Климатроник включва и изключва много често

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Климатроник включва и изключва много често

Мнение от BOz » 09 Авг 2024 23:25

mapamop написа: 09 Авг 2024 22:26 Ти на таблото кога я видя тая грешка да светне
Много рядко има производители, които на таблото да "светка" за грешка в климатика.
Но генерално коментирах само това, че Тойота не обичали да вдигат грешки, освен ако не е нещо глобално. И дадох просто най-малоумната "грешка" по време на диагностика.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

HollyDiver
Мнения: 3
Регистриран на: 05 Авг 2024 09:35
Местоположение: Varna
Автомобил: Toyota Corola Verso 1.6 2002

Климатроник включва и изключва много често

Мнение от HollyDiver » 12 Авг 2024 20:30

Здравейте, да дам малко допълнителна информация за казуса. Мерени са наляганията в системата- не са ми казали че не са в норма. Климатроника охлажда ( при паузата на компресора се усеща как много леко вдига темп на въздуха от вент. отвори). Има достатъчно фреон и масло проверено е, няма течове. При различни задания на температура и вентилатор няма разлика в поведението на климатика. От специалисти са изказани мнения за това че кондензатора с филтър дехидратора са за смяна ( след пробна смяна пак го прави но по-рядко), трв е възможно да не работи добре. А мое предположение е че датчика на изпарителя подава грешен сигнал да изключи компресора.( вътре е жега, настройка на max cold а след кратко време изключва компресора въпреки че в купето е горещо).
Моля дайте информация какъв тип е този термистор, точен модел за колата и какви са му съпротивленията при различните температури. Благодаря Ви за отговорите и мненията.

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Климатроник включва и изключва много често

Мнение от mapamop » 12 Авг 2024 22:38

HollyDiver написа: 12 Авг 2024 20:30 трв е възможно да не работи добре
Както съм писал по-горе, ако датчика за налягането на фреона ти отчете налягане извън допуските ще ти спре компресора. И в момента в който се нормализира налягането ще ти го пусне. Ако не се нормализира налягането - аварийния клапан на самия компресор ще изпусне част от фреона.
Неработещ ТРВ клапан ще прави подобни мизерии - топло-студено/спри-тръгни. Ако дехидратора който сте извадили е бил целия черен и лепкав - смятай че и клапана ще е задръстен и няма почистване, а се сменя с нов.
Дали ти лъже датчика който е забоден на радиатора - може, но силно ме съмнява ако никой никога не е пипал там. По спомен на Авенсис Т25 при около 23-25 в стаята май се въртеше около 1 килоом, но това е Авенсис Т25 2005 година, и климатика е съвсем различен. На всичкото отгоре за да стигнеш до този термистор ще трябва да извадиш радиатора поне частично (чети го като напълно). Това ти дава в резултат сваляне на таблото, и разкачане на тръбите с фреона. Т.е. И ще се източва фреон. На всичкото отгоре може и да е позапушен радиатора в купето заради наклепания дехидратор - ако не е промивана системата при смяната на дехидратора все едно нищо не сте направили.
Термистора на радиатора трябва да има букса някъде под таблото, но трябва да си намериш сервизното ръководство и да видиш при каква температура НА РАДИАТОРА/ИЗПАРИТЕЛЯ (обикновено дават 20 градуса) какво му е съпротивлението.
За датчика за налягането на фреона също си има процедура как се мери дали е изправен, и тя е в сервизното ръководство. Обикновено се сменя спекулативно с нов, просто защото е около 20 до 40 лева цената на нов, и е 10-20 лева от моргите.
За да го смениш също се точи фреона.
Не знам при какви климатичари ходиш, но ми изглеждат че са по-скоро гайкаджии, отколкото специалисти. Особено ако са сменили само дехидратора и не са промили системата, си е жива червена лампа колко им е капацитета.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Климатроник включва и изключва много често

Мнение от Ивайло Димов » 13 Авг 2024 13:28

Тая цветомузика е клапана на компресора 99% ,реално той командва парада .Да се закачи на диагностика ,там може да покаже къде е проблема евентуално.

Компресора не се изключва ,тва е погрешно мнение ,клапана променя ситуацията при достигане на определена температура.Клапите в купето също

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Климатроник включва и изключва много често

Мнение от mapamop » 13 Авг 2024 16:01

Ивайло Димов написа: 13 Авг 2024 13:28 Компресора не се изключва ,тва е погрешно мнение ,клапана променя ситуацията при достигане на определена температура.Клапите в купето също
Това е погрешно мнение. Компресора е постоянно зацепен на тия след 2003-2004, че да не кажа и 2005. Преди това е с магнитен съединител и клапан. Авенсис Т22/2001 който е "брат" по идеи за платформата на тази кола е със магнитен съединител на шайбата.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Климатроник включва и изключва много често

Мнение от Ивайло Димов » 13 Авг 2024 16:07

Той е постоянно зацепен но притока на фреон се управлява през клапана ,дори изключен компресора този клапан си действа.Тва дава възможност за мигновенно създаване на налягане и съответно охлаждане.Самия компресор като специфика на работа е различен от по-старото поколение ,минуса при новото е краткия живот на оста и клапана .Докато при старите електро- магнитния съединител е драма

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Климатроник включва и изключва много често

Мнение от mapamop » 13 Авг 2024 17:52

Ивайло Димов написа: 13 Авг 2024 16:07 Той е постоянно зацепен но притока на фреон се управлява през клапана ,дори изключен компресора този клапан си действа
Като ти е отместена шайбата да не се върти, заради магнитния съединител, не мисля че има кой да направи кой знае какво налягане. Иначе съм съгласен че при работно състояние, клапана регулира налягането на фреона като ограничава притока в някакво отношение. Даже в "моята си тема за оборотите" го бяхме коментирали че много вероятно клапана се контролира по PWM.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта