
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
И да са и да не са все тая, нали знаеш поговорката - един българин - чета, двама българи - чета с войвода, трима българи - чета с предател .................. има и пресен пример отпреди месец....................... Овцете си ги ш...б@т както си искат ония ГОРЕ .............................ама явно на овцете им е добре................ (сори за офф-а )
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
Двигателист написа: ↑24 Юли 2024 23:30 Пускам темата с молба, колегите с бензинови двигатели, особено над евро 3, да споделят какви стойности са им отчетени при годишен технически преглед
Ако колата си е наред, не би трябвало да има проблеми. По-голям е шумът, който някой прави в момента.BOz написа:При мен CO-то беше 0.1% и системата ми определи ЕKO-4.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
Е, хибрида не гори гориво и въздух ли?
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
Така е но в градски условия кара на ток повече ,пази по-дълго катализатора ...има повече плюсове от чист бензин 

Последно промяна от Ивайло Димов на 26 Юли 2024 21:12, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
Дали обърна внимание на стойността на въпросната “ламбда”? Токсичните компоненти са ясни, те рядко са над норма (а и те могат да мерят само въглероден оксид и въглеводороди), когато нещо генерално не е в ред
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
Проблемът не е в оксида, а в диоксида. Т.е., въглеродния двуокис, който всички издишваме. Очаквайте скоро да ни сложат катализатори и на джуките...
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
Проблемът е в оксида - той е отровният.. А СО2 си е дъвка за еко-защитниците, и на търговците на емисии...
Които вместо да садят гори, се борят срещу почистването и подновяването на горите...
Които вместо да садят гори, се борят срещу почистването и подновяването на горите...
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
През живота си съм минавал 10 пъти немски ТЮФ, не съм забелязал да мерят СО2, а само СО (не коментирам, че много хора, както и някои журналисти, не правят разлика между двата газа). По отношение на екологията винаги водещият параметър е бил СО. При по-старите коли границата беше 0,5% (по спомен), при по-новите 0,3%, а сега май и по-ниско. Нашата администрация се опитва да приложи немската методика, но я правят пак в ущърб на обикновения човек. Само един пример - в немската система имаш право да закъснееш цели 6 седмици, а при нас нямаш и един ден, да не говорим, че тези 14 дена, които ти дават, за да оправиш проблема, са крайно недостатъчни. Изводите всеки сам може да си направи за себе си... 

-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
Може би Караганчев има предвид, че СО2, СО, О2 и СН са параметрите, които гтп апаратурата визуализира. По някакъв начин, емпирично с техните количества се пресмята въздушното отношение (лично мое предположение, ако някой колега работи в такъв пункт, нека ме поправи, ако греша).
Чух, че някои оператори са забелязали, че някои стойности на СО2 и О2 водят до извъннормен резултат на “ламбда” (логично, като участват във формулата), оценка, без значение от нормалните стойности на СО и СН.
Предполагам за това говори Караганчев.
А че СО2 не е токсичен компонент надали е изненада за някой в автомобилен форум. Но все пак е парников газ и трябва да се има едно наум, особено когато го изпускаш прекомерно и същевременно безконтролно си изсичаш горите. Но това е друга тема.
Чух, че някои оператори са забелязали, че някои стойности на СО2 и О2 водят до извъннормен резултат на “ламбда” (логично, като участват във формулата), оценка, без значение от нормалните стойности на СО и СН.
Предполагам за това говори Караганчев.
А че СО2 не е токсичен компонент надали е изненада за някой в автомобилен форум. Но все пак е парников газ и трябва да се има едно наум, особено когато го изпускаш прекомерно и същевременно безконтролно си изсичаш горите. Но това е друга тема.
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
Пореден клип за дизел:
За съжаление колегата се занимава предимно с дизелови системи!
Нищо не съм намерил за бензин, за съжаление.
За съжаление колегата се занимава предимно с дизелови системи!
Нищо не съм намерил за бензин, за съжаление.
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
Парадоксално е, че при дизелите все още се използва методиката с “газ до пода” да се измерва димност. Което води до това, което наблюдаваме по улиците ни. Теста е издържан, но при натоварване отзад не се вижда на 50 м от сажди.
Тестът е релевантен за старите механични ГНП, когато по този начин може да реализираш максималната циклова порция нафта и да измериш. Но днес - ми то само когато електронния блок на двигателя знае, че си на неутрална, на място и т.н. изобщо не би си направил труда да лее нафта. Че и оборотите може да са ограничени. Каква димност да мерим тогава?
Тестът е релевантен за старите механични ГНП, когато по този начин може да реализираш максималната циклова порция нафта и да измериш. Но днес - ми то само когато електронния блок на двигателя знае, че си на неутрална, на място и т.н. изобщо не би си направил труда да лее нафта. Че и оборотите може да са ограничени. Каква димност да мерим тогава?
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.
На 23.07 минах прегледа при братовчедите без да правят нищо конкретно за газовете. В момента дългата ми корекция е на -7.9%, и изключително рядко имам плюсови стойности на късата от сорта на +0.32-+0.72%, като в повечето време се въртят около -2%. Последното ми гърне е от 2.2 D-CAT, средното резонаторно е от Авенсис Т22/1ZZ-FE неоригинално.
Кенефчето го знаете, има го и в подписа.
Но е Евро4 и там емисиите не са с толкова малък толеранс както на Евро 5 и 6. При добре ревизиран откъм вакууми двигател, недишаща изпускателна система и относително нова сонда не виждам причина за ядове. И разбира се без газова уредба. Аз изправно работещ мотор на бензин със монтирана газ не съм видял в живота си. Винаги има течове на вакуум от пробитите места за газовите дюзи и поне 1-2 маркуча с кофти херметизация, по линията на вакуума.
Мое мнение - "газаджиите" може да ме напсуват, и да предизвикат в мен дълга серия "джобен тенис".
Кенефчето го знаете, има го и в подписа.
Но е Евро4 и там емисиите не са с толкова малък толеранс както на Евро 5 и 6. При добре ревизиран откъм вакууми двигател, недишаща изпускателна система и относително нова сонда не виждам причина за ядове. И разбира се без газова уредба. Аз изправно работещ мотор на бензин със монтирана газ не съм видял в живота си. Винаги има течове на вакуум от пробитите места за газовите дюзи и поне 1-2 маркуча с кофти херметизация, по линията на вакуума.
Мое мнение - "газаджиите" може да ме напсуват, и да предизвикат в мен дълга серия "джобен тенис".
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта