Загряване при продължително изкачване
Danikrisi
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 106 пъти
Загряване при продължително изкачване
Мнение от vfr800 » 02 Авг 2021 17:38
Най-вероятно няма проблем. 1.4 е много малък двигател . Заради малката кубатура и големия наклон вероятно товара в/у двигателя е бил много голям и поради факта , че е било 39 градуса и климатика е бил пуснат ефективността на охлаждащата система е силно занижена. Може да проверите за евентуално заздръстване с листа и други подобни между 2та радиатора, но съм по-склонен да вярвам , че проблема се е проявил в следствие на атмосферните и пътни условия.Danikrisi написа: ↑30 Юли 2021 17:45 Ако може и аз да ползвам темата: днес при изкачване на Витиня, с пуснат климатик и външна температура39гр. колата започна да загрява (аурис 1.4 d4d 2014г)! Стрелката отиде едно деление преди червеното, спрях климатика и темепературата започна да се нормализира, след изкачването пак пуснах AC до София никакъв проблем включително и час градско шофиране антифриз има! Къде да търся проблема благодаря?
vfr800
Загряване при продължително изкачване
Мнение от optimo » 02 Авг 2021 20:03
При изправна кола не би трябвало да загрява. Имаш някакъв проблем, изчисти внимателно радиатора, често между двата се получава тапа от боклуци, провери вентилатора. При загряване, спри климатика, отвори прозорците и пусни парното на макс. Не гаси двигателя веднага , изчакай да свали температурата, чак тогава. Хубаво е като спреш да го припалиш след 3-4мин да развърти водата за малко.Danikrisi написа: ↑30 Юли 2021 17:45 Ако може и аз да ползвам темата: днес при изкачване на Витиня, с пуснат климатик и външна температура39гр. колата започна да загрява (аурис 1.4 d4d 2014г)! Стрелката отиде едно деление преди червеното, спрях климатика и темепературата започна да се нормализира, след изкачването пак пуснах AC до София никакъв проблем включително и час градско шофиране антифриз има! Къде да търся проблема благодаря?
optimo
- apeneff
- Мнения: 36
- Регистриран на: 17 Юли 2017 11:47
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis ZRT27 1.8i CVT
- Благодарил/а: 1 път
Загряване при продължително изкачване
Мнение от apeneff » 03 Авг 2021 16:26
Абсолютно същата история на същата дата, само че изкачването към Велинград зад колона трупарки с 25км/ч в продължение на 10-тина километра.Danikrisi написа: ↑30 Юли 2021 17:45 Ако може и аз да ползвам темата: днес при изкачване на Витиня, с пуснат климатик и външна температура39гр. колата започна да загрява (аурис 1.4 d4d 2014г)! Стрелката отиде едно деление преди червеното, спрях климатика и темепературата започна да се нормализира, след изкачването пак пуснах AC до София никакъв проблем включително и час градско шофиране антифриз има! Къде да търся проблема благодаря?
спрях на първото възможно място - пуснах парно, отворих капак, почувствах се като едно време с вартбурга на мама

веднага се нормализира.
обаче вчера (02.08. - 41 градуса!) на прибиране пак същата мизерия на изкачването към Траянови врата, тоя път не стигна до горе показанието, намалих малко тягата - върнах от 140 на 100 и веднага се върна в граници.
Вентилаторите работят, но повече ме притеснява един паразитен шум при празен ход откъде дясна предна гума - туй ме навежда на водна помпа.
Кое е по-резонно - помпата или задръстен/мръсен радиатор-топлообменник?
Колата е Авенсиса от подписа - 2,2 D4D - двигател 2AD-FTV
Avensis ADT271L 2AD-FTV 2009г.: от известно време бивша
Avensis ZRT271 2ZR-FAE CVT 2018
apeneff
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Загряване при продължително изкачване
Мнение от iovkito » 03 Авг 2021 16:43
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
- apeneff
- Мнения: 36
- Регистриран на: 17 Юли 2017 11:47
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis ZRT27 1.8i CVT
- Благодарил/а: 1 път
Загряване при продължително изкачване
Мнение от apeneff » 07 Авг 2021 17:45
Заради набити мръсотия, мухи и около 2 кила пух!!!, последното не знам как и къде съм го събрал, радиатора не е охлаждал добре и една от съседните снадки е изпуснала. За щастие е било съвсем съвсем малко, заради което сме успели да се приберем без повече поразии.
Остана само трудността с намирането на бакелитовия тройник, който беше счупен.
Извода от цялата история е - регулярно почистване на радиаторите и пространството между тях, за да няма после ох...
Благодаря за фниманието
Сега вече спокойно отпрашваме към топла


Avensis ADT271L 2AD-FTV 2009г.: от известно време бивша
Avensis ZRT271 2ZR-FAE CVT 2018
apeneff
- max-2
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Загряване при продължително изкачване
Мнение от max-2 » 16 Авг 2024 18:11
Да търся ли причина, или е нормално? Няма проблем при движение, продължително изкачване.
max-2
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Загряване при продължително изкачване
Мнение от Ивайло Димов » 16 Авг 2024 18:49


Ивайло Димов
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Загряване при продължително изкачване
Мнение от Ивайло Димов » 16 Авг 2024 19:06
.Клапата за радиатор парно се отваря и студен въздух охлажда течността ,която си циркулира .За 2-3 минути би трябвало да охлади.
На старата ми кола (без климатик) бех пуснал два кабела от перката към бутон в купето и лятото в жегите си я пусках ръчно .
Гъдела да не я забравиш ,че смила акумулатора

Ивайло Димов
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Загряване при продължително изкачване
Мнение от BOz » 16 Авг 2024 19:08

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Загряване при продължително изкачване
Мнение от Ивайло Димов » 16 Авг 2024 19:13
Ивайло Димов
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 373 пъти
Загряване при продължително изкачване
Мнение от slowtraveler » 17 Авг 2024 00:19
Една от причините може да е, че няма активно обдухване и реално радиатора на ДВГ се обдухва с допълнително загретият от кондензатора на климатика въздух. Загрят до температури, доста над температурата на околният горещ въздух

За мен също е нормално (макар и не обичайно) да се наложи по-активно охлаждане... Случвало ми се е на нов автомобил в баир при ниска скорост - температурата скочи на 105С

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Загряване при продължително изкачване
Мнение от BOz » 17 Авг 2024 00:36
Което няма нищо общо с режима на работа, за който се говори тук.slowtraveler написа: ↑17 Авг 2024 00:19 Случвало ми се е на нов автомобил в баир при ниска скорост - температурата скочи на 105С
Капацитета на радиатора дори със 60 градуса температура на обдухване е много по-голям от произвеждането на топлина с 2 литра гориво на час.
Както казах, всяка кола с изправена охладителна система и постоянно обдухване на радиатора на място, нормално да стои на минимална температура на антифриза, на ръба на отваряне на термостата.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Загряване при продължително изкачване
Мнение от Ивайло Димов » 17 Авг 2024 05:37

90 ° на стрелка може да са 100 реални на диагностичен уред,а след 1 минута да е 95° .В тези жеги всякакви ситуации има ,важно е колата да не минава над 110 -тва е критичната температура след която има последствия за гарнитурата и главата.
Висококсчествените антифризи с правилната пропорция могат да кипнат в система под налягане чак след 135-140° .За това дори една елементарна капачка е от голямо значение .Редовната профилактика на охладителната система е тва което пази ДВГ от прегряване ...Помпа ,термостат,датчици ,термо-шалтер ,редовна смяна на охлаждаща течност

Правил съм си тестове с моите коли ,с пуснат компресор при работен режим ,термостата си е напълно отворен ,спирам компресора ,перките спират -след 1-2 минути се пускат според алгоритъма заложен в термо-ключа.Въртят 1-2 минути и се спират,тва е нормална работа на охладителната система
Ивайло Димов
-
- Мнения: 1446
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 349 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Загряване при продължително изкачване
Мнение от gena_bs » 17 Авг 2024 08:14
Промивки може да се правят и на системата, но там нещата са по-сложни - разглобяване на всичко и отмиване възел по възел.
Иначе просто няма смисъл. Мръсотията обикновено се натрупва в най-трудното за чистене място - радиаторчето в купето. Добавките в системата без демонтажа й действат само тези за запушване на пробиви.

С нашите мизерии във въздуха се забиват клетките на радиаторите с мръсотия. Особено между двата радиатора, където е по-труден достъпът за почистване. В най-тежките случаи отпред става като кече и каквото и обдухване да има, няма да помогне.
Просто активната площ на радиатора се намалява значително. А при съвременните "високотехнологични" двг, които и без това са "горещи", охлаждането е изключително важно!
Отделно термостатите е добре да се следят и при съмнение - проверка с демонтаж. Ако е с електронно управление - диагностика.
Не знам възможно ли е да проверят реално, като при обикновените с тенджерата вода.
gena_bs
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта