Питане

Аватар
Marina
Мнения: 84
Регистриран на: 10 Сеп 2007 14:29
Местоположение: Бургас

Питане

Мнение от Marina » 28 Ное 2007 14:35

От един месец карам новичък Авенсис, но откакто стана студено имам следния "проблем" (Слагам го в кавички защото нищо не разбирам от коли и не съм сигурна дали е точно проблем). Сутрин когато запаля колата държи много високи обороти - ок 2000, което ми се вижда странно.
Никога досега не ми се е налагало да се грижа за автомобил и доста се притеснявам, така, че не ме линчувайте ако въпроса ми ви се вижда смешен.

П.П. Опитах се да намеря нещо по въпроса с търсачката, но не успях. Може би не търся правилно.

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 28 Ное 2007 15:20

Ami normalno e da dyrji po-visoki oboroti tyi kato e studeno kato zagree dvigatelia triabva da spadat do 750-850 oborota

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 29 Ное 2007 06:31

Около 2000 ми звучи прекалено общо - колко по-точно са?
Изображение

Аватар
Marina
Мнения: 84
Регистриран на: 10 Сеп 2007 14:29
Местоположение: Бургас

Мнение от Marina » 29 Ное 2007 06:36

LordDigital написа:Около 2000 ми звучи прекалено общо - колко по-точно са?
Между 1800 и 2100. И не падат бързо, а като тръгна, колата, без да давам газ се изстрелва като тапа.

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 29 Ное 2007 06:43

Marina написа:
LordDigital написа:Около 2000 ми звучи прекалено общо - колко по-точно са?
Между 1800 и 2100. И не падат бързо, а като тръгна, колата, без да давам газ се изстрелва като тапа.
Над 2000 според мен не може да бъде нормално ,освен ако това е нещо спедифично за модела ми звучи като проблем. Не съм запознат баш със Авенсисте - нека некои дето има същата да каже какви са му оборотите във студени дни преди да тръгнеш да се опалваш за гаранционнен проблем...
Изображение

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 29 Ное 2007 07:22

2000 оборота си е нормално при минусови температури, но ако ги държи повече от минута, или изобщо не паднат под 1000 до 2-3 мин, трябва да се търси проблема в датчика за студен старт.

Аватар
boikovz
Мнения: 105
Регистриран на: 20 Юли 2007 17:55
Местоположение: България
Обратна връзка:

Мнение от boikovz » 29 Ное 2007 08:37

Аз съм с новата Корола и сутрин оборотите отиват до към 2000 об/мин, но това е само за към 10-15 сек. след това падат плавно до към 1200 и държи така докато загрее двигателя до температура близка до работната. Гледам да изчаквам около 2 мин. преди да тръгна (не, че го препоръчват някъде, но по навик).
Toyota Corolla 1.6 Dual VVT-i, MMT, Sol, 2007

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 29 Ное 2007 09:56

2000 са си ОК.
Тая сутрин май е било -8С. Палиш мотора, излизаш да остържеш леда от стъклата докато си пуснал парното на СТУДЕНО да обдухва предното стъкло максимално. 1-2 минути и хайде по трасето :thumbsup:

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 29 Ное 2007 09:56

Медицината отдавна е отрекла загряването на място! Най-доброто е движение на относително висока предавка с малко газ (ниски обороти), но пък е грехота да не палнеш колата докато я чистиш от скреж, или сняг! rolleyes.gif

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 30 Ное 2007 09:29

Да запалиш колата и да стържеш лед не е добре за скоростната кутия, защото зъбните колела не се въртят и маслото си стои на дъното, а се върти само вала на съединителя на сухо.
Медицината е доказала ,че е по-добре да запалиш колата да изчакаш 30 сек. и да потеглиш. По възможност да избереш път с изкачване за да загрее по-бързо колата и да се кара м/у 2-3 хил. об.
Авенсис 3S-FE

Аватар
Marina
Мнения: 84
Регистриран на: 10 Сеп 2007 14:29
Местоположение: Бургас

Мнение от Marina » 30 Ное 2007 09:53

Благодаря на всички! По отговорите ви съдя, че явно нямам проблем и излишно се притеснявам. Не стържа леда по стъклата, поливам с вода или разредена течност за чистачки (за -40 градуса), според това доколко са замръзнали. Така че времето от запалването до тръгването ми е не повече от 1 мин. Явно ще трябва да свикна с тези обороти.

Аватар
boikovz
Мнения: 105
Регистриран на: 20 Юли 2007 17:55
Местоположение: България
Обратна връзка:

Мнение от boikovz » 30 Ное 2007 10:25

ceko26 написа:Да запалиш колата и да стържеш лед не е добре за скоростната кутия, защото зъбните колела не се въртят и маслото си стои на дъното, а се върти само вала на съединителя на сухо.
Медицината е доказала ,че е по-добре да запалиш колата да изчакаш 30 сек. и да потеглиш. По възможност да избереш път с изкачване за да загрее по-бързо колата и да се кара м/у 2-3 хил. об.
Абсолютно погрешно! Бих ти препоръчал да прочетеш някой материал за устройството и работата на скоростната кутия. При положение неутрал на скоростният лост всички зъбни колела в скоротната кутия се въртят, само дето не предават въртящият момент към колелата защото муфата която свързва дадената предавка с вала към диференциала не е зацепена.
Това е линк към една страница която нагледно показва работата на скоростната кутия при работещ двигател. Ако имаш познания по английски можеш да се запознаеш с подробности:
click
Прикачени файлове
transmission-5speed-gears.gif
transmission-5speed-gears.gif (18.64 KiB) Преглеждано 3374 пъти
Toyota Corolla 1.6 Dual VVT-i, MMT, Sol, 2007

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 30 Ное 2007 15:43

Ясно, грешката е моя!Сайта е много хубав и нагледен.Скоростите който разглобявах преди време бяха наобратно.
Забелязах на моята кола ,че като я запаля сутрин и пусна съединителя се появява едно леко виене докато си изстържа стъклата 2-3 мин. , изчезва като го натисна или преместя колата метър-два на скорост.Сигурно като се завърти диференциала нещо се смазва и виенето изчезва до следващата сутрин.
Авенсис 3S-FE

Аватар
boikovz
Мнения: 105
Регистриран на: 20 Юли 2007 17:55
Местоположение: България
Обратна връзка:

Мнение от boikovz » 30 Ное 2007 16:01

При мен имаше някакво леко виене на неутрал на старата ми кола и ми бяха казали че е от съединителя, защото като го натиснеш и то изчезва. Но я карах така повече от 50 000км без никакви усложнения. Когато включиш на скорост и или изчезваше или другият шум ставаше по-голям и не му обръщах внимание.
Toyota Corolla 1.6 Dual VVT-i, MMT, Sol, 2007

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 30 Ное 2007 16:21

Така вие лагер на първичен вал по принцип.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта