- Норма газове.jpg (240.87 KiB) Преглеждано 883 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
- gimara
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
Това в таблицата са единствените конкретни неща, които са посочени в цялата наредба!
Още веднъж:
1.Няма посочена обща стандартизирана методика за измерване на параметрите, които се контролират.
Като се започва от условията на помещението и околната среда - температура, проветряване (принудителна или естествена вентилация). Последното също влияе на показанията на уредите
Параметри на проверявания автомобил: включва минимална температура на двигателя (масло и/ или охладителна течност), стойност на оборотите (ниски и високи), време за тяхното достигане, брой на измерванията за един автомобил > 1 (3 - 5 примерно) и т.н.
Всеки производител е определил за автомобилите си повечето параметри.
2.Не са определени сертифицирани/ допуснати за извършване на на тестовете уреди - като марка, модел, тип сензори, клас на точност и т.н.
ВиК и топлофикациите имат списък с марки и модели водомери и топломери. А в наредбата, определяща безопасността на хората, няма нищо!
3.Няма посочени брой измервания и времеви интервал, след които следва да се прави контрол на измервателните уреди.
Не е посочена институцията, която трябва да го извърши.
4.Сигурно има и други неща, но тези 3-те са основни за мен.
Иначе всичко е пак късане на потници и пълнене на нечии джобове и бюджети! Преобладаващо първото.
Още веднъж:
1.Няма посочена обща стандартизирана методика за измерване на параметрите, които се контролират.
Като се започва от условията на помещението и околната среда - температура, проветряване (принудителна или естествена вентилация). Последното също влияе на показанията на уредите
Параметри на проверявания автомобил: включва минимална температура на двигателя (масло и/ или охладителна течност), стойност на оборотите (ниски и високи), време за тяхното достигане, брой на измерванията за един автомобил > 1 (3 - 5 примерно) и т.н.
Всеки производител е определил за автомобилите си повечето параметри.
2.Не са определени сертифицирани/ допуснати за извършване на на тестовете уреди - като марка, модел, тип сензори, клас на точност и т.н.
ВиК и топлофикациите имат списък с марки и модели водомери и топломери. А в наредбата, определяща безопасността на хората, няма нищо!
3.Няма посочени брой измервания и времеви интервал, след които следва да се прави контрол на измервателните уреди.
Не е посочена институцията, която трябва да го извърши.
4.Сигурно има и други неща, но тези 3-те са основни за мен.
Иначе всичко е пак късане на потници и пълнене на нечии джобове и бюджети! Преобладаващо първото.
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
Не е само това. Не ми се рови, но някъде споменаваха и ламбдата.
- gimara
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
Ниски обороти - обороти на празен ход.
Високи обороти - мин. 2000 оборота.
Пишеше някъде и за стойностите на ламбдата.
"в) Въздушното отношение λ (ламбда) е извън
диапазона 1 ± 0,03 или не е в съответствие със
спецификацията на производителя "
Високи обороти - мин. 2000 оборота.
Пишеше някъде и за стойностите на ламбдата.
"в) Въздушното отношение λ (ламбда) е извън
диапазона 1 ± 0,03 или не е в съответствие със
спецификацията на производителя "
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
В предишният ми пост не е се е копирал коректно линка към последените изменения на наредбата - https://dv.parliament.bg/DVWeb/showMate ... Mat=200554
Това е от Наредба Н-32:
"1.2. Стойности на въздушно отношение ? (ламбда)
1.2.1. Въздушното отношение ? се измерва при работа на двигателя на празен ход с
повишена честота на въртене най-малко 2000 min-1.
1.2.2. Измерените стойности трябва да са в границите 0,97 – 1,03.
2. Проверка на съдържанието на въглероден оксид (СО) в отработилите газове на
моторни превозни средства с двигатели с принудително възпламеняване на работната смес
(бензинови двигатели)
Съдържанието на въглероден оксид (СО) в отработилите газове на моторни превозни
средства с двигатели с принудително възпламеняване на работната смес се измерва при
работа на двигателя с бензин.
2.1. Подготовка на превозното средство:
2.1.1. Превозните средства трябва да се проверяват при пълна техническа изправност на
двигателя.
2.1.2. Температурата на маслото в двигателя трябва да бъде не по-ниска от 80 °C или от
нормалната работна температура, определена от производителя, ако тя е по-ниска.
2.1.3. Всички допълнителни принадлежности и оборудване, чието функциониране може
да измени честотата на въртене на двигателя при работа на празен ход, трябва да бъдат
изключени.
2.1.4. Предният край на сондата за вземане на проби трябва да се разположи на не
по-малко от 300 mm навътре в изпускателната тръба. Ако изпускателната уредба не
позволява това, се прави удължение на изпускателната тръба, като се осигурява
херметичността на свързването на тръбата с удължението.
... Измерва се съдържанието на СО през време, достатъчно за получаване на минималната и максималната стойност, но не повече от 30 s. "
И още параметри, "определени" в широки или само начални стойности в този дух!
Има разлика в методиката на измерване за автомобили с и без катализатор.
Измерването е еднократно, след оглед за пробив на изпускателната система.
Дали ламбда сензорът/-те на автомобила са в работен темп. диапазон не ги интересува. Как се "херметизира" сондата - свободни изпълнения на служителя в ПГТП.
И отново - кой и как стандартизира и проверява самите уреди и измервателната сонда?
Това е от Наредба Н-32:
"1.2. Стойности на въздушно отношение ? (ламбда)
1.2.1. Въздушното отношение ? се измерва при работа на двигателя на празен ход с
повишена честота на въртене най-малко 2000 min-1.
1.2.2. Измерените стойности трябва да са в границите 0,97 – 1,03.
2. Проверка на съдържанието на въглероден оксид (СО) в отработилите газове на
моторни превозни средства с двигатели с принудително възпламеняване на работната смес
(бензинови двигатели)
Съдържанието на въглероден оксид (СО) в отработилите газове на моторни превозни
средства с двигатели с принудително възпламеняване на работната смес се измерва при
работа на двигателя с бензин.
2.1. Подготовка на превозното средство:
2.1.1. Превозните средства трябва да се проверяват при пълна техническа изправност на
двигателя.
2.1.2. Температурата на маслото в двигателя трябва да бъде не по-ниска от 80 °C или от
нормалната работна температура, определена от производителя, ако тя е по-ниска.
2.1.3. Всички допълнителни принадлежности и оборудване, чието функциониране може
да измени честотата на въртене на двигателя при работа на празен ход, трябва да бъдат
изключени.
2.1.4. Предният край на сондата за вземане на проби трябва да се разположи на не
по-малко от 300 mm навътре в изпускателната тръба. Ако изпускателната уредба не
позволява това, се прави удължение на изпускателната тръба, като се осигурява
херметичността на свързването на тръбата с удължението.
... Измерва се съдържанието на СО през време, достатъчно за получаване на минималната и максималната стойност, но не повече от 30 s. "
И още параметри, "определени" в широки или само начални стойности в този дух!
Има разлика в методиката на измерване за автомобили с и без катализатор.
Измерването е еднократно, след оглед за пробив на изпускателната система.
Дали ламбда сензорът/-те на автомобила са в работен темп. диапазон не ги интересува. Как се "херметизира" сондата - свободни изпълнения на служителя в ПГТП.
И отново - кой и как стандартизира и проверява самите уреди и измервателната сонда?
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
Мерки и теглилки
,Института по метеорология и хидрология към БАН .Те се занимават и с радарите на КАТ,дрегери и секви измервателни уреди.
По-важния въпрос е кво и как изчислява софтуера който определя Еко групите и дали въобще колата минава ГТП.Дали там няма няква схема
По-важния въпрос е кво и как изчислява софтуера който определя Еко групите и дали въобще колата минава ГТП.Дали там няма няква схема

-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
Института по метеорология и хидрология към БАН???
http://meteo.bg/
Ти ме уби просто!
Да не би да става въпрос за ДАМТН?
https://www.damtn.government.bg/za-nas/ ... -dejnosti/
Където има soft, има алгоритъм и програма. Зависи кой и какво е заложил в нея. Като официално задание, както и в закритата част на изискванията.
Имам предвид първоначална функционалност и възможности за последващи корекции/ манипулации.
Като се отчете фактът, че всичко вече е online, напълно възможно е да се променя програмата цялостно или частично.
Без дори използващия измервателната апаратура да разбере. Даже няма и да ги уведомят при официален update. Ще го разберат по българския метод - когато системата спре работа, поради поредни издънки на някоя калинка.
Отделно няма как да се проверят реално постъпващите данни от измервателните уреди.
http://meteo.bg/
Ти ме уби просто!

Да не би да става въпрос за ДАМТН?
https://www.damtn.government.bg/za-nas/ ... -dejnosti/
Където има soft, има алгоритъм и програма. Зависи кой и какво е заложил в нея. Като официално задание, както и в закритата част на изискванията.
Имам предвид първоначална функционалност и възможности за последващи корекции/ манипулации.
Като се отчете фактът, че всичко вече е online, напълно възможно е да се променя програмата цялостно или частично.
Без дори използващия измервателната апаратура да разбере. Даже няма и да ги уведомят при официален update. Ще го разберат по българския метод - когато системата спре работа, поради поредни издънки на някоя калинка.
Отделно няма как да се проверят реално постъпващите данни от измервателните уреди.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
Метеорология или метрология?
Скоро ще се разбере, когато достатъчно много хора минат през процеса. Едва ли за всеки автомобил ще "донастройват"...



- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.


gena_bs Обърках двата щата

- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
Измерване на газове на Хонда Джаз 1.4 бензин 2005г в пункт за ГТП. Човека каза, че е в перфектно състояние.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
Това е тестовата система от предния протокол.
https://www.brainbee.mahle.com/brainbee ... ndex-2.jsp
https://www.brainbee.mahle.com/brainbee ... ndex-2.jsp
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
@slow,
Със сигурност има и други фирми. Просто споменахме Института.
Въпросът ми беше конкретно дали има фирма/ институция за контрол и калибровка на измервателните уреди в ПГТП?
Да е посочена като такава, заедно с методиката за сертифициране в официален нормативен документ.
Със сигурност има и други фирми. Просто споменахме Института.
Въпросът ми беше конкретно дали има фирма/ институция за контрол и калибровка на измервателните уреди в ПГТП?
Да е посочена като такава, заедно с методиката за сертифициране в официален нормативен документ.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
Малко ме съмнява... Съвременните 'демократични разпоредби' обикновено не посочват фирма, а условия, на които да отговаря (често - единствено една) фирма
Вероятно изключението е само фирмата за добавяне на скакалци в храната - там си бе указана точната фирма за 5г, 'освен ако някоя друга фирма успее да ни докаже....'
Спомни си обществените търгове за автомобили преди няколко години - 'трябва ни автомобил с резервоар точно 48.7л (примерно)
Учудващо само един производител с един конкретен модел имаше точно такъв резервоар - изключително важно условие'
Та конкурса си бе съвсем правилен и поставящ всички производители в условие да се конкурират на равни начала
С предизвестен край де
Може някой, който минава преглед скоро, да попита къде си сертифицират уредите...

Вероятно изключението е само фирмата за добавяне на скакалци в храната - там си бе указана точната фирма за 5г, 'освен ако някоя друга фирма успее да ни докаже....'
Спомни си обществените търгове за автомобили преди няколко години - 'трябва ни автомобил с резервоар точно 48.7л (примерно)

Учудващо само един производител с един конкретен модел имаше точно такъв резервоар - изключително важно условие'


С предизвестен край де

Може някой, който минава преглед скоро, да попита къде си сертифицират уредите...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
Въртеше се около 1-ца.
Както казах, за мен това е един по-голям шум. Ако колата си работи нормално и си е с нормалните карантии (не липсва катализатора, ламбди сонди не са отдалечени с гайки и всякакви такива глупости), не би имало кой знае какъв проблем колата да си покрие нормите.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] и 6 госта