Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Да, обяснявам си го, че дори да няма бензин 95 на бензиностанцията, колата може да работи без никакви проблеми и със 100 октана бензин. Тоест посочили са бензин с какви октанови стойности е предвиден за автомобила.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Вероятно имаме леки различия под това за 'какво е предвиден' двигателя...
Аз го разбирам така - ДВГ е изчислен (ПРЕДВИДЕН) за дадено октаново число, като е ДОПУСТИМО и използването на гориво с друго октаново число, което няма да навреди на ДВГ...
Но това съвсем не значи, че 'допустимото' гориво задължително би ти дало преимущества, дори и да е по-скъпо... В реалност може да ти донесе и негативи, но няма да ти повреди ДВГ..
Аз го разбирам така - ДВГ е изчислен (ПРЕДВИДЕН) за дадено октаново число, като е ДОПУСТИМО и използването на гориво с друго октаново число, което няма да навреди на ДВГ...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Не ми се ще да се впускаме в подробности, но ако беше само препоръчителен 95 окт. бензин, щяха да го напишат изрично, че се изисква зареждане с 95,а е допустимо и зареждане с по-висок октан. В книжката обаче пише бензин с октаново число 95 или по-високо, а не пише приоритетно бензин 95, т.е допустим е и 100 октана наравно с 95. Аз разбирам препоръката ,че 95 и 100 октана са напълно взаимозаменяеми, без мен като клиент да ме интересува те за кой бензин са конструирали двигателя, щом те пишат,че и двата са допустими на една основа, без да се упоменава допустим,предвиден,алтернативен и пр.
Или ако се хванем за думата допустим и предвиден. Ако двигателят е конструиран или предвиден за 95,а без да е умишлено конструиран за 100 октана, той е напълно технически обезпечен и за работа със 100 октана, то и двата октана са одобрени за работа в този двигател, умишлено постигнато или не.
За ползите и липсата на ползи от единия и другия не споря, поне преди да съм прочел научна статия по въпроса, защото иначе е общо казано. Действително почти навсякъде пише,че 100 октана няма реални предимства за двигател, който е конструиран за 95 бензин, освен евентуално някои турбо двигатели, и това е от техническата страна на нещата, свързано с конструкцията на горивна камера, завихряния, налягания, които неща не разбирам От друга гледна точка безспорно е, че 100 октана е по-устойчив на детонации ,което позволява компютърът да зададе по-голямо изпреварване на запалването, което води до по-пъргава реакция на педала на газта, тук се намесва обаче и въпросът с по-бавното горене на 100 октана, ето колко фактора, за които говорим прекалено повърхностно.
Иначе пък , сега се сетих, написано е 95 ИЛИ по-висок октан, това може да се разгледа като посочване на основния бензин 95 и алтернативния ИЛИ 100 октана, но по-скоро е посочване на долната граница на октана, а над 95 може без значение 95 или 100
Или ако се хванем за думата допустим и предвиден. Ако двигателят е конструиран или предвиден за 95,а без да е умишлено конструиран за 100 октана, той е напълно технически обезпечен и за работа със 100 октана, то и двата октана са одобрени за работа в този двигател, умишлено постигнато или не.

За ползите и липсата на ползи от единия и другия не споря, поне преди да съм прочел научна статия по въпроса, защото иначе е общо казано. Действително почти навсякъде пише,че 100 октана няма реални предимства за двигател, който е конструиран за 95 бензин, освен евентуално някои турбо двигатели, и това е от техническата страна на нещата, свързано с конструкцията на горивна камера, завихряния, налягания, които неща не разбирам От друга гледна точка безспорно е, че 100 октана е по-устойчив на детонации ,което позволява компютърът да зададе по-голямо изпреварване на запалването, което води до по-пъргава реакция на педала на газта, тук се намесва обаче и въпросът с по-бавното горене на 100 октана, ето колко фактора, за които говорим прекалено повърхностно.

Иначе пък , сега се сетих, написано е 95 ИЛИ по-висок октан, това може да се разгледа като посочване на основния бензин 95 и алтернативния ИЛИ 100 октана, но по-скоро е посочване на долната граница на октана, а над 95 може без значение 95 или 100

TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Ако "негативите" са в допустимите предели може да се използва. Например работата на двг с горивото за което е разчетен също води до износване. Експлоатацията с други допустими горива, може да доведе до по-значимо износване, но трябва да е в допустимите предели - тогава могат да се ползват според конструкторската спецификация.
"по-голямо изпреварване на запалването" не води до по "пъргава" реакция (има известен смисъл, в определени предели, но води до така наречената "по-твърда" работа на двигателя и завишено износване - това при работа с горивото за което е разчетен), само компенсира (и то не напълно) по големия период от време необходим да се запали и да се разпространи фронта на изгаряне в цялата горивна камера.
В двигателите с по-висока компресия (няма значение дали е "турбиниран" или не), разчетени за по-високооктанов бензин - налягането и температурите, в момента, когато се подава искрата са по-високи - поради това, както периода предшестващ запалването, така и самото изгаряне са по-бързо протичащи. Затова в такива двигатели няма по-голямо изпреварване, което си е негатив само по себе си. (А и в процеса на изгаряне налягането и разбира се температурите растат бързо, дори да не се стигне до детонация преди подаване на искрата, то може да се предизвика частична детонация на още не изгорялата смес, до която не е достигнал фронта на изгаряне.) Най-добре би било да няма "изпреварване", сместа да се запали точно в горна "мъртва точка", сместа да изгори - налягането и температурата да достигнат максималните си стойности около 12 градуса след тази точка, но се стремят двигателите да са компактни, затова са бързооборотни, съответно трябва да се даде време на процеса на изгаряне и се налага "изпреварване" - негатив, но наложителен.
(Не ми се вярва да се намери информация по въпроса в "научна статия", но може да се намери в учебници по двигатели с вътрешно горене. За съжаление, специалността ми не е свързана с такива, по прочел съм нещо, но е твърде малко, така че може да не съм разбрал изчетеното. Потърсете в учебници, по-стари, по-лесно разбираеми или в по-нови в които се разглежда съвременното "двигателостроене".)
"по-голямо изпреварване на запалването" не води до по "пъргава" реакция (има известен смисъл, в определени предели, но води до така наречената "по-твърда" работа на двигателя и завишено износване - това при работа с горивото за което е разчетен), само компенсира (и то не напълно) по големия период от време необходим да се запали и да се разпространи фронта на изгаряне в цялата горивна камера.
В двигателите с по-висока компресия (няма значение дали е "турбиниран" или не), разчетени за по-високооктанов бензин - налягането и температурите, в момента, когато се подава искрата са по-високи - поради това, както периода предшестващ запалването, така и самото изгаряне са по-бързо протичащи. Затова в такива двигатели няма по-голямо изпреварване, което си е негатив само по себе си. (А и в процеса на изгаряне налягането и разбира се температурите растат бързо, дори да не се стигне до детонация преди подаване на искрата, то може да се предизвика частична детонация на още не изгорялата смес, до която не е достигнал фронта на изгаряне.) Най-добре би било да няма "изпреварване", сместа да се запали точно в горна "мъртва точка", сместа да изгори - налягането и температурата да достигнат максималните си стойности около 12 градуса след тази точка, но се стремят двигателите да са компактни, затова са бързооборотни, съответно трябва да се даде време на процеса на изгаряне и се налага "изпреварване" - негатив, но наложителен.
(Не ми се вярва да се намери информация по въпроса в "научна статия", но може да се намери в учебници по двигатели с вътрешно горене. За съжаление, специалността ми не е свързана с такива, по прочел съм нещо, но е твърде малко, така че може да не съм разбрал изчетеното. Потърсете в учебници, по-стари, по-лесно разбираеми или в по-нови в които се разглежда съвременното "двигателостроене".)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Това означава, че не се препоръчва бензин с октаново число по-малко от 95. Каквито бензини се продават в някои части на северна Азия 91, 86, историята казва и за 76 и 73 . Нищо особено под слънцето.
-Високооктановите бензини горят с по-малка скорост от нискоктановите и ъгъла на запалване и изместването му са съобразени конструктивно за конкретен мотор с препоръчано октаново число. При зареждане на бензин, който е с по-малко от препоръчаното октаново число /се появяват детонации с всичките им последствия/, загуба на мощност или и двете. Да не обвинявате Тойота за проблеми ако сте наляли някакъв бъркоч, подходящ за горска техника в тайгата.
-Високооктановите бензини горят с по-малка скорост от нискоктановите и ъгъла на запалване и изместването му са съобразени конструктивно за конкретен мотор с препоръчано октаново число. При зареждане на бензин, който е с по-малко от препоръчаното октаново число /се появяват детонации с всичките им последствия/, загуба на мощност или и двете. Да не обвинявате Тойота за проблеми ако сте наляли някакъв бъркоч, подходящ за горска техника в тайгата.

Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
ПО-голямото изпреварване на запалването прави колата по-пъргава, имам още 2 Тойоти, едната карбураторна Корола с делко, другата Старлет инжекцион,отново с делко,което може да се наглася аванса. Ако нямаше значение, нямаше да се използва изпреварване на запалването. Ако се сложи на закъснение на запалването колата става тромава, всичко това зависи от настройката на ъгъла на запалването.Hursa написа: ↑12 Авг 2024 09:51 "по-голямо изпреварване на запалването" не води до по "пъргава" реакция (има известен смисъл, в определени предели, но води до така наречената "по-твърда" работа на двигателя и завишено износване - това при работа с горивото за което е разчетен), само компенсира (и то не напълно) по големия период от време необходим да се запали и да се разпространи фронта на изгаряне в цялата горивна камера.
Ако говорим за 100 октана и Королата с компютърно управление на запалването, точно затова казвам,че е трудно да се дефинира по-голямото изпреварване на запалването само компенсира по-бавното горене на 100 октана или дава полза. За това е необходим тест, дали научна статия по въпроса, дали тест от авто списание с точни параметри, за да можем да кажем, да, изпреварването на запалването точно компенсира по-бавното горене и 100 октана не дава никаква полза откъм динамика, но иначе казваме без точни цифри , тоест говорим на едро. Което не значи,че не е вярно. Просто не са конкретизирани параметрите.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Вече са правени тестове. Друго в горивото може да повишава динамиката, но не и октаните. Говорим за коли за 95. Тези които си искат по-високо си го искат 




Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Колеги малко да сменя темата за бензина
както знаете преди 2 седмици си поръчах Yaris Chic оборудване, но като гледам сайта и доста повече ми хареса Chic Extra, най-вече заради преден и заден парктроник ( за отзад си има камера да, но.. ) 16 джанти спрямо 15 и Лед фарове и затъмнени прозорци май.. разликата в цената е 2400 лв. Какво мислите вие.. той аз съм я поръчал и ме съмнява да мога да поискам Chic Extra, но все пак дали да ида до представителството или да си стоя на задника 


- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
wolf, дай линк към някой тест, ако знаеш.
За Яриса, LED фаровете ако са от по-скъпото оборудване, т..е по целия фар, много отварят колата, само заради тях би пробвал да взема това оборудване, но мисля,че ще ти кажат, че вече е поръчана и договорът е за другата.
Сега погледнах на сайта на Тойота, много е голяма разликата, то и фарът е друг в сравнение с chic, много по-стилен е chic extra, но 50 000лв. за този автомобил е прекалено много според мен.
За Яриса, LED фаровете ако са от по-скъпото оборудване, т..е по целия фар, много отварят колата, само заради тях би пробвал да взема това оборудване, но мисля,че ще ти кажат, че вече е поръчана и договорът е за другата.
Сега погледнах на сайта на Тойота, много е голяма разликата, то и фарът е друг в сравнение с chic, много по-стилен е chic extra, но 50 000лв. за този автомобил е прекалено много според мен.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Прочетете в учебници. За да се достигне максималното кпд, да се даде разчетния "живот" на двигателя - горивовъздушната смес при бензиновия двигател трябва да успее да изгори около определен ъгъл след "горна мъртва точка". Както по-ранното така и по-късното завършване на този процес е нежелателно и влошава работата на двигателя. Сто октановия не го правят специално по-бавноизгарящ, просто така се получава в резултат на присадките подобряващи антидетонационните му качества. Така нареченото "изпреварване" е принудителна мярка - например при 3000 об/мин, едни сравнително средни обороти за съвременен двигател - един оборот се извършва за две стотни от секундата, а изгарянето трябва да завърши малко след горна мъртва точка, така процеса на запалване и изгаряне трябва да се изпълнят за време около 2 хилядни от секундата и при това да има "изгаряне", плавен процес, а не "детонация" на горивната смес. Затова запалването се налага да се извърши преди горна мъртва точка, да се даде "изпреварване" (зависещо от режима на работа на двигателя, до колко е натоварен, от запълването на цилиндрите и от оборотите). Да, в определени граници увеличаването на изпреварването увеличава мощността, но за сметка на по-твърда работа на двигателя, изгарянето завършва по-близо до горна мъртва точка. И високооктановия бензин би позволил по-ранно завършване на това изгаряне, тъй като така налягането и температурата при такова по-ранно завършване на процеса биха били по-високи, поради по-малкия обем над буталата (при по-нискооктановия би се проявила частична детонация при такова изпреварване и по-ранно "завършване" на изгарянето). Но такова по-ранно изгаряне, в резултат на по-голямо изпреварване предизвиква по-голямо натоварване на биели, бутални болтове, колянов вал, най-вече на техните лагери, увеличава триенето между сегменти и цилиндрови стени, може да разруши масления филм в лагерите и по цилиндровите стени, натоварва двигателя и температурно - изменението на температурите е в по-широки граници при всеки такт, увеличава протечките на газове през сегментите - и в крайна сметка влошава кпд, намалява живота на двигателя, снижава надеждността. С по-голямото изпреварване е свързано също по-голямо натоварване на механизмите на двигателя около горна мъртва точка, защото края на такта на компресия завършва при започнало изгаряне, а поради това налягането нараства значително, както и температурата. Затова при високооктановия бензин не е желателно да се даде пълното изпреварване необходимо за завършване на процеса при оптималния ъгъл след горна мъртва точка, а по-малко и така процеса завършва при малко по-голям ъгъл, но значително се снижава натоварването около горна мъртва точка, когато цялото натоварване на механизмите не върши работа, а създава и обратен въртящ момент, насочен срещу въртенето на коляновия вал (силите действащи преди горна мъртва точка).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Много добър двигател, явно. Но е за високооктанов бензин (Fuel type / octane value - Gasoline / 98). Може да работи с нискооктанов - но се адаптира с късно запалване, както газов двигател на метан може да работи на бензин. В случая - може и налягането след компресорите да управлява.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Ако си го изгледал ще видиш, че с всички горива, при заводско състояние, предварението на запалване и мощността е една и съща.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
И затова се наблюдава "чукане". Обяснява, че може да се зарежда с бензин с октаново число минимум 91 по тяхната система, но е предназначен за по-високооктанов. Там обяснява и какво са получили, когато са тествали автомобили с двигатели за по нискооктанов бензин.
Тъй като е с компресори, могат да регулират налягането на пълнене и така налягането в края на такта за компресия - което е значително по-ефективен начин.
Само фаровете обикновено са доста по-скъпи. Едва ли ще има проблем да се промени поръчката, особено след като е за по-скъпа версия. Аз смених цвета около две седмици след като поръчах.
Тъй като е с компресори, могат да регулират налягането на пълнене и така налягането в края на такта за компресия - което е значително по-ефективен начин.
Вие я стартирахте. Друг път внимавайте с въпросите

Ако разликата в цената е само толкова - а предлагат доста допълнителни екстри - защо питате

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 04 Апр 2024 21:36
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris XP21, 1,5 Petrol
- Благодарил/а: 37 пъти
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Преди месец получих моята Ярис, бензин, ръчни скорости. Чета внимателно книжката на колата - никъде не пише и дума за разработване, че трябва да се кара по-внимателно еди-колко си км. да не се вдигат над еди-колко си оборота и т.н. ограничения. От Тойота нищо не споменават за "разработване". Аз моята като я взех, още на втория ден трябваше да ходя до Ст. Загора и съм карал със 140 км/ч. по магистралата в продължение на 3 часа. Това значи ли че съм повредил нещо двигателя?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 8 госта