Загряване при продължително изкачване
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 104 пъти
Загряване при продължително изкачване
Най-вероятно няма проблем. 1.4 е много малък двигател . Заради малката кубатура и големия наклон вероятно товара в/у двигателя е бил много голям и поради факта , че е било 39 градуса и климатика е бил пуснат ефективността на охлаждащата система е силно занижена. Може да проверите за евентуално заздръстване с листа и други подобни между 2та радиатора, но съм по-склонен да вярвам , че проблема се е проявил в следствие на атмосферните и пътни условия.Danikrisi написа: ↑30 Юли 2021 17:45 Ако може и аз да ползвам темата: днес при изкачване на Витиня, с пуснат климатик и външна температура39гр. колата започна да загрява (аурис 1.4 d4d 2014г)! Стрелката отиде едно деление преди червеното, спрях климатика и темепературата започна да се нормализира, след изкачването пак пуснах AC до София никакъв проблем включително и час градско шофиране антифриз има! Къде да търся проблема благодаря?
Загряване при продължително изкачване
При изправна кола не би трябвало да загрява. Имаш някакъв проблем, изчисти внимателно радиатора, често между двата се получава тапа от боклуци, провери вентилатора. При загряване, спри климатика, отвори прозорците и пусни парното на макс. Не гаси двигателя веднага , изчакай да свали температурата, чак тогава. Хубаво е като спреш да го припалиш след 3-4мин да развърти водата за малко.Danikrisi написа: ↑30 Юли 2021 17:45 Ако може и аз да ползвам темата: днес при изкачване на Витиня, с пуснат климатик и външна температура39гр. колата започна да загрява (аурис 1.4 d4d 2014г)! Стрелката отиде едно деление преди червеното, спрях климатика и темепературата започна да се нормализира, след изкачването пак пуснах AC до София никакъв проблем включително и час градско шофиране антифриз има! Къде да търся проблема благодаря?
- apeneff
- Мнения: 36
- Регистриран на: 17 Юли 2017 11:47
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis ZRT27 1.8i CVT
- Благодарил/а: 1 път
Загряване при продължително изкачване
Абсолютно същата история на същата дата, само че изкачването към Велинград зад колона трупарки с 25км/ч в продължение на 10-тина километра.Danikrisi написа: ↑30 Юли 2021 17:45 Ако може и аз да ползвам темата: днес при изкачване на Витиня, с пуснат климатик и външна температура39гр. колата започна да загрява (аурис 1.4 d4d 2014г)! Стрелката отиде едно деление преди червеното, спрях климатика и темепературата започна да се нормализира, след изкачването пак пуснах AC до София никакъв проблем включително и час градско шофиране антифриз има! Къде да търся проблема благодаря?
спрях на първото възможно място - пуснах парно, отворих капак, почувствах се като едно време с вартбурга на мама

веднага се нормализира.
обаче вчера (02.08. - 41 градуса!) на прибиране пак същата мизерия на изкачването към Траянови врата, тоя път не стигна до горе показанието, намалих малко тягата - върнах от 140 на 100 и веднага се върна в граници.
Вентилаторите работят, но повече ме притеснява един паразитен шум при празен ход откъде дясна предна гума - туй ме навежда на водна помпа.
Кое е по-резонно - помпата или задръстен/мръсен радиатор-топлообменник?
Колата е Авенсиса от подписа - 2,2 D4D - двигател 2AD-FTV
Corolla ADE150 1AD-FTV 2008г.: служебна...
Avensis ADT271L 2AD-FTV 2009г.: от известно време бивша
Avensis ZRT271 2ZR-FAE CVT 2018
Avensis ADT271L 2AD-FTV 2009г.: от известно време бивша
Avensis ZRT271 2ZR-FAE CVT 2018
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Загряване при продължително изкачване
Климатичният ми радиатор беше потрошен от мухи, които са се забивали в него през решетката. Реших да го сменя с нов и се бях приготвил за голямо чистене. Карам колата много по черно и по принцип се задръства с боклук между двата радиатора. На тойотите не знам как са го измислили, но между радиаторите нямаше абсолютно нищо, след 13 години по родните ни пътища. Аз първо бих погледнал в какво състояние е климатичният радиатор. За водна помпа, веднъж ми се е случвало да демонтирам 26 годишна, която е с изгнил пропелер, но на тойота с оригинален антифриз не вярвам това да се случи.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- apeneff
- Мнения: 36
- Регистриран на: 17 Юли 2017 11:47
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis ZRT27 1.8i CVT
- Благодарил/а: 1 път
Загряване при продължително изкачване
iovkito, оказа се точно радиатора..., но в комплект и с друга малка щета.
Заради набити мръсотия, мухи и около 2 кила пух!!!, последното не знам как и къде съм го събрал, радиатора не е охлаждал добре и една от съседните снадки е изпуснала. За щастие е било съвсем съвсем малко, заради което сме успели да се приберем без повече поразии.
Остана само трудността с намирането на бакелитовия тройник, който беше счупен.
Извода от цялата история е - регулярно почистване на радиаторите и пространството между тях, за да няма после ох...
Благодаря за фниманието
Сега вече спокойно отпрашваме към топла
и студени кебапчета по черноморското крайбрежие

Заради набити мръсотия, мухи и около 2 кила пух!!!, последното не знам как и къде съм го събрал, радиатора не е охлаждал добре и една от съседните снадки е изпуснала. За щастие е било съвсем съвсем малко, заради което сме успели да се приберем без повече поразии.
Остана само трудността с намирането на бакелитовия тройник, който беше счупен.
Извода от цялата история е - регулярно почистване на радиаторите и пространството между тях, за да няма после ох...
Благодаря за фниманието
Сега вече спокойно отпрашваме към топла


Corolla ADE150 1AD-FTV 2008г.: служебна...
Avensis ADT271L 2AD-FTV 2009г.: от известно време бивша
Avensis ZRT271 2ZR-FAE CVT 2018
Avensis ADT271L 2AD-FTV 2009г.: от известно време бивша
Avensis ZRT271 2ZR-FAE CVT 2018
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Загряване при продължително изкачване
Днес ми се случи да започне да загрява карината. Минах 100 километра при външна температура 36-37 градуса по магистрала, след това малко градско без да гася колата и спрях на място с пуснат климатик при 37 градуса за половин час, като отвреме навреме държах 1500 оборота да не точи много акумулатора. Видях,че беше вдигнала около половин см. над средата стрелката. Изключих климатика и след няколко минути спадна до нормална позиция. И двете перки работят.
Да търся ли причина, или е нормално? Няма проблем при движение, продължително изкачване.
Да търся ли причина, или е нормално? Няма проблем при движение, продължително изкачване.
Carina E 4AFE LB 1992
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Загряване при продължително изкачване
Аналоговите уреди показват температурата на секции ,примерно от 40-60 стрелката стои на едно място,от 60-90 на друго от 90-105 на друго .Направено е така ,за да няма колебания и трептения .Следващият път като я видиш да подминава 90-те градуса,спри компресора и дай на макс топло врътката
.Клапата за радиатор парно се отваря и студен въздух охлажда течността ,която си циркулира .За 2-3 минути би трябвало да охлади.
На старата ми кола (без климатик) бех пуснал два кабела от перката към бутон в купето и лятото в жегите си я пусках ръчно .
Гъдела да не я забравиш ,че смила акумулатора
.Клапата за радиатор парно се отваря и студен въздух охлажда течността ,която си циркулира .За 2-3 минути би трябвало да охлади.
На старата ми кола (без климатик) бех пуснал два кабела от перката към бутон в купето и лятото в жегите си я пусках ръчно .
Гъдела да не я забравиш ,че смила акумулатора

- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Загряване при продължително изкачване
С пуснат климатик на място (въртящи непрекъснато перки за охлаждане), не е нормално да загрее. Дори напротив, температурата трябва да стои близо до температурата, при която термостата започва да отваря. Най-честата причина е запушен радиатор (външно и/или вътрешно).
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Загряване при продължително изкачване
В тез жеги и този пробег ,бумкане на място и баир .Щом е охладила бързо ,аз не виждам драми .Да,може да се види питата дали не е затлачена с боклуци и да се следи и друг път за подобно поведение .За мен няма нищо притеснително.
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Загряване при продължително изкачване
Една от причините може да е, че няма активно обдухване и реално радиатора на ДВГ се обдухва с допълнително загретият от кондензатора на климатика въздух. Загрят до температури, доста над температурата на околният горещ въздух

За мен също е нормално (макар и не обичайно) да се наложи по-активно охлаждане... Случвало ми се е на нов автомобил в баир при ниска скорост - температурата скочи на 105С

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Загряване при продължително изкачване
Което няма нищо общо с режима на работа, за който се говори тук.slowtraveler написа: ↑17 Авг 2024 00:19 Случвало ми се е на нов автомобил в баир при ниска скорост - температурата скочи на 105С
Капацитета на радиатора дори със 60 градуса температура на обдухване е много по-голям от произвеждането на топлина с 2 литра гориво на час.
Както казах, всяка кола с изправена охладителна система и постоянно обдухване на радиатора на място, нормално да стои на минимална температура на антифриза, на ръба на отваряне на термостата.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Загряване при продължително изкачване
Тва не е вярно ,кво значи "на ръба " ,нещо като полусъединител ли
.Щото тогава колата ти не влиза никога в оптимален работен режим .Истината се вижда през диагностика в реално време или през сервизно меню на модула за управление на автоматичен климатик (ако има такова) При включен компресор темпратурата се движи 90-95 .Проверено на две мои коли ,но пак всичко е условно от конкретното състояние на охладителната система ,количеството течност ,която събира ,дебит на помпата ,вместимост на разширителния съд .
90 ° на стрелка може да са 100 реални на диагностичен уред,а след 1 минута да е 95° .В тези жеги всякакви ситуации има ,важно е колата да не минава над 110 -тва е критичната температура след която има последствия за гарнитурата и главата.
Висококсчествените антифризи с правилната пропорция могат да кипнат в система под налягане чак след 135-140° .За това дори една елементарна капачка е от голямо значение .Редовната профилактика на охладителната система е тва което пази ДВГ от прегряване ...Помпа ,термостат,датчици ,термо-шалтер ,редовна смяна на охлаждаща течност
Правил съм си тестове с моите коли ,с пуснат компресор при работен режим ,термостата си е напълно отворен ,спирам компресора ,перките спират -след 1-2 минути се пускат според алгоритъма заложен в термо-ключа.Въртят 1-2 минути и се спират,тва е нормална работа на охладителната система

90 ° на стрелка може да са 100 реални на диагностичен уред,а след 1 минута да е 95° .В тези жеги всякакви ситуации има ,важно е колата да не минава над 110 -тва е критичната температура след която има последствия за гарнитурата и главата.
Висококсчествените антифризи с правилната пропорция могат да кипнат в система под налягане чак след 135-140° .За това дори една елементарна капачка е от голямо значение .Редовната профилактика на охладителната система е тва което пази ДВГ от прегряване ...Помпа ,термостат,датчици ,термо-шалтер ,редовна смяна на охлаждаща течност

Правил съм си тестове с моите коли ,с пуснат компресор при работен режим ,термостата си е напълно отворен ,спирам компресора ,перките спират -след 1-2 минути се пускат според алгоритъма заложен в термо-ключа.Въртят 1-2 минути и се спират,тва е нормална работа на охладителната система
-
- Мнения: 1430
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 340 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Загряване при продължително изкачване
Радиаторите профилактично трябва да се почистват/ мият отвън.
Промивки може да се правят и на системата, но там нещата са по-сложни - разглобяване на всичко и отмиване възел по възел.
Иначе просто няма смисъл. Мръсотията обикновено се натрупва в най-трудното за чистене място - радиаторчето в купето. Добавките в системата без демонтажа й действат само тези за запушване на пробиви.
С нашите мизерии във въздуха се забиват клетките на радиаторите с мръсотия. Особено между двата радиатора, където е по-труден достъпът за почистване. В най-тежките случаи отпред става като кече и каквото и обдухване да има, няма да помогне.
Просто активната площ на радиатора се намалява значително. А при съвременните "високотехнологични" двг, които и без това са "горещи", охлаждането е изключително важно!
Отделно термостатите е добре да се следят и при съмнение - проверка с демонтаж. Ако е с електронно управление - диагностика.
Не знам възможно ли е да проверят реално, като при обикновените с тенджерата вода.
Промивки може да се правят и на системата, но там нещата са по-сложни - разглобяване на всичко и отмиване възел по възел.
Иначе просто няма смисъл. Мръсотията обикновено се натрупва в най-трудното за чистене място - радиаторчето в купето. Добавките в системата без демонтажа й действат само тези за запушване на пробиви.

С нашите мизерии във въздуха се забиват клетките на радиаторите с мръсотия. Особено между двата радиатора, където е по-труден достъпът за почистване. В най-тежките случаи отпред става като кече и каквото и обдухване да има, няма да помогне.
Просто активната площ на радиатора се намалява значително. А при съвременните "високотехнологични" двг, които и без това са "горещи", охлаждането е изключително важно!
Отделно термостатите е добре да се следят и при съмнение - проверка с демонтаж. Ако е с електронно управление - диагностика.
Не знам възможно ли е да проверят реално, като при обикновените с тенджерата вода.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта