-13 градуса. Може и да има, ама леко съмнително.
Просто като си видял, че перките включват на 95 градуса, то автоматично си помислил, че тогава е макс температура на отваряне, което просто не е така. Нищо чудно и твоя термостат да е максимално отворен при 101-102 градуса и там горе-долу трябва да ти идва максималната скорост на охлаждане.
Затова леко се разрови и намери процедурата на тест на термостата ти и я сподели, както аз направих, за да доказвам технически изпълнения, без догадки или размишления. :whistle:
Последно промяна от BOz на 18 Авг 2024 11:41, променено общо 1 път.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Ивайло Димов » 18 Авг 2024 11:38

Ще повторя 87-92 са двете граници за термостат за моята кола ,говорим за ОЕ продукт ,афтърмаркет може и да дава отклонение 1-2 градуса..В твоето мнение няма нито едно технически обосновано твърдение .

Хипотетично ако сутринта при 30 градуса запалиш студен ДВГ и пуснеш климатика термостата никога няма да се отвори напълно щото перките все ще обдухват
Последно промяна от Ивайло Димов на 18 Авг 2024 11:39, променено общо 1 път.

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от max-2 » 18 Авг 2024 11:38

Е, на хибридните двигатели от 18-та насам има подгряване на термостата, за да е напълно отворен ако поискаш пълно натоварване от двигателя, дори да не е напълно загрял.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Ивайло Димов » 18 Авг 2024 11:42

Хибридите са съвсем друга бира поради естеството на кнострукция ,работа и философия :thumbsup: ,тук говорим за стандартен ДВГ ,който си работи постоянно .

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от BOz » 18 Авг 2024 11:42

Ивайло Димов написа: 18 Авг 2024 11:38 Ще повторя 87-92 са двете граници за термостат за моята кола
Дай тестовата процедура и да приключваме с разсъжденията. :whistle:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Ивайло Димов » 18 Авг 2024 11:45

Ква тестова процедура бре ,ти дам номера на ОЕ части да гледаш .Обясних ти 1000 пъти ,Тойота са от малкото производители предоставящи техническа информация безплатно.

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от BOz » 18 Авг 2024 11:47

max-2 написа: 18 Авг 2024 11:38 Е, на хибридните двигатели от 18-та насам има подгряване на термостата, за да е напълно отворен ако поискаш пълно натоварване от двигателя, дори да не е напълно загрял.
Ивайло Димов написа: 18 Авг 2024 11:42 Хибридите са съвсем друга бира поради естеството на кнострукция ,работа и философия
Въобще не са друга бира. Абсолютно нормални са си. Подгряващия термостат има за цел да отвори по-рано от зададената му по-висока температура на отваряне. Прави се с цел в ниски работни режими на ДВГ да работи в стандартна (механична) карта на отваряне на термостата (термопатрона) с цел оптимизация на разхода на автомобила, а ако изведнъж ДВГ-то попадне под по-голям товарен режим, термостата да се отвори предварително (насилствено от ЕКУ-то), за да има време да реагира и да започне охлаждането по-рано. :thumbsup:
Ивайло Димов написа: 18 Авг 2024 11:45 Тойота са от малкото производители предоставящи техническа информация безплатно.
И Тойота, и Мерцедес (двете предоставени информации от мен) не предоставят информацията безплатно. Аз се старая да работя с технически характеристики от производителите, а не на догадки в стил - щом перките ми се пускат на 95 градуса, значи това ми е максималната температура на отваряне на термостата. bow.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Ивайло Димов » 18 Авг 2024 12:14

Значи коги човек сгреши треа си признае ..Термостата ми е 87-102 ,термошалтера 95 първа степен -102 втора .Има и за топъл климат bash.gif явно там съм гледал

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от BOz » 18 Авг 2024 12:23

Ивайло Димов написа: 18 Авг 2024 12:14 Значи коги човек сгреши треа си признае
Адмирации. :cheers:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от Ивайло Димов » 18 Авг 2024 12:54

offtopic.gif tooth.gif Едно оправяш ,друго се чупи ...Тая пласмасария я лепих ,жената тръгна отваря пералнята ...
Прикачени файлове
Screenshot_2024-08-18-12-52-45-069_com.miui.gallery.jpg
Screenshot_2024-08-18-12-52-45-069_com.miui.gallery.jpg (194.74 KiB) Преглеждано 3782 пъти

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6179
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Загряване при продължително изкачване

Мнение от slowtraveler » 18 Авг 2024 15:43

BOz написа: 18 Авг 2024 01:48 Пак не четеш. Не случайно съм написал с климатик. Точно климатика прави потока на въздуха да е максимален (спрямо капацитета на перките)
Чета много внимателно и си в голяма грешка... Включването на климатика прави умерен, много далеч от максималния поток на въздуха... На всичкото отгоре - на почти всички автомобили вентилатора при такива условия (само климатик, и когато потокът и температурата все пак успява да поддържа що годе нормална температура в радиатора) не работи постоянно, а се включва периодично при този режим (температура на кондензатора, или налягане на фреона, или зацепване на компресора)... Пълният капацитет е вероятно да го чуеш мнооого рядко, когато компютъра или някой датчик реши, че 'нещата са страшни' :)...
Че охладителната система е достатъчно преоразмерена - разбира се, че е така... На всичките ми автомобили стрелката за температурата е била 'забита в едно положение'.. Ама с няколко изключения за всеки автомобил :) При което стрелката е мърдала до малко под червената граница, и тогава вече вентилаторът или вентилаторите са се чували като двигател на изтребител :)
П.С. За 1000МБ там това не важи :) Натягаш ремъка, слагаш 'уловител за фасове' на левия калник, отваряш капака докато караш (бяхме си направили специално чаталче с въженце за целта :) ) , и пак окото ти е в температурата, за да 'не я изтървеш' на някой баир :) Ама там това си бе обичайно :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта