Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Мнение от LEXUS » 12 Авг 2024 05:34
LEXUS
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Мнение от slowtraveler » 12 Авг 2024 09:20
Аз го разбирам така - ДВГ е изчислен (ПРЕДВИДЕН) за дадено октаново число, като е ДОПУСТИМО и използването на гориво с друго октаново число, което няма да навреди на ДВГ...

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Мнение от LEXUS » 12 Авг 2024 09:45
Или ако се хванем за думата допустим и предвиден. Ако двигателят е конструиран или предвиден за 95,а без да е умишлено конструиран за 100 октана, той е напълно технически обезпечен и за работа със 100 октана, то и двата октана са одобрени за работа в този двигател, умишлено постигнато или не.

За ползите и липсата на ползи от единия и другия не споря, поне преди да съм прочел научна статия по въпроса, защото иначе е общо казано. Действително почти навсякъде пише,че 100 октана няма реални предимства за двигател, който е конструиран за 95 бензин, освен евентуално някои турбо двигатели, и това е от техническата страна на нещата, свързано с конструкцията на горивна камера, завихряния, налягания, които неща не разбирам От друга гледна точка безспорно е, че 100 октана е по-устойчив на детонации ,което позволява компютърът да зададе по-голямо изпреварване на запалването, което води до по-пъргава реакция на педала на газта, тук се намесва обаче и въпросът с по-бавното горене на 100 октана, ето колко фактора, за които говорим прекалено повърхностно.

Иначе пък , сега се сетих, написано е 95 ИЛИ по-висок октан, това може да се разгледа като посочване на основния бензин 95 и алтернативния ИЛИ 100 октана, но по-скоро е посочване на долната граница на октана, а над 95 може без значение 95 или 100

LEXUS
-
- Мнения: 5670
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Мнение от Hursa » 12 Авг 2024 09:51
"по-голямо изпреварване на запалването" не води до по "пъргава" реакция (има известен смисъл, в определени предели, но води до така наречената "по-твърда" работа на двигателя и завишено износване - това при работа с горивото за което е разчетен), само компенсира (и то не напълно) по големия период от време необходим да се запали и да се разпространи фронта на изгаряне в цялата горивна камера.
В двигателите с по-висока компресия (няма значение дали е "турбиниран" или не), разчетени за по-високооктанов бензин - налягането и температурите, в момента, когато се подава искрата са по-високи - поради това, както периода предшестващ запалването, така и самото изгаряне са по-бързо протичащи. Затова в такива двигатели няма по-голямо изпреварване, което си е негатив само по себе си. (А и в процеса на изгаряне налягането и разбира се температурите растат бързо, дори да не се стигне до детонация преди подаване на искрата, то може да се предизвика частична детонация на още не изгорялата смес, до която не е достигнал фронта на изгаряне.) Най-добре би било да няма "изпреварване", сместа да се запали точно в горна "мъртва точка", сместа да изгори - налягането и температурата да достигнат максималните си стойности около 12 градуса след тази точка, но се стремят двигателите да са компактни, затова са бързооборотни, съответно трябва да се даде време на процеса на изгаряне и се налага "изпреварване" - негатив, но наложителен.
(Не ми се вярва да се намери информация по въпроса в "научна статия", но може да се намери в учебници по двигатели с вътрешно горене. За съжаление, специалността ми не е свързана с такива, по прочел съм нещо, но е твърде малко, така че може да не съм разбрал изчетеното. Потърсете в учебници, по-стари, по-лесно разбираеми или в по-нови в които се разглежда съвременното "двигателостроене".)
Hursa
-
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Мнение от Оги » 12 Авг 2024 12:26
-Високооктановите бензини горят с по-малка скорост от нискоктановите и ъгъла на запалване и изместването му са съобразени конструктивно за конкретен мотор с препоръчано октаново число. При зареждане на бензин, който е с по-малко от препоръчаното октаново число /се появяват детонации с всичките им последствия/, загуба на мощност или и двете. Да не обвинявате Тойота за проблеми ако сте наляли някакъв бъркоч, подходящ за горска техника в тайгата.

Оги
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Мнение от LEXUS » 13 Авг 2024 00:20
ПО-голямото изпреварване на запалването прави колата по-пъргава, имам още 2 Тойоти, едната карбураторна Корола с делко, другата Старлет инжекцион,отново с делко,което може да се наглася аванса. Ако нямаше значение, нямаше да се използва изпреварване на запалването. Ако се сложи на закъснение на запалването колата става тромава, всичко това зависи от настройката на ъгъла на запалването.Hursa написа: ↑12 Авг 2024 09:51 "по-голямо изпреварване на запалването" не води до по "пъргава" реакция (има известен смисъл, в определени предели, но води до така наречената "по-твърда" работа на двигателя и завишено износване - това при работа с горивото за което е разчетен), само компенсира (и то не напълно) по големия период от време необходим да се запали и да се разпространи фронта на изгаряне в цялата горивна камера.
Ако говорим за 100 октана и Королата с компютърно управление на запалването, точно затова казвам,че е трудно да се дефинира по-голямото изпреварване на запалването само компенсира по-бавното горене на 100 октана или дава полза. За това е необходим тест, дали научна статия по въпроса, дали тест от авто списание с точни параметри, за да можем да кажем, да, изпреварването на запалването точно компенсира по-бавното горене и 100 октана не дава никаква полза откъм динамика, но иначе казваме без точни цифри , тоест говорим на едро. Което не значи,че не е вярно. Просто не са конкретизирани параметрите.
LEXUS
WoLF
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Мнение от Rynarsa » 13 Авг 2024 00:31


Rynarsa
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Мнение от LEXUS » 13 Авг 2024 00:43
За Яриса, LED фаровете ако са от по-скъпото оборудване, т..е по целия фар, много отварят колата, само заради тях би пробвал да взема това оборудване, но мисля,че ще ти кажат, че вече е поръчана и договорът е за другата.
Сега погледнах на сайта на Тойота, много е голяма разликата, то и фарът е друг в сравнение с chic, много по-стилен е chic extra, но 50 000лв. за този автомобил е прекалено много според мен.
LEXUS
-
- Мнения: 5670
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Мнение от Hursa » 13 Авг 2024 09:35
Hursa
BOz
-
- Мнения: 5670
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Мнение от Hursa » 13 Авг 2024 18:23
Hursa
- BOz
- Мнения: 4542
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 201 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Мнение от BOz » 13 Авг 2024 19:28

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5670
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Мнение от Hursa » 13 Авг 2024 21:05
Тъй като е с компресори, могат да регулират налягането на пълнене и така налягането в края на такта за компресия - което е значително по-ефективен начин.
Вие я стартирахте. Друг път внимавайте с въпросите

Ако разликата в цената е само толкова - а предлагат доста допълнителни екстри - защо питате

Hursa
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 04 Апр 2024 21:36
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris XP21, 1,5 Petrol
- Благодарил/а: 42 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Мнение от borisfx » 13 Авг 2024 23:27
borisfx
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи